  • 11. Data: 2008-08-27 10:46:17
    Temat: Re: autoryzacja karty w IC?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 12:18:26 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > To wtedy sprzedawca usługi ma problem.

    OK, pewnie tam jest monitoring, więc za dupę łżereklamanta łatwo będzie
    złapać.
    Ale ogólnie coś to dziwnie wygląda. To miał być bonus w kartach
    zbliżeniowych, ale nie czipowych!!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2008-08-27 11:05:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 27 Aug 2008 10:46:17 +0000 (UTC), Olgierd
    <n...@r...org> wrote:

    >OK, pewnie tam jest monitoring, więc za dupę łżereklamanta łatwo będzie
    >złapać.

    IMHO nie opłaci się nawet szukać.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 13. Data: 2008-08-27 11:11:18
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Sie, 12:46, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > OK, pewnie tam jest monitoring, więc za dupę łżereklamanta łatwo będzie
    > złapać.
    > Ale ogólnie coś to dziwnie wygląda. To miał być bonus w kartach
    > zbliżeniowych, ale nie czipowych!!

    Ciekawe, czy ta forma "autoryzacji" sie upowszechni?

    Osobiscie takie powszechne operacje bezpotwierdzeniowe sa dla mnie
    niedopuszczalne nie tylko za wzgledu na niezabezpieczenie w przypadku
    utraty karty, ale rowniez na mozliwosc niepostrzezonego dla
    wlasciciela podkaradanie pieniedzy z karty - z odlozeniem jej na
    miejsce po skorzystaniu.

    O ile w przypadku gotowki mozna sie dorachowac, ze ktos uszczknal cos
    z finansow, to przy karcie mozna sie zorientowac dopiero po jakims
    czasie, czasem dopiero przy otrzymaniu wyciagu (a przy bezstykowych
    zapewne wyciagu moze nie byc).

  • 14. Data: 2008-08-27 11:50:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 27 Aug 2008 04:11:18 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >utraty karty, ale rowniez na mozliwosc niepostrzezonego dla
    >wlasciciela podkaradanie pieniedzy z karty - z odlozeniem jej na

    Kartta kredytowa to pieniądze banku, nei Twoje.

> [...]
    >z finansow, to przy karcie mozna sie zorientowac dopiero po jakims
    >czasie, czasem dopiero przy otrzymaniu wyciagu (a przy bezstykowych

    No i? Transakcja bez potwierdzenia, kasa wraca na konto.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 15. Data: 2008-08-27 12:36:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Sie, 13:50, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Kartta kredytowa to pieniądze banku, nei Twoje.

    > No i? Transakcja bez potwierdzenia, kasa wraca na konto.

    Na jakiej podstawie?
    "Prosze banku, stwierdzilem, ze ktos mi systematycznie podkrada karte
    i robi nia zakupy w sklepach, do ktorych nie chodze.
    Prawdopodobnie ktorys z kolegow w akade3miku, ale za reke nikogo nie
    zlapalem"

  • 16. Data: 2008-08-27 12:40:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 05:36:07 -0700, krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > robi nia zakupy w sklepach, do ktorych nie chodze. Prawdopodobnie ktorys
    > z kolegow w akade3miku, ale za reke nikogo nie zlapalem"

    Ja to się w ogóle zastanawiam kto na to pozwala w kontekście omawianej
    niedawno odpowiedzialności za transakcje 'z paska i z pina' (i art. 28
    ustawy).

  • 17. Data: 2008-08-27 12:48:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 27 Aug 2008 05:36:07 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Na jakiej podstawie?

    Na podstawie reklamacji.

    To bank musi dowieść, że dyspozycja wyszła od Ciebie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 18. Data: 2008-08-27 12:56:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Sie, 14:48, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Na podstawie reklamacji.
    >
    > To bank musi dowieść, że dyspozycja wyszła od Ciebie.

    Bank stwierdzi, ze nie zabezpieczono karty i final.
    Poza tym, przy takim podkradaniu z reguly nie robi sie zgloszen na
    policje.
    Dodatkowo, w podobnych sytuacjach czesto ludzie sie orientuja, po
    dluzszym okresie czasu - gdy zlodziej sie rozzuchwala i zaczyna
    podciagac coraz wyzsze kwoty (robic wieksze transakcje).

    Jak dal mnie, jest to brak zabezpieczeni karty.

  • 19. Data: 2008-08-27 13:18:09
    Od: k...@o...pl

    On 27 Sie, 14:56, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Jak dal mnie, jest to brak zabezpieczeni karty.

    Ten sam problem co karty zbliżeniowe, ostatnio coraz modniejsze.

    Przynajmniej numeru pin nikt nie podejrzy;)

  • 20. Data: 2008-08-27 13:22:40
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Sie, 15:18, k...@o...pl wrote:

    > Ten sam problem co karty zbliżeniowe, ostatnio coraz modniejsze.
    >
    > Przynajmniej numeru pin nikt nie podejrzy;)

    Co do kart zblizeniowych, to (moze za wyjatkiem jakiegos prepaid z
    dobrym podgladem w necie z mozliwoscia przerzucenia na niego w miare
    potrzeby srodkow z normalnego konta) nie w chodze w ten iteres zanim
    nie bedzie mozliwosci definiowania gornych limitow kwoty pojedynczej
    transakcji, oraz ilosci dopuszczonych transakcji dziennie.

    To, ze ktos na "zachodzie" wymyslil sobie nieruszalny limit 50 zl, bez
    mozliwosci skorygowania go w dol, jest dla mnie totalnym
    nieporozumieniem, w przypadku karty majacej w zalozeniu sluzyc jako
    zastapienie bilonu przy drobnych zakupach.