  • 1. Data: 2010-01-23 18:28:24
    Temat: banknot z przedarciem - czy jest ważny?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy mając banknot z przedarciem (częściowym, nie całkowitym na kawałki)
    posiadam środek płatniczy?
    Orientuję się, że bank wymieni, chodzi jednak o zagadnienie ważności takiego
    banknotu w chwili kiedy mam płacić a np kasjer (sklep) odmawia przyjęcia.

    Spodziewam się, że sklep w ogóle nie musi mi sprzedać towaru który chcę
    kupić, nawet jeśli banknot jest cały :] (- w takim przypadku rozwinięcie
    odpowiedzi na pyt. powyżej nie będzie potrzebne) - Ktoś potwierdzi?

  • 2. Data: 2010-01-23 19:40:56
    Temat: Re: banknot z przedarciem - czy jest ważny?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Spodziewam się, że sklep w ogóle nie musi mi sprzedać towaru który chcę
    > kupić, nawet jeśli banknot jest cały :] (- w takim przypadku rozwinięcie
    > odpowiedzi na pyt. powyżej nie będzie potrzebne) - Ktoś potwierdzi?

    chodzi o to, że później nikt takiego banknotu nie bedzie chcial,
    najlepiej pojsc do banku i wymienic na inny

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-01-23 20:01:33
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Spodziewam się, że sklep w ogóle nie musi mi sprzedać towaru który chcę
    > kupić, nawet jeśli banknot jest cały :]

    Musi.

  • 4. Data: 2010-01-23 20:03:45
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "RobertS" news:hjfjcb$19tq$2@opal.icpnet.pl

    > chodzi o to, że później nikt takiego banknotu nie bedzie chcial,
    > najlepiej pojsc do banku i wymienic na inny

    a co zrobić w przypadku gdy bank/kasjer odmawia takiej wymiany. Sam byłem
    kilka dobrych lat temu świadkiem jak w PKO BP babeczka została odesłana do
    NBP gdyż "bank nie świadczy takich usług" jak wymiana potarganych
    pieniędzy...

  • 5. Data: 2010-01-23 21:41:03
    Od: "JanKo" <b...@m...pl>

    > Musi.

    Nie musi
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Młodzieży do lat 18 alkoholu nie sprzedajemy

  • 6. Data: 2010-01-24 09:11:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > kilka dobrych lat temu świadkiem jak w PKO BP babeczka została odesłana do
    > NBP gdyż "bank nie świadczy takich usług" jak wymiana potarganych

    NBP to ostatecznosc, widocznie były jakieś wątpliwości co do tego
    banknotu...ale nie każdy ma blisko do oddziału NBP

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-01-24 11:17:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hjgqi7$37e$...@n...interia.pl

> [...]
    > kilka dobrych lat temu świadkiem jak w PKO BP babeczka została odesłana do
    > NBP gdyż "bank nie świadczy takich usług" jak wymiana potarganych

    Mnie odesłano z PKO bp do NBP z naderwanym banknotem dolarowym. :)
    I musiałem :) wymienić ów banknot na złotówki po słabym (z mego
    punktu widzenia słabym) kursie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-01-24 15:18:29
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    yapann <y...@o...pl> had the courage to write:
> [...]
    > kupić, nawet jeśli banknot jest cały :] (- w takim przypadku rozwinięcie
    > odpowiedzi na pyt. powyżej nie będzie potrzebne) - Ktoś potwierdzi?

    Zależy w jakim kraju, a nawet rejonie.

    W Gruzji do niedawna brali wszystko. Teraz kręcą nosem na banknoty
    naderwane.

    W Indiach północnych - nie, każdy się stara nie przyjąc takiego Czarnego
    Piotrusia. Za to w Indiach zachodnich (Gudżarat) przechodzi wszystko - kiedy
    banknot jest już ze starości "kilkuczęściowy", części te kładzie jedna na
    drugą, obwija folią i zszywa brzegi zszywaczem, coby nie wypadły...

    Co kraj to obyczaj :)
    k.

  • 9. Data: 2010-01-24 22:58:26
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "kashmiri" <x...@g...com> wrote in message
    > W Gruzji do niedawna brali wszystko. Teraz kręcą nosem na banknoty
    > naderwane.

    no to czyli u nas dobrobyt się porobił, nikt się o byle pieniądz nie zabija