  • 11. Data: 2008-11-10 08:29:30
    Temat: Re: bank zablokowal mi konto
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > W banku zlozyc dyspozycje wyplaty srodków na podstawie powyzszego
    > przepisu prawa bankowego.

    Blad. Prawo nakazuje by dzialania komornika byly uznane za prawidlowe az
    do skutecznego podwazenia przez strone, która bank nie jest. Tak wiec
    zwrócic sie nalezy do komornika, a nie do mBanku, który prawem jest
    zmuszony do dzialan zgodnych z decyzjami dysponenta rachunku. Dysponentem
    jest komornik. To on moze zwolnic srodki spod zajecia.

  • 12. Data: 2008-11-10 08:55:38
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 05:03:25 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Już sprawdziłem i z tego zapisu wynika jasno, że jest kwota wolna od
    > zajęcia. Wynika też, że uposażony, cyt.: " 3. W stosunku do egzekwowanej
    > należności pieniężnej nieważne są rozporządzenia świadczeniami
    > przekraczające część wolną od zajęcia, dokonane po ich zajęciu, a także
    > przed tym zajęciem, jeżeli są wymagalne po zajęciu.".
    >
    > Czyli jasno z tego wynika, że może on rozporządzać kwotą wolną od
    > zajęcia, a więc także i zmienić dyspozycję co do tego, w jaki sposób ZUS
    > ma mu tą kwotę przekazać.

    Tak, ale kwotę wolną wskazuje organ egzekucyjny. Jeśli takowej nie wskaże
    -- a uwierz mi, że w przypadku komorników ścigających z wynagrodzenia to
    norma -- to na nic się kwota wolna zda.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-11-10 08:57:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 09:29:30 +0100, K.K. napisał(a):

> [...]
    > zmuszony do dzialan zgodnych z decyzjami dysponenta rachunku.
    > Dysponentem jest komornik. To on moze zwolnic srodki spod zajecia.

    Dokładnie tak. A jeśli komornik przegapił kwotę wolną -- co jest
    normalką, niestety -- to jedynym efektywnym sposobem jest skarżenie jego
    postanowienia.

  • 14. Data: 2008-11-10 11:43:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Tak, ale kwotę wolną wskazuje organ egzekucyjny. Jeśli takowej nie wskaże
    > -- a uwierz mi, że w przypadku komorników ścigających z wynagrodzenia to
    > norma -- to na nic się kwota wolna zda.

    Kwotę wolną od zajęcia wskazuje ustawa i żaden zakład pracy i zapewne
    ZUS też nie odważy się zająć pracownikowi kwoty wolnej od zajęcia, bez
    względu na to, co by tam sobie komornik nie napisał.

  • 15. Data: 2008-11-10 11:51:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisal w
    wiadomosci news:4917f0ef$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > zmuszony do dzialan zgodnych z decyzjami dysponenta rachunku. Dysponentem
    > jest komornik. To on moze zwolnic srodki spod zajecia.

    ROTFL normalnie - podstawe prawna podasz? Temat wielokrotnie przewijal
    sie na liscie i jesli nie jest to rachunek zwiazany z prowadzona
    dzialalnoscia gospodarcza, to bank na wniosek posiadacza ma obowiazek
    wyplacic kwote wolna od zajecia na podstawie ustawy prawo bankowe, tak samo
    jak i pracodawca kwote wolna od zajecia na podstawie ustawy art. 87 § 1
    k.p. Wola komornika wiele do tego nie ma, bo gdyby miala to wiele osób by z
    glodu zdechlo i na rozpatrzenie sprzeciwu przeciwegzekucyjnego by nie
    doczekali.

  • 16. Data: 2008-11-10 12:17:49
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > ROTFL normalnie - podstawe prawna podasz? Temat wielokrotnie
    > przewijal sie na liscie i

    Zgadza sie i nikt na twoje tezy paragrafów nie przedstawil.

> [...]
    > ma, bo gdyby miala to wiele osób by z glodu zdechlo i na rozpatrzenie
    > sprzeciwu przeciwegzekucyjnego by nie doczekali.
    Watpie by ustawodawce obchodzilo to czy dluznik zdechnie i watpie by to
    kazdy bank potrafil okreslic jaka kwota jest wolna od zajecia na
    rachunkach tegoz klienta w tym banku, a jaka w innym banku, bo chyba
    ustawodawca nie wprowadzil furtki uniemozliwiajacej dzialania komornicze
    poprzez ustanowienie kwoty wolnej w kazdym banku oddzielnie, a jesli tak,
    to ja poprosze o paragraf.
    Pracodawca i wejscie na wynagrodzenie to zupelnie inna bajka.

  • 17. Data: 2008-11-10 14:39:49
    Od: "regis" <f...@g...pl>

    I mam problem

    ZUS juz przeslal rente, konto dalej zablokowane, z mBanku nikt sie nie
    raczyl odezwac, a korespondencji od np. komornika nie ma.

    Szczerze mowiac to nie bardzo wiem co zrobic.... nie mam z kim porozmawiac.
    Wiem, ze rente mozna odblokowac ale trzeba o tym pogadac z komornikiem, a ja
    dalej nie wiem za co to zajecie i kto to zrobil, a tym bardziej z kim
    porozmawiac.

    Ktos tu niezle namieszal i chyba popelnil co najmniej blad proceduralny....w
    koncu informuje sie dluznika za co i komu wisi pieniadze....ehhh

  • 18. Data: 2008-11-10 14:44:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    regis pisze:
> [...]
    > Do dnia dzisiejszego nie przyszedl zaden tytul egzekucyjny zatem nie
    > wiadomo z kim i o czym rozmawiac.
    > Na koncie bylo pare zl ale to nie byla kwota, ktora zadowolilaby
    > egzekutora (brakowalo nastepnych pare zlotych)
    > Problem polega na tym, ze jakis osiol w mBanku zablokowal w piatek
    > wszystko i oczywiscie poza osobami z infolinii nie ma osoby
    > kompetentnej do rozmowy.
    > Maja czas nawet do 10 dni zeby do mnie zadzwonic.
    > Jestem osoba, ktora sie leczy ale oczywiscie nie wiem czy to bedzie
    > kogokolwiek interesowalo bo naprawde nie mam w tej chwili z kim

    witam
    mam podobną sytuację (dostałem tytuł egzekucyjny) i mogę Ci poradzić
    tyle: zadzwoń do własnego US i poproś z działem egzekucji, tam podasz
    swoje dane (głównie adres) i zostaniesz przełączony do właściwej osoby,
    która wyjaśni ile i za co konto zostało zajęte; następnie wpłać
    odpowiednią kwotę (jeżeli się z nią zgodzisz) na konto US (jeżeli
    chcesz, aby było to załatwione szybko to wpłać w kasie w US) - jeżeli
    zrobisz to samodzielnie to nie zapłacisz 30 zł za realizację tytułu w
    mBanku; jak kasa na konto wpłynie to po kilku dniach US wyśle do mBanku
    pismo, że można konto odblokować...jak bank je otrzyma to zdejmie
    blokadę, do tego czasu możliwe jest TYLKO korzystanie z kwoty
    przekraczającej wartość tytułu egzekucyjnego - tak to właśnie u mnie
    wygląda, napiszę konkretnie jest się cała sprawa zakończy, bo cały czas
    jestem w trakcie załatwiania (dość interesującej) sprawy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2008-11-10 14:57:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Panowie, jeżeli zajęcie dot. konta osobistego to bank (bez względu na to
    jaka kwota na nim jest) zajmie tyle ile wynosi tytuł + opłata za jego
    wykonanie. Tak wiem, że są kwoty wolne od zajęcia, że można składać
    reklamacje, zażalenia itp...Ale to wszystko post factum.

    Jak na koncie jest 1.000 zł, a tytuł wynosi 200 zł. To bank zablokuje
    200 zł + opłatę. Nie ma nawet znaczenia numer konta. W moim przypadku
    tytuł dotyczy konta X, na którym było 0 zł, a bank zablokował kasę na
    koncie Y.

    Bank nie wyśle ww. pieniędzy do komornika tylko poczeka aż:
    1. klient sam powie, że bank ma to zrobić,
    2. na koncie znajdzie się kwota > wolna od zajęcia.

    Mnie mBank zajął kasę na eMax chociaż tytuł dot. eKonta. Zapłaciłem
    (zaległy mandat) przelewem i tym samym zaoszczędziłem 30 zł za wykonanie
    egzekucji. W środę mam się skontaktować z człowiekiem z US, jak kasa
    będzie na koncie to wyśle on pismo do mBanku i blokada zostanie zdjęta.
    Oczywiście wcześniej zadzwoniłem na mLinię i zapytałem dlaczego
    zablokowali kasę na innym koncie niż wskazane przez US - mają mi
    pisemnie odp.

    Opiszę całość jak tylko sprawa się zakończy.

    W każdym razie do rozliczeń z US najlepiej korzystać z konta, z którego
    się na codzień NIE korzysta = nie ma tam żadnej kasy. W razie zajęcia
    (jeżeli ktoś chce się uchylać od placenia) to bank nie będzie mógł
    wykonać tytułu...

    -
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2008-11-10 15:15:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > się na codzień NIE korzysta = nie ma tam żadnej kasy. W razie zajęcia
    > (jeżeli ktoś chce się uchylać od placenia) to bank nie będzie mógł

    Musi to być konto w innym banku - zasada jest taka, że nawet jak
    komornik zajmie jakieś konto (o podanym numerze), to zazwyczaj nakazuje
    zająć również inne rachunki w tym banku, co jest skuteczne pomimo
    niewskazania numerów rachunków.

    W przypadku działalności gospodarczej ukrycie tego konta przed US
    jest na tyle trudne, że z każdego konta musimy się spowiadać na NIP-1,
    aczkolwiek brak tego to jest niewielkie wykroczenie, przedawniające się
    po roku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz