-
21. Data: 2016-05-19 10:36:20
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
news:m3r3cz6luh.fsf@pm.waw.pl...
>>> Ciekawe czemu nie można przysłać oferty (czy co to tam jest) mailem?
>> To jest chyba jeszce mniej bezpieczne, chyba, że bank stosuje jakieś
>> szyfrowanie + podpisywanie.
>
> Mail w systemie bankowym mniej bezpieczny? Nieco wątpię.
Jak chodzi np. o mnie to:
Wysłanie mailem (jak najpierw napisałeś) rzeczywiście może być lepsze od
dzwonienia, ale wysłanie w systemie bankowym ma znikomą szansę, że odczytam.
Nie pamiętam, abym w ciągu ostatnich 2 lat przeczytał jakąkolwiek wiadomość
w systemie transakcyjnym.
W starym mBanku widziałem tematy wiadomości i czasem któryś mnie
zainteresował, od czasu wejścia nowego nie widzę tematów - sądzę, że jakbym
poszukał to pewnie bym jakąś pocztę znalazł, ale nigdy nie miałem potrzeby
szukać. Loguję się jak muszę coś zrobić, a nigdy aby pozwiedzać.
P.G.
-
22. Data: 2016-05-20 16:44:13
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 11 maja 2016 12:01:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> No i widac bieda w bankach, bo dzwonia, namawiaja, oczywiscie
> "rozmowa bedzie nagrywana, celem weryfikacji prosze podac ..".
>
> No i jak zweryfikowac, ze to naprawde ktos z banku dzwoni ?
Trochę z innej beczki
Z reguły infolinijek z różnych firm słucham, gadam z nimi itp.
Nie jest tego dużo może 1 max 2 tel na tydzień pomimo tego że standardowo wszędzie
wyrażam zgody marketingowe.
Ale ostatnie 3 rozmowy przebiegały mniej więcej tak:
-"...Dla Pana bezpieczeństwa nagrywamy rozmowy..."
-ja "ja również włączam nagrywanie"(blefuje bo nawet nie wiem czy w moim fonie taka
funkcja jest dostępna)
-Infolinijka: "nie wyrażam zgody"
-ja: "Wy mnie nagrywacie a ja nie mogę"
-infolinijka" my to robimy dla Państwa bezpieczeństwa w i w celu podnoszenia jakości
usług"
-ja: "ja również nagrywam w celach bezpieczeństwa i dlatego aby dobrze zrozumieć
Państwa propozycję.."0
-infolinijka: "nie wyrażam zgody"
-ja: "i co teraz"
-infolinijka: "nie będę mogła Panu przedstawić naszej propozycji"
I rozmowy się zakończyły
Z ciekawości w wolnej chwili "skargę" napisze do tych instytucji ze chciałem
wysłuchać ich propozycji ale nie wysłuchałem bo nie uzyskałem zgody na nagrywanie.
Ciekawe co mi oficjalnie odpiszą?
-
23. Data: 2016-05-20 17:04:18
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Ciekawe zachowanie.
Akurat zgodnie z prawem każdy ma prawo nagrywać rozmowę w której bierze udział i nie
musi pytać o zgodę rozmówcy/rozmówców.
Oczywiście inną sprawą jest to, że w dobrym tonie jest o taką zgodę zapytać.
Nie wolno jednak bez zgody rozmówcy/rozmówców publikować takiego nagrania - także
nagrywać można tylko na własny użytek, ew. jako dowód sądowy (ciekawe, czy w aktach
treść takiej rozmowy jest utajniona) - nie wiem też, czy zgoda rozmówcy wyrażona na
nagrywanie jest tożsama ze zgodą publikacji czy też zgoda publikacji musi być
wyrażona explicite.
Komplementarnie - nie wolno nagrywać tylko rozmów, w których nie bierze się jawnie
udziału - czyli są podsłuchiwane, nie ważne, czy przez ścianę czy "przez dyktafon".
Reasumując - możesz nagrywać takie oferty i nic Ci nie mogą za to zrobić, o ile
takiego nagrania nie opublikujesz.
Ale oczywiście mogą nie wyrazić zgody na nagrywanie, i jeśli - niepotrzebnie -
oznajmiasz, że rozmowę nagrywasz, to mogą nie przedstawić oferty - choć oczywiście
zachowują się w ten sposób wybitnie głupio.
-
24. Data: 2016-05-20 17:26:04
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu piątek, 20 maja 2016 17:04:19 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> Reasumując - możesz nagrywać takie oferty i nic Ci nie mogą za to zrobić, o >ile
takiego nagrania nie opublikujesz.
Nigdy do tej pory nie nagrywałem i póki co nie zamierzam ale tak w ostatnich
rozmowach wyszło co wyszło stąd jako ciekawostkę wpisałem
> Ale oczywiście mogą nie wyrazić zgody na nagrywanie, i jeśli - niepotrzebnie -
>oznajmiasz, że rozmowę nagrywasz, to mogą nie przedstawić oferty - choć >oczywiście
zachowują się w ten sposób wybitnie głupio.
To oni chcieli ze mna biznes ubić nie ja z nimi, więc ich(chyba) strata.
2 tel z banku + 1 z Energi tak potraktowałem
-
25. Data: 2016-05-20 18:28:40
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nhjtu3$f1a$1$P...@n...chmurka.ne
t...
>Jak chodzi np. o mnie to:
>Wysłanie mailem (jak najpierw napisałeś) rzeczywiście może być lepsze
>od dzwonienia, ale wysłanie w systemie bankowym ma znikomą szansę, że
>odczytam.
>Nie pamiętam, abym w ciągu ostatnich 2 lat przeczytał jakąkolwiek
>wiadomość w systemie transakcyjnym.
>W starym mBanku widziałem tematy wiadomości i czasem któryś mnie
>zainteresował, od czasu wejścia nowego nie widzę tematów - sądzę, że
>jakbym poszukał to pewnie bym jakąś pocztę znalazł, ale nigdy nie
>miałem potrzeby szukać. Loguję się jak muszę coś zrobić, a nigdy aby
>pozwiedzać.
jestes wyjatkowo odporny, bo w mbanku trudno przegapic :-)
O ile pamietam to jakas kolorowa koperta sie swieci, a i lista tematow
sama z boku pokazuje.
Ale tylko przez chwile.
A tam wazne informacje sa - ze np znow zmienili taryfe oplat ...
J.
-
26. Data: 2016-05-20 18:30:08
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:95b4b61e-7728-43af-b884-faaefe4871f7@go
oglegroups.com...
>Z reguły infolinijek z różnych firm słucham, gadam z nimi itp.
>Nie jest tego dużo może 1 max 2 tel na tydzień pomimo tego że
>standardowo wszędzie wyrażam zgody marketingowe.
>Ale ostatnie 3 rozmowy przebiegały mniej więcej tak:
>-"...Dla Pana bezpieczeństwa nagrywamy rozmowy..."
>-ja "ja również włączam nagrywanie"(blefuje bo nawet nie wiem czy w
>moim fonie taka funkcja jest dostępna)
>-Infolinijka: "nie wyrażam zgody"
>-ja: "Wy mnie nagrywacie a ja nie mogę"
>-infolinijka" my to robimy dla Państwa bezpieczeństwa w i w celu
>podnoszenia jakości usług"
>-ja: "ja również nagrywam w celach bezpieczeństwa i dlatego aby
>dobrze zrozumieć Państwa propozycję.."0
>-infolinijka: "nie wyrażam zgody"
>-ja: "i co teraz"
A trzeba bylo powiedziec "to prosze sie rozlaczyc" :-)
J.
-
27. Data: 2016-05-21 21:58:26
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:
>> Mail w systemie bankowym mniej bezpieczny? Nieco wątpię.
> A, miałes na myśli jakąś wiadomość w systemie transakcyjnym? To zgoda.
Jasne, przecież bankowi nie podaje "normalnego" adresu - skąd miałbym
wtedy wiedzieć, że "musieć zalogować do bank systemu" nie jest
jednak autentyczne?
No i te oferty o rozkładaniu na raty - bez przesady.
--
Krzysztof Hałasa
-
28. Data: 2016-05-29 07:44:30
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: m <m...@g...com>
On 20.05.2016 16:44, Kris wrote:
> -ja: "ja również nagrywam w celach bezpieczeństwa i dlatego aby
> dobrze zrozumieć Państwa propozycję.."
Ja mówię że w celu podniesienia jakości korzystania z ich usług.
> 0 -infolinijka: "nie wyrażam
> zgody"
A to ciekawe - zdradź tajemnicę co to za infolinka była, dotąd wszyscy
co najwyżej się uśmiechnęli kiedy mówiłem o nagrywaniu.
p. m.
-
29. Data: 2016-05-29 07:45:49
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: m <m...@g...com>
On 20.05.2016 18:30, J.F. wrote:
> Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:95b4b61e-7728-43af-b884-faaefe4871f7@go
oglegroups.com...
>>Z reguły infolinijek z różnych firm słucham, gadam z nimi itp.
>>Nie jest tego dużo może 1 max 2 tel na tydzień pomimo tego że
>>standardowo wszędzie wyrażam zgody marketingowe.
>>Ale ostatnie 3 rozmowy przebiegały mniej więcej tak:
>>-"...Dla Pana bezpieczeństwa nagrywamy rozmowy..."
>>-ja "ja również włączam nagrywanie"(blefuje bo nawet nie wiem czy w
>>moim fonie taka funkcja jest dostępna)
>>-Infolinijka: "nie wyrażam zgody"
>>-ja: "Wy mnie nagrywacie a ja nie mogę"
>>-infolinijka" my to robimy dla Państwa bezpieczeństwa w i w celu
>>podnoszenia jakości usług"
>>-ja: "ja również nagrywam w celach bezpieczeństwa i dlatego aby
>>dobrze zrozumieć Państwa propozycję.."0
>>-infolinijka: "nie wyrażam zgody"
>>-ja: "i co teraz"
>
> A trzeba bylo powiedziec "to prosze sie rozlaczyc" :-)
Można ewentualnie dodać "ciekawe co na to Pana/Pani superwajzor".
Przecież takie rozmowy są nagrywane, odsłuchiwane i lecą po premii pod
byle pretekstem.
p. m.
-
30. Data: 2016-05-29 22:31:52
Temat: Re: autoryzacja banku
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
m <m...@g...com> writes:
>> A trzeba bylo powiedziec "to prosze sie rozlaczyc" :-)
>
> Można ewentualnie dodać "ciekawe co na to Pana/Pani superwajzor".
> Przecież takie rozmowy są nagrywane, odsłuchiwane i lecą po premii pod
> byle pretekstem.
A skądże. Chyba że trzeba udowodnić, że ktoś zgodził się na coś, to
moooże tak (ale pewnie taniej odpuścić).
--
Krzysztof Hałasa