  • 11. Data: 2003-10-08 15:14:06
    Temat: Re: bank sie pomylil - czy bede musial oddac kase??
    Od: "Ktos" <x...@x...pl>

    Uzytkownik "tan" <t...@b...spamu.o2.pl> napisal w wiadomosci
    news:bm18ka$n43$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
    > i przelal te pieniadze na Twoje konto zamiast na inne.
    >
    > W pierwszym przypadku moga bez Twojej wiedzy/zgody zrobic korekte.
    > Jezeli pieniadze wtedy wydasz to moga Cie o nie scigac przez sady.
    >
    > W drugim przypadku osoba, ktora przelala Ci pieniadze moze Cie poprosic
    > o ich zwrocenie. Nie musisz ich oddawac i bank nie ma prawa Ci ich
    > zabrac bez Twojej zgody. Ale osoba, ktora przelala Ci je przez pomylke
    > moze Cie o nie "poprosic" przy pomocy sadu. Sprawe taka masz przegrana,
    > jezeli nie udowodnisz, ze Ci sie te pieniadze nalezaly.

    ====

    Swietnie - dodam tylko: art. 405 i 410 Kodeksu Cywilnego.

    Pozdr.,
    MMM

  • 12. Data: 2003-10-08 15:26:27
    Od: tan <t...@b...spamu.o2.pl>

    bartosz bujak wrote:
    [...]
    > NIKT NIE MYSLI O TEJ OSOBIE, KTORA POPELNILA BLAD I O TEJ OSOBIE,
    > KTORA MIALA TE PIENIADZE OTRZYMAC.
    >
    > Jak cos nie jest Twoje to oddaj, BO TO NIE JEST TWOJE.
    >
    > *Osoba uczciwa odeslala by pieniadze z tytulem "zwrot blednego
    > przelewu" TY ZROB JAK ZECHCESZ*, wiedz jednak, ze nie masz prawa do
    > tych pieniedzy.

    [...]

    Popieram wypowiedz kolegi. Jednak nigdzie nie jest powiedziane,
    ze to jest bledny przelew. Moze to byc blad w ksiegowaniu.
    Nie usprawiedliwia to namawiania do kradziezy, ale uniemozliwia
    odeslanie pieniedzy ;)
    W tym przypadku niech pieniadze spokojnie leza na koncie dopoki
    bank nie przeprowadzi korekty.

    Autorowi watku radze jednak sprawdzic, czy rzeczywiscie te
    pieniadze nie byly z blednego przelewu. Moze ktos na nie czeka i
    naprawde bardzo ich potrzebuje...

    Chcialbym dodac jeszcze jedno uzupelnienie. W tej chwili
    ewentualne wypowiedzi wzgledem osoby robiacej przelew typu "Ma oczy,
    mogl dobrze wypisac przelew" i im podobne sa po prostu nie na
    miejscu.

    tan.

  • 13. Data: 2003-10-08 17:40:07
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "RakS" <r...@g...pl> wrote in message

    > Jak ja wydasz to Ci jej nie wezma! Bo niby skad?
    >
    > Bez Twojej wiedzy nie moga Ci jej zabrac.
    > Nic nie podpisuj.

    Wg wiekszosci regulaminow bankowych moga.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 14. Data: 2003-10-08 17:41:50
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuzmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    Dzieki za glos rozsadku i przywrocenie wiary w ludzi.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuzmiak

  • 15. Data: 2003-10-08 18:12:53
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

    Użytkownik "sliver" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    witam
    większość postów tylko umacnia mnie w przekonaniu w jak poj*^%$*m kraju
    żyjemy. Do tego że dresy kradną samochody, komórki, komputery, rowery etc.
    bez ogródek w biały dzień na ulicy zdążyłem się przyzwyczaić.
    Ale gdy, ludzie "wykształceni" udzielają publicznie rad "wypłać, zabierz,
    zamknij konto i uciekaj" to już tracę nadzieję i dreszcze mnie przechodzą.
    Jak już "ktoś" wspominał problem "bezpodstawnego wzbogacenia" jest na grupie
    wałkowany chyba co miesiąc a tu pomimo pełnej świadomości padają takie
    odpowiedzi; szok, nic tylko się pochlastać.
    Wszystkich "wujków dobra rada" NIEpozdrawiam i życzę żeby w życiu spotkali
    się z taką samą odmianą "sprawiedliwości" jak sami proponują pytającemu.
    A pozostałych pozdrawiam serdecznie.

    _________________
    Pozdrawiam
    Paweł P.
    p...@w...pl

  • 16. Data: 2003-10-08 18:23:47
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    o...@p...fm news:bm16aa$imn$1@h1.uw.edu.pl

    > Bierz pieniadze zamykaj konto i zakladaj w innym banku

    Badz prawdziwym polakiem-zlodziejem, podtrzymuj nasze tradycje narodowe ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 17. Data: 2003-10-08 18:24:25
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

> [...]

    >Bierz pieniadze zamykaj konto i zakladaj w innym banku

    >najlepiej nic nie podpisuj nie kontaktuj sie z bankiem.

    kocham takie pytania i takie jw odpowiedzi
    a potem idzie taki na imienimy do cioci "irminy" i nadaje jaka to podlosc
    wkolo, nawet kurwa 2 tysiecy ukrasc nie pozwola, ale pojebany kraj
    ps
    tak jezdem pijana
    :-)

  • 18. Data: 2003-10-08 18:35:02
    Od: "Opos" <o...@p...fm>

    Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...180.128.20...
    > o...@p...fm news:bm16aa$imn$1@h1.uw.edu.pl

    > Badz prawdziwym polakiem-zlodziejem, podtrzymuj nasze tradycje narodowe ;)

    Bierz przykład z naszych narodowych przywódców, bierz ile możesz, nie ważne
    w jaki sposób, legalny czy nielegalny. Oni kradną wiecej i im to uchodzi na
    sucho, więc może i Tobie się uda.

    - DAROWANEMU KONIOWI W ZĘBY SIĘ NIE ZAGLĄDA -

  • 19. Data: 2003-10-08 18:36:49
    Od: "Opos" <o...@p...fm>

    Użytkownik tan <t...@b...spamu.o2.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:bm19qf$o3k$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
    > ewentualne wypowiedzi wzgledem osoby robiacej przelew typu "Ma oczy,
    > mogl dobrze wypisac przelew" i im podobne sa po prostu nie na

    Za przelew juz sam zaplacisz, czyli na tym stracisz ;-)

  • 20. Data: 2003-10-08 19:51:54
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Opos" <o...@p...fm> wrote in message news:bm1ldq$nkc$1@h1.uw.edu.pl...
> [...]
    na
    > sucho, więc może i Tobie się uda.
    >
    > - DAROWANEMU KONIOWI W ZĘBY SIĘ NIE ZAGLĄDA -

    1. nikt nikomu tych pieniedzy nie darowal - to sa pieniadze na ktore ktos
    czeka.
    2. nie nauczyli w domu, ze cudzego sie nie rusza?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak