  • 1. Data: 2004-08-09 12:10:36
    Temat: apostille dla dokumentu tożsamosci
    Od: "..:: M O S Q I T ::.." <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Chcialbym uzyskac informacje w jaki sposob moge potwierdzic kopie mojego
    paszportu tak, aby byla ona wiarygodna dla banku w Szwajcari. Otrzymalem od
    niego pismo w ktorym cytuje:

    "We require a notarized photocopy of an identification document with photo
    (pasport, ID card) The photocopy must by verified with an Apostille
    (additional state attestation). For countries not signed endorsees to the
    Haag Convention we require an official state superlegalization in place of
    an Apostille"

    Z pisma tego wynika ze samo potwierdzenie notarialne nie wystarczy.
    Jaka jest wiec procedura aby uzyskac Apostille wiarygodny dla banku w
    Szwajcari.
    Bardzo prosze o odpowiedz gdyż nie moge nigdzie doszukac sie informacji na
    ten temat.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-09 15:38:18
    Temat: Re: apostille dla dokumentu tożsamosci
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "..:: M O S Q I T ::.." <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jaka jest wiec procedura aby uzyskac Apostille wiarygodny dla banku w
    > Szwajcari.
    > Bardzo prosze o odpowiedz gdyż nie moge nigdzie doszukac sie informacji na
    > ten temat.

    Sprobuj w jakiejs placowce dyplomatycznej Szwajcarii.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 3. Data: 2004-08-09 17:54:44
    Od: "fot" <n...@w...pl>

> [...]
    > Szwajcari.
    > Bardzo prosze o odpowiedz gdyż nie moge nigdzie doszukac sie informacji na

    czy wystarczy sam notariusz czy nie dla danego panstwa nie wiem

    jesli nie wystarczy to procedura jest taka - idziesz to urzedu w Polsce tak
    jak bys przygotowywal dokument normalnie wazny w Polsce (czyli w tym
    przypadku do notariusza), pozniej jedziesz (warto wczesniej zadzwonic) do
    Ministerstwa Spraw Zagranicznych na Aleje Szucha w Wawie, gdzie potwierdzaja
    wstepnie, a pozniej z tym potwierdzeniem z Ministerstwa pedzisz do ambasady
    / konsulatu danego panstwa, gdzie ta na podstawie potwierdzenia z MSZ stawia
    swoje stemple (ale nie od reki, tylko zwykle czeka sie przynajmniej kilka
    godzin az konsul sie zmiluje)

    mowiac krotko nieciekawie i w samej Warszawie masz dzien w plecy

    do tego jeszcze po drodze dochodza oplaty za potwierdzenie, groszowe, ale
    zawsze

  • 4. Data: 2004-08-09 18:25:45
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Haag Convention we require an official state superlegalization in place of

    Polska ratyfikowal ta konwencja na 100%, nie wiem, dlaczego Twojemu managerowi w
    Szwajcarii sie nie chcialo tego sprawdzic. Ja z tym mam problemy w Rosji co pare
    miesiecy, trzeba twardo żądać, zeby sprawdzili na liscie, czy nas jako rektyfikantow
    nie ma.
    W Polsce nie zrobisz apostylu - wlasnie dlatego, ze jestes członkiem tej konwencji, w
    to miejsce dziala notariusz zatwierdzajacy, ze kopia, jaka mu przedstawiasz -
    paszportu, jest tozsama z oryginalem.
    W tej delikatnej materii ja bym zalecal wsiasc w auto i pojechac samemu do banku,
    prosciej, spokojniej i pewniej. Majac dostarczona kopie paszportu moga Ci otworzyc
    bez Twojej wiedzy rachunek badz gdzie, po co Ci takie nerwy ...

    Wojtek

  • 5. Data: 2004-08-10 10:03:58
    Od: "..:: M O S Q I T ::.." <m...@p...onet.pl>

    konwencji, w to miejsce dziala notariusz
    z oryginalem.

    witam
    dziekuje za wszystkie sugestie
    skoro nie ma apostylu jak myslicie czy wystarczy ze przesle do banku kopie
    potwierdzona notarialnie + dodatkowo tlumaczenie przysiegle noty notariusza
    niestety nie moge zadzwonic bezposrednio do banku i tam sie dowiedziec gdyz
    nie opanowalem biegle ich jezyka ;(
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-08-10 10:49:41
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > niestety nie moge zadzwonic bezposrednio do banku i tam sie dowiedziec gdyz

    Odradzam zakładanie konta w banku, jesli Ty i obsluga Klienta nie mowicie w tym
    samym jezyku. Jak to sobie wyobrazasz? W Szwajcarii jesli na pewno w kazdym
    banku Cie polacza z kims , kto mowi po angielsku, jesli nie znasz angielskiego,
    niemieckiego czy francuskiego - to gdzie sens. Zablokujesz sobei kanal inetowy,
    i co zrobisz, zeby go odblokowac, na migi?

    Zastanow sie lepiej nad Łotwa moze, tam wszedzie mowia po rosyjsku, o ile cos
    Ci to daje...
    Poza tym w wiekszosci bankow w CH żadaja albo polecenia, albo gigantycznych
    depozytow - od nierezydentow, wszystko to juz, mam nadzieje, sprawdziles?

    Wojtek

  • 7. Data: 2004-08-10 12:17:55
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <0...@n...onet.pl>, fotech wrote:

    > Odradzam zakładanie konta w banku, jesli Ty i obsluga Klienta nie mowicie w tym
    > samym jezyku.

    Zgadzam sie na 100%. jak sie chce byc w Europie to trzeba sie z Europą
    dogadac.

    > Zastanow sie lepiej nad Łotwa moze, tam wszedzie mowia po rosyjsku, o ile cos
    > Ci to daje...

    ... a nad depozytami czuwa Putin. A na nim mozna polegac. Niedawno
    Polska firma przekonala sie jak sie robi interesy na "Wschodzie". Dla
    mnie wszystkie kraje od Bugu na wschod jeszcze dlugo beda musialy
    udowadniac swoją praworządność i wiarygodność.

    > Poza tym w wiekszosci bankow w CH żadaja albo polecenia, albo gigantycznych
    > depozytow - od nierezydentow, wszystko to juz, mam nadzieje, sprawdziles?

    Ale w mniejszosci nie żądają.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 8. Data: 2004-08-10 12:25:20
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Zgadzam sie na 100%. jak sie chce byc w Europie to trzeba sie z Europą
    > dogadac.

    W Europie to my kolego jesteśmy z racji geografii,historii, przynależności
    kulturowej itp. A jeżeli chodzi Ci o UE, to chyba zapomniałeś, że Szwajcaria
    do UE nie należy. Poza tym tacy Francuzi jakoś kiepsko stoją z innymi
    językami i mają to gdzieś - tylko Polacy od razu pokazują swoje kompleksy.

> [...]
    > mnie wszystkie kraje od Bugu na wschod jeszcze dlugo beda musialy
    > udowadniac swoją praworządność i wiarygodność.

    Hmmm - a może tak najpierw zacząłbys odróżniać Łotwę od Rosji? Oraz
    troszeczkę podszkolił z historii oraz bieżących wydarzeń, bo prezentujesz
    żenujący stan "wiedzy".

  • 9. Data: 2004-08-10 13:40:42
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Glenn napisała:
    > Poza tym tacy Francuzi jakoś kiepsko stoją z innymi językami i mają
    > to gdzieś - tylko Polacy od razu pokazują swoje kompleksy.

    O, nie tylko Francuzi. Swego czasu - kilka lat temu byłem w rzeczonej
    Szwajcarii, konkretnie w Zurychu. Miałem potrzebę zajść do banku by
    wymienić trochę dolców na franki szwajcarskie (swoją drogą to kursy mają
    zabójcze). Panienka z okienka na pytanie czy mówi po angielsku
    odpowiedziała, że troszeczkę. Na szczęście udało nam się dogadać i nawet
    nie okantowała mnie przeliczając walutę (sam się okantowałem, bo kursy
    nie były zbyt korzystne) ;)

    K.

  • 10. Data: 2004-08-10 16:08:04
    Od: "KrzysieK" <a...@s...klub.chip.pl>

    a to nie jest przypadkiem Postfinance SWISSPOST ?

    pozdr.
    Krzysiek