  • 21. Data: 2008-08-27 21:46:10
    Temat: Re: autoryzacja karty w IC?
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
    > Osobiscie takie powszechne operacje bezpotwierdzeniowe sa dla mnie
    > niedopuszczalne nie tylko za wzgledu na niezabezpieczenie w przypadku
    > utraty karty,

    W USA w ten sposób powszechnie płaci się za benzynę (i nie tylko).
    Nawet kwitka zazwyczaj nie dostajesz, chyba że się osobiście
    do kasy pofatygujesz :-) I jakoś wszyscy są zadowoleni :-)

    > ale rowniez na mozliwosc niepostrzezonego dla
    > wlasciciela podkaradanie pieniedzy z karty - z odlozeniem jej na
    > miejsce po skorzystaniu.

    Ech, mało prawdopodobne, żeby to się działo regularnie.

    > O ile w przypadku gotowki mozna sie dorachowac,

    Raczej przeciwnie. Pamiętasz zawsze ile gotówki masz w portfelu,
    albo zbierasz paragony i rozliczasz saldo portfela?
    Na wyciągu z karty zaś są wszystkie operacje, zawsze można
    sprawdzić.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 22. Data: 2008-08-28 06:33:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 27 Aug 2008 05:56:29 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Bank stwierdzi, ze nie zabezpieczono karty i final.
    Nie finał, tylko sąd.

    >Poza tym, przy takim podkradaniu z reguly nie robi sie zgloszen na
    >policje.

    No i?

    >Dodatkowo, w podobnych sytuacjach czesto ludzie sie orientuja, po
    >dluzszym okresie czasu - gdy zlodziej sie rozzuchwala i zaczyna
    >podciagac coraz wyzsze kwoty (robic wieksze transakcje).
    >Jak dal mnie, jest to brak zabezpieczeni karty.

    A to problem banku, mnie interesuje jak jest chroniona moja kasa.
    --
    ___________/ GG: 3524356

  • 23. Data: 2008-08-29 19:25:44
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Olgierd" news:pan.2008.08.27.09.31.02@rudak.org

    > Kasa PKP na dworcu w Krakowie.

    Rozumiem, że była to kasa IC a nie PKP PR. Wczoraj dwa razy kupowałem w nich
    bilet (kasy IC) i za każdym razem potwierdzałem transakcje PINem.