  • 21. Data: 2009-02-24 07:37:07
    Temat: Re: bank nie rozmienia pieniędzy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 00:10:32 +0100, MK napisał(a):

    > W przypadku banknotu uszkodzonego (brakujacego kawalka) jest wyplacana
    > tylko czesc nominalu, jesli pozostalo mniej niz 50%, nic nie jest
    > wyplacane.

    OIDP za każdą część z numerem płacą 50%.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2009-02-24 08:04:31
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 24, 7:05 am, Jacek Erazmus <j...@g...com> wrote:

    > Może mieli na myśli Nordea Bank ? :)
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > Erazmus- Hide quoted text -

    Domyslam sie co mieli na mysli jednak jak na powazne "media" to niezla
    wtopa.

  • 23. Data: 2009-02-24 08:14:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > OIDP za każdą część z numerem płacą 50%.

    Zarzadzenie nr 1/2003 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 15 stycznia
    2003 r. w sprawie szczególowych zasad i trybu wymiany znaków pienieznych,
    które wskutek zuzycia lub uszkodzenia przestaja byc prawnym srodkiem
    platniczym na
    obszarze Rzeczypospolitej Polskiej

    § 2.1. Banki wymieniaja w pelnej nominalnej wartosci zuzyte lub
    uszkodzone znaki pieniezne, z wylaczeniem znaków pieniez-
    nych, o których mowa w § 6 ust. 1, jezeli odpowiadaja nastepu-
    jacym warunkom:
    1) banknoty:
    a) posiadajace 100 % pierwotnej powierzchni, w tym
    równiez uszkodzone wskutek umieszczenia trwalego
    napisu, nadruku, rysunku lub innego znaku, a takze
    zabrudzone, poplamione itp.,
    b) przerwane na dwie czesci sklejone ze soba lub nie-
    sklejone, jezeli obie czesci pochodza z tego samego
    banknotu, nie posiadaja ubytków powierzchni
    w miejscu przerwania i lacznie stanowia 100 % pier-
    wotnej powierzchni,
    c) jezeli zachowaly ponad 75 % pierwotnej powierzchni
    w jednym fragmencie,

    § 3.1. Banki wymieniaja w polowie nominalnej wartosci przed-
    stawione do wymiany czesci znaków pienieznych, z wylacze-
    niem znaków pienieznych, o których mowa w § 6 ust. 1, jezeli
    odpowiadaja nastepujacym warunkom:
    1) banknoty, jezeli zachowaly od 45 % do 75 % pierwotnej
    powierzchni w jednym fragmencie;

    § 7. Centrala NBP wymienia banknoty oraz monety wedlug na-
    stepujacych zasad:
    1) banknoty:
    a) w 100 % nominalnej wartosci, jezeli zostanie stwier-
    dzone ponad 75 % pierwotnej powierzchni bankno-
    tu,
    b) w 50 % nominalnej wartosci, jezeli zostanie stwier-
    dzone od 45 % do 75 % pierwotnej powierzchni
    banknotu,

  • 24. Data: 2009-02-24 08:34:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 09:14:54 +0100, MK napisał(a):

    > Zarzadzenie nr 1/2003 Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 15
    > stycznia 2003 r.

    A to się zmieniło.
    BTW ciekawy problem prawny: na ile zarządzenie prezesa NBP może
    ograniczać moje prawa do mojego mienia. Jednak mierzenie wartości
    banknotu jego powierzchnią jest wątpliwe.

  • 25. Data: 2009-02-24 09:01:56
    Od: "Artur" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    > Trzeba było podrążyć trochę temat i zapytać dlaczego itd itd

    Poniżej jak rozumiem oficjalkne stanowisko PKO BP:

    "Z kolei PKO BP tłumaczy się problemami z komputerami. - System
    informatyczny nie umożliwia rozmieniania pieniędzy - mówi Marek Ryczkowski z
    biura prasowego banku. Poleca jednak skomplikowaną operację: - Jeżeli osoba
    chcąca rozmienić pieniądze jest klientem PKO BP, to może wpłacić na swój
    rachunek kwotę np. 100 zł w jednym banknocie, a za chwilę wypłacić ją na
    przykład w banknotach 20 zł i w ten sposób rozmienić pieniądze".

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-02-24 19:26:15
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" news:go05g2$t49$1@inews.gazeta.pl

    > Z racji misji ustawowej NBP nie pobiera od takich operacji
    > żadnych opłat.

    Pytanie z innej beczki i całkiem serio - jak taka "misja" będzie wyglądała
    po przyjęciu przez Polskę euro?
    Coś na wzór "przedstawicielstwa" EBC w Polsce przecież powinno być (czy taką
    funkcję będą pełniły obecne oddziały NBP?). Czy nadal będzie można
    wymieniać/rozmieniać pieniądze w euro jak ma to miejsce obecnie w PLN?

  • 27. Data: 2009-02-24 20:38:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Artur" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > swój rachunek kwotę np. 100 zł w jednym banknocie, a za chwilę wypłacić ją
    > na przykład w banknotach 20 zł i w ten sposób rozmienić pieniądze".

    Nie ma w tym nic dziwnego. Banki, zwlaszcza w malych oddzialach, stosuja
    automaty kasjerskie ktore dokonuja wyplat tylko po wybraniu konta klienta.
    To sluzy zmniejszeniu liczby fraudow oraz zwiekszeniu bezpieczenstwa
    placowek. Aby wiec rozmienic pieniadze w zasadzie jedynym rozwiazaniem jest
    dokonanie wplaty i wyplaty. W duzych oddzialach gdzie srodki sa
    przechowywane w tzw. multisejfach operacja taka moze sie odbyc bez
    ewidencjonowania w systemie ksiegowym, ale trzeba pamietac, ze bank
    przyjmuje wtedy na siebie ryzyko przyjecia falsyfikatu, wiec sykonywanie
    takiej operacji bez zadnej prowizji jest dla banku po prostu nieoplacalne.

    MK

  • 28. Data: 2009-02-26 11:46:55
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    BK wrote:
> [...]
    u-to-problem-dla-...http://lodz.naszemiasto.pl/wydar
    zenia/890519.html

    > Wp.pl to jest powaznie fachowy portal:
    > "Są banki, które pobierają 0,5 proc., nie mniej niż 5 zł. Tak jest w
    > LG Petro Bank :"
    >
    > A tekst z pazdziernika 2008. Gdzie oni LG Petro Bank wylookali? :)

    Tu masz zrodilo/autora (nietrudno zauwazyc pod artykulem):

    POLSKA Dziennik Zachodni
    Beata Sypuła

    Portale raczej czerpia artykuly z zewnatrz (co widac po takiej samej
    tresci mimo roznych tytulow ;).

    miko

  • 29. Data: 2009-02-26 11:58:40
    Temat: Re: bank nie rozmienia pieni????
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Artur schrieb:
    > U?ytkownik "Olgierd" < napisa? w wiadomo?ci
    >

    > sorry nie zauwa?y?em tego paskudnego htmla

    W dalszym ciagu krzaki bez kodowania wysylasz...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 30. Data: 2009-02-26 12:01:44
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 26, 12:46 pm, Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > POLSKA Dziennik Zachodni
    > Beata Sypuła
    >
    > Portale raczej czerpia artykuly z zewnatrz (co widac po takiej samej

    A widze doskonale kto jest autorem ale bezkrytyczne cytowanie to
    durnota. O poziomie portalu swiadczy to kogo i jak cytuje.