  • 11. Data: 2008-03-05 17:52:42
    Temat: Re: bank z karta rozliczana na koniec miesiaca
    Od: "FiONA" <1...@o...eu>

    > splacanie poleceniem zaplaty z innego banku, a termin splacania wybrac
    > wedlug swojego widzimisie ?

    dokładnie to masz w VW banku

    jk

  • 12. Data: 2008-03-05 18:36:03
    Od: "paulusz" <p...@v...pl>

    > obecnie moja mama posiada cos takiego:

    http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/grupa=2/id_p
    roduct=000000000000099/podgrupa=2/zone=-1/section=in
    dy

    > czyli karte, ktorej transakcje z danego miesiaca sa rozliczane
    > ostatniego dnia tego miesiaca miesiaca. pobierana jest co miesiac oplata
    > 1% wartosci transakcji + oplata za wydanie karty
    >
    > planujemy zmienic bank, ale mama upiera sie, ze musi byc funkcjonalnosc
    > roliczania transakcji na koniec miesiaca.
    >
    > pytanie: jaki inny bank oferuje cos takiego? a moze ktorys z
    > internetowych? dodam, ze karta nie bedzie wykorzystywana do placenia
    > przez internet.
    Polecam kk BGŻ, rozliczna na koniec miesiąca jedyny koszt karty 3,5 zł/
    miesięczne, w przypadku transakcji bezgotówkowych za minimum 300 zł nie ma tej
    opłaty. Karta może być podpięta do konta np. plan internet - konto nic nie
    kosztuje, przelewy przez internet i ivr również 0 zł, jedyny koszt to karta
    debetowa maestro - 2 zł.

  • 13. Data: 2008-03-05 19:10:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
    > W Citi i mBanku na pewno się da... w Rajfim z tego co pamiętam - też.

    W ING rowniez sie da, tak samo w Multibanku. Pewnie praktycznie wszedzie
    sie da (w Millenium sie chyba nie da).

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2008-03-05 20:58:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    Chlopie, czemu sie upierasz na karcie obciazeniowej?
    Czemu nei chcesz karty kredytowej, ktora mozna tak samo skonfigurowac
    (sciaganie kasy na koniec miesiaca), a ktora jest TANSZA w obsludze.
    To tak, jakbys chcial koniecznie do pracy dojezdzac Zukiem na benzyne, ktory
    pali 20 litrow na 100 km zamiast Seicento z instalacja gazowa :)
    W segmencie klientow indywidualnych obciazeniowka to raczej rzadkosc, no ale
    jesli ktos chce przeplacac, to zapewne znajdzie cos dla siebie. Po prostu
    poszukaj w ofertach bankow i wybierz najdrozsza obciazeniowke jaka jest -
    bewdziesz w pelni usatysfakcjonowany.

    Pozdrawiam
    SDD

    PS. Jest cos w czym obciazeniowka jest lepsza od kredytowki? Moze w BIK-u
    lepiejsie prezentuje? (w koncu kredyt daje na krocej).

  • 15. Data: 2008-03-05 21:08:13
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Mar, 20:10, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > W ING rowniez sie da, tak samo w Multibanku. Pewnie praktycznie wszedzie
    > sie da (w Millenium sie chyba nie da).

    W Polbanku i Eurobanku chyba tez, nie znaja takich nowinek.

  • 16. Data: 2008-03-05 21:23:34
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "SDD" <s...@t...pl> writes:

    [...]

    > PS. Jest cos w czym obciazeniowka jest lepsza od kredytowki? Moze w BIK-u

    Że "sama" pilnuje GP. Ale to chyba nie jest warte prowizji 1% od transakcji.
    KJ
    > lepiejsie prezentuje? (w koncu kredyt daje na krocej).
    W BIKu, te które się prezentują (słyszałem o Pekao SA) prezentują się tak
    samo jak kredytówki.

  • 17. Data: 2008-03-05 21:34:30
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Jest cos w czym obciazeniowka jest lepsza od kredytowki? Moze w BIK-u
    > lepiejsie prezentuje? (w koncu kredyt daje na krocej).

    Chyba tylko to, że może to być Diners. bardziej typowe obciążeniówki to
    chyba jakiś relikt. Choć przeciez chyba nie na wszystkich jest prowizja 1%,
    miałem raczej wrażenie, że na większości już tej prowizji nie ma.

    marekz

  • 18. Data: 2008-03-05 21:46:26
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > planujemy zmienic bank, ale mama upiera sie, ze musi byc
    > funkcjonalnosc roliczania transakcji na koniec miesiaca.

    Wytłumacz mamie jaka jest różnica pomiędzy jej kartą charge (CK) a
    kredytową (KK) oraz fakt że ma tą kartę tylko dlatego że kiedyś PKO BP
    nie wydawało kredytowych i ta karta była jedyną dostępną kartą
    wypukłą - wiem bo miałem. Dzisiaj wiele banków nie ma w ofercie CK bo
    zastąpiło ją o wiele korzystniejszą dla klienta KK. Do przykładu
    przyjąłem KK Millennium (np mastercard Silver) wydawaną do konta
    1. Okres zakupów nie obciążających RORu - miesiąc
    CK- tak
    KK-tak
    2. Zamknięcie okresu, wygenerowanie wyciągu na koniec miesiąca
    CK- tak
    KK-tak
    3. Dostarczenie wyciągu ok. 10-go następnego miesiaca
    CK- tak
    KK-tak
    4. Obciążenie RORu kwotą wyciągu
    CK - ok. 15go z datą księgowania WSTECZNĄ 1-go dnia tego miesiaca
    KK - ok. 24go z datą księgowania 24go
    5. Koszty użytkowania karty:
    CK - 120zł przy obrotach 12tys. zł/rok + roczna opłata za używanie
    xx,zz zł(nie pamietam - kilkadziesiąt)
    KK - 0,00zł przy obrotach 12001zł/rok lub 35,00zł przy obrotach 8001
    zł/rok, dodatkowo przy obrotach >500zł/miesiac prowadzenie ROR darmo

    Po prostu mama chce taką kartę bo nie wie że teraz wiele banków ma w
    ofercie lepsze.

    Sławek

  • 19. Data: 2008-03-05 22:04:57
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 05 Mar 2008 22:23:34 +0100, Kamil Jońca wrote:

    > Że "sama" pilnuje GP. Ale to chyba nie jest warte prowizji 1% od transakcji.
    > KJ

    Identyczną funkcjonalność można mieć uruchamiając opcję automatycznej
    spłaty KK z konta lub polecenie zapłaty.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 20. Data: 2008-03-05 23:31:02
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości
    >
    >/.../ PS. Jest cos w czym obciazeniowka jest lepsza od kredytowki? Moze w
    >BIK-u lepiejsie prezentuje? (w koncu kredyt daje na krocej).

    W BIK-u im WIĘKSZY kredyt, którym klient prawidłowo zarządza, tym lepiej
    (większa wiarygodność klienta).

    Brak rachunków kredytowych w BIK-u to tyle co klient świeży, nie sprawdzony,
    nie do końca wiarygodny.

    Ale w tym przypadku karty charge prezentują się w BIK-u tak samo jak
    kredytówki - okres bezodsetkowy nie jest przekazywany do BIK-u.