  • 1. Data: 2010-11-02 09:38:09
    Temat: banki NIE przyjmujące CHF gotówką
    Od: b...@o...pl

    założyłem w DB konta USD,EUR,CHF,GBP

    przy CHF panienka cosik marudziła, że po co mi to,
    przecież i tak gotówki nie obsługują, ale byłem
    nieugięty i rachunek został mi otworzony. Myślałem
    że to jakieś takie sobie jej marudzenie, zwłaszcza
    że nie prostestowała dla GBP, też bezgotówkowego.

    Faktycznie, czytam w domu na potwierdzeniu, że
    zarówno GBP jak i CHF nie są obsługiwane gotówką

    Przypuszczam, że jest to wredne zagranie bankowe
    służące gnębieniu niewolników frankowatych bo nawet
    znalazłem na ich www dwa odrębne kursy CHF:
    jeden dla ludzi wolnych i drugi dla niewolników.

    Czy Deutsche Bank PBC SA z/s w Warszawie jest w Polsce
    jedynym tak wrednym bankiem czy inne idą w jego ślady?

    PS: i już wiem kto płaci za mój darmowy DB EasyNet
    finansują go niewolnicy hipoteczno-frankowi
    nabici w butelke

  • 2. Data: 2010-11-02 10:50:31
    Temat: Re: banki NIE przyjmujące CHF gotówką
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <b...@o...pl> wrote in message
    > założyłem w DB konta USD,EUR,CHF,GBP

    Sporo bankow nie przyjmuje CHF w gotowce, lekko lepiej jest z GBP.
    Te ktore przyjmuja CHF i GBP to BZWBK, Alior, PKOBPSA, ING (tylko GBP),
    Getin(CHF i GBP tylko wybrane oddzialy).
    Dla przelewow CHF mozesz otworzyc konto-kantor w Alior i 1/raz/mies.
    przelewac za 5zl (SHA).

  • 3. Data: 2010-11-02 11:22:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-02 11:50, Krzysztof wrote:
> [...]
    > Getin(CHF i GBP tylko wybrane oddzialy).
    > Dla przelewow CHF mozesz otworzyc konto-kantor w Alior i 1/raz/mies.

    Czy aby na pewno za 5 złotych? Przecież przelew w CHF to nie jest
    przelew SEPA (czy jak on się tam nazywa).

    Przy okazji: CHF przyjmuje jeszcze PEKAO S.A.

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-11-02 13:21:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote in message

    > Czy aby na pewno za 5 złotych? Przecież przelew w CHF to nie jest przelew
    > SEPA (czy jak on się tam nazywa).

    To jest zwykly walutowy SHA(koszty dzielone), mozesz zrobic tylko 1 na
    miesiac, ze specjalnego konta, ot taka oferta Aliora dla spalcajacych
    kredyty i dodatkowo mozliwosc kupna CHF po lekko lepszym kursie w ciagu
    dnia.

  • 5. Data: 2010-11-02 16:22:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-02 14:21, Krzysztof wrote:
> [...]
    > miesiac, ze specjalnego konta, ot taka oferta Aliora dla spalcajacych
    > kredyty i dodatkowo mozliwosc kupna CHF po lekko lepszym kursie w ciagu

    OK. Czyli w skrajnym przypadku odbiorca może zapłacić (prawie) dowolną
    kwotę tytułem kosztów banków zagranicznych.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-11-02 16:54:04
    Od: b...@o...pl

    > Sporo bankow nie przyjmuje CHF w gotowce,
    > lekko lepiej jest z GBP.
    > Te ktore przyjmuja CHF i GBP to (...)

    o żesz w morde jeża...

    dobrze zrozumiałem że postępowanie DB jest
    w Polsce normą a nie jak przypuszczałem, wyjątkiem?

    dobrze rozumiem, że wyjątkami są banki które
    przyjmują CHF gotówką a nie te co tego unikają?

  • 7. Data: 2010-11-02 17:25:37
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Krzysztof wrote:

    > <b...@o...pl> wrote in message
    >
    > Sporo bankow nie przyjmuje CHF w gotowce, lekko lepiej jest z GBP.
    > Te ktore przyjmuja CHF i GBP to BZWBK, Alior, PKOBPSA, ING (tylko GBP),
    > Getin(CHF i GBP tylko wybrane oddzialy).

    millenium mimo swoich licznych wad obsluguje wplaty chf
    w okienku bez szemrania (co do wyplat to nie wiem).

  • 8. Data: 2010-11-02 17:43:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > OK. Czyli w skrajnym przypadku odbiorca może zapłacić (prawie) dowolną
    > kwotę tytułem kosztów banków zagranicznych.

    SHA, to taka ruletka, mozesz nie zaplacic nic dodatkowo, albo bedziesz
    pokrywal koszty bankow zagranicznych- przewaznie ok. 40zl oraz pokrywal
    prowizje w banku przyjmujacym, jezeli takowe ten bank pobiera- przewaznie
    nie przekracza to kilkunastu PLN.
    A jak raz 'przecwiczysz' te droge z Aliora do konkretnego banku i zaplacisz
    dodatkowo, to trzeba ocenic co jest nizsze, bo Alior ma standardowe przelewy
    swift- elektronicznie=30zl+40zl=70zl za OUR i data waluty SPOT. W takim
    razie max koszt bedzie wlasnie 70zl, chyba, ze po pierwszym razie
    stwierdzisz, ze te 5zl+koszty zagraniczne+prowizja dla banku beneficjenta
    jest jednak nizsza niz 70zl.
    Jak ktos 'gra' w kredyt walutowy, to chyba byl swiadomy dodatkowych kosztow
    spreadu walutowego.

  • 9. Data: 2010-11-02 18:17:31
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > banku beneficjenta jest jednak nizsza niz 70zl.
    > Jak ktos 'gra' w kredyt walutowy, to chyba byl swiadomy dodatkowych

    jesli ktos gra w kredyt walutowy, to nie musi przelewac przez aliora,
    tylko moze sprawdzic czy internetowy kantor nie ma w danym banku kont.
    jak ma, to wymieni pln->waluta przelewem wewnetrznym za darmoche.

  • 10. Data: 2010-11-02 18:28:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 02 Nov 2010 18:25:37 +0100, Pawe? <r...@1...0.0.1> wklepał(-a):

    >millenium mimo swoich licznych wad obsluguje wplaty chf
    >w okienku bez szemrania (co do wyplat to nie wiem).

    Każdą wypłatę walutową trzeba awizować (2 dni wcześniej!), co skutkuje małą
    przydatnością takiego konta w przypadku obrotu gotówkowego.

    --
    Sławomir Szyszło