  • 31. Data: 2008-11-12 16:08:53
    Temat: Re: bank zablokowal mi konto
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    regis pisze:
    [...]

    > Do dzisiaj nie dostalam zadengo powiadomienia o egzekucji a z kwoty 200 zl
    > za manaty zrobilo sie nagle 388 ?!!!!!
    > I to jest dopiero chamstwo i kompletny olew na czlowieka ja ko takiego. Tzw.
    > bezdusznosc urzednicza...a ja mam sobie zgadywac co mam na sumieniu....
    A dlaczego nie zapłaciłeś wtedy tych mandatów?
    KJ

  • 32. Data: 2008-11-12 19:40:55
    Od: "regis" <f...@g...pl>

    Nie jest to w tej chwili wazne dlaczego nie zaplacilam Stalo sie tak i juz.
    A Ty nie pisz postow tylko po to, zeby sobie nabic statystyke skoro nic
    madrego nie masz do powiedzenia.
    Takich 'zyczliwych' spostrzezen skurat nie potrzebuje.

  • 33. Data: 2008-11-12 23:32:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > to nie US skarbowy dokonal tego zajecia tylko Urzad Miasta Poznania na
    > poczet jakichs starych mandatow za parkowanie w strefie w centrum Poznania.
    > Nie dowiedzialam sie nic poza nr bezposrednim do goscia ktory zlecil
    > dyspozycje blokady rachunku i ktorego nota bene dzisiaj nie bylo w pracy.
    urząd miasta zlecił egzekucję komornikowi, który może sobie wybrać w
    jaki sposób chce ściągnąć tytuł od dłużnika...zazwyczaj wybierają sposób
    najprostszy i najbardziej skuteczny

    > Jak widac Straz Miejska tez potrafi po 5 latach scignac a za organ
    > egekucyjny ma Urzad Miasta.
    SM to przecież jednostka działająca na zlecenie i za pieniądze
    UM...wszystko się zgadza

    > Do dzisiaj nie dostalam zadengo powiadomienia o egzekucji a z kwoty 200 zl
    > za manaty zrobilo sie nagle 388 ?!!!!!
    jak się dodzwonisz do urzędnika to go zapytasz dlaczego nie dostałeś
    pisma i w jaki sposób wyliczyli aż tak wysokie koszty egzekucji -
    wygląda na to, że naliczyli odsetki i inne koszty

    > I to jest dopiero chamstwo i kompletny olew na czlowieka ja ko takiego. Tzw.
    > bezdusznosc urzednicza...a ja mam sobie zgadywac co mam na sumieniu....

    Nie zapłaciłeś mandatów za parkowanie, to TY ich nie zapłaciłeś a nie
    sąsiad lub ciocia i UM ma prawo Cię za to ścignąć. Wszystko jest ok z
    wyjątkiem tego, że nie dostałeś pisma. Nie zwalaj winy na "bezduszność
    urzędniczą", gdybyś zapłacił mandaty to nie byłoby teraz problemów...

    Mam dokładnie to samo, zajęto mi kasę na rachunku z tyt. niezapłaconego
    mandatu. Przekroczyłem prędkość TAK, nie zapłaciłem w terminie TAK, czy
    US ma prawo mnie za to ścigać TAK. To mój mandat i za niego zapłacę!
    Nie dzieje mi się żadna krzywda.
    Sugeruję nieco samokrytycyzmu i w przyszłości nie łam przepisów to
    mandatów nie będzie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 34. Data: 2008-11-13 07:34:00
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 20:40:55 +0100, regis napisał(a):

> [...]
    > nic madrego nie masz do powiedzenia.
    > Takich 'zyczliwych' spostrzezen skurat nie potrzebuje.

    ROTFL.
    No to płyń zatem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 35. Data: 2008-11-13 07:55:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 Nov 2008 00:32:56 +0100, RobertS napisał(a):

    > wygląda na to, że naliczyli odsetki i inne koszty

    Dla ścisłości: nie ma odsetek od mandatów.

  • 36. Data: 2008-11-13 07:55:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:
    > regis pisze:
    > [...]
    > A dlaczego nie zapłaciłeś wtedy tych mandatów?
    > KJ

    Może dlatego, że przepis na podstawie którego wprowadzono SPP i opłaty w
    tychże został uznany za niezgodny z konstytucją? I mimo że przepis jest
    niezgodny z konstytucją nie przeszkadza to im w ściąganiu kar za brak
    tejże opłaty?

    Tzw. "obywatelskie nieposłuszeństwo"

    --
    Pete

  • 37. Data: 2008-11-13 08:10:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dla ścisłości: nie ma odsetek od mandatów.
    na moim tytule egz. są 4 pozycje:
    1. kwota kosztów egzekucyjnych
    2. kwota kosztów upomnienia
    3. kwota należności głównej
    4. kwota odsetek

    teraz to już nie jest mandat tylko należności dochodzone na podstawie
    tyt. egzekucyjnego, na zapłacenie mandatu miałem 7 dni...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 38. Data: 2008-11-13 08:27:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    jureq pisze:

    > Dla ścisłości: nie ma odsetek od mandatów.

    "Opłata dodatkowa za brak opłaty za parkowanie" nie jest mandatem. To
    danina publiczna (dlatego m.in. 5 lat okresu przedawnienia).

    --
    Pete

  • 39. Data: 2008-11-13 23:36:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" 49185669$0$29428$f...@m...aster.pl

    > Informowanie dłużnika *przed* zajęciem rachunku i takim zamiarze byłoby
    > absurdalne i w praktyce uniemożliwiłoby egzekucję. Zapewne komornik
    > zajął rachunek i wysłał Ci informację o tym listem poleconym. Poczta
    > kiedyś ten list dostarczy. Kiedyś... :-)

    Mój dłużnik machał mi przed moimi oczami moim pozwem i obiecywał (chyba
    nigdy nie dotrzymywał obietnic) w banku PeKaO SA (w Białymstoku, na ulicy
    Zielonogórskiej) w obecności tamtejszych bankierek że mnie pobije lub nawet
    zabije, :) jeśli pozwu nie wycofam. :) Później przed sądem zapewniał, że nie
    wiedział nic o pozwie, bo nie odebrał listu z sądu, gdyż w owym pozwie podałem
    nieaktualny adres. W sprawie straszenia był przesłuchiwany przez policję, co nie
    przeszkodziło mu w skutecznym :) twierdzeniu, iż nic o pozwie nie wiedział.
    (czyli nie wiedział i o tym, że był przesłuchiwany przez policję w sprawie
    tego pozwu i związanego z owym pozwem straszenia)

    Na mój gust z komornikiem łatwo dogadać się komuś, kto nie przepada za
    sprawiedliwością. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2008-11-13 23:42:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" 49187fa9$0$29362$f...@m...aster.pl

    > Bo urzędnicy w US tak naprawdę mają w czterech literach czy zapłacisz,
    > czy też nie. Natomiast komornik ma swój procent od tego, co mu się uda
    > wyegzekwować, więc jest żywotnie zainteresowany, byś nie dostał tego
    > zawiadomienia wcześniej niż bank.

    Kiedyś komornik brał swoją dolę także wówczas, gdy nic nie robił. :)
    Jak już napisałem w innym poście -- jeden mój tytuł leży u komornika
    od kilkunastu lat. Komornik zaliczkę wziął, być może wziął jeszcze
    jakieś drobiazgi na prowadzenie czynności (w sumie zapewne więcej
    niż podana w tytule kwota) których nie prowadził. :) (mówiąc
    inaczej -- nawet nie ruszył tych swoich liter, o których mowa wyżej)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'