  • 1. Data: 2005-01-07 18:32:57
    Temat: bankomat nie wydal pieniedzy - pomocy
    Od: sufa <s...@i...pl>

    witam

    jak w temacie, dokladnie bylo tak ze po wpisaniu kwoty (3200) zaczal
    sortowac pieniadze, pozniej slyszalem drukarke a nastepnie oczom moim
    ukazal sie komunikat 'przepraszamy awaria'. karte oddal, wydruku zadnego
    nie byl juz uprzemjmy dac. ale na ekranie nie bylo nic ze uszkodzenie
    tylko ze zapraszamy. wiec wlozylem karte ponownie wprowadzilem kwote
    3200. bankomat polaczyl sie z moim bankiem i rzekl byl ze nie ma
    srodkow. juz wiedzialem ze tamte pierwze 3200 zablkowal. bankomat obcy
    (pko sa). moj bank to bsk. konto mam prestiz wiec moge brac z dowolnych
    bankomatow bez prowizji. wszedlem wiec do banku, opowiedzialem o
    problemie. pani rzekla ze musze zlozyc reklamacje w swopim banku. udalem
    sie. zlozylem. kwota zablokowana na moim rachunku po kilku dniach
    zostalem obciazony. udalem sie do swojego banku ponownie. dowiedzialem
    sie ze teraz moze to potrwac do 3 miesiecy. ciezko bo ciezko ale przezyje.
    i moze martwie sie na zapas ale co bedzie jesli reklmacje nie zostnie
    uznana? istnieje taka opcja?
    i co mam wtedy zrobic? gdzie sie udac? do sadu? moze jest cos pomiedzy
    moim bankiem a sadem? jakis rzecznik korzystaczy z bankomatow? :)
    dodam ze przy bankomacie kamery nie bylo, swiadkow takoz nie, w banku
    pko sa nie wzialem nic na pismie - czym predzej udalem sie swojego banku.
    prosze poradzcie cos konstruktywnego. nie oczekuje rad w stylu 'po co
    brales tyle naraz?" albo 'czemu nie z macierzystego bankomatu?"

    dziekuje i pozdrawiam
    jacek

    s.
    --
    sig under construction

  • 2. Data: 2005-01-07 20:26:33
    Temat: Re: bankomat nie wydal pieniedzy - pomocy
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Spokojnie, bank raczej uzna reklamację.
    Gdyby nie, masz arbitra bankowego: http://www.zbp.pl/arbiter.php

    MichalL

  • 3. Data: 2005-01-07 20:38:44
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    nie powinno byc problemu z uznaniem reklamacji, jedyna bolaczka to okres
    rozpatrywania
    niestety pozostaje czekac
    co do sadu to jeszcze jest arbitraz bankowy przy ZBP

    --
    pozdr
    Marek

  • 4. Data: 2005-01-08 09:28:43
    Od: Peet <w...@o...pl>

    ja miałem kiedyś podobną sytuację z inteligo, chodziło o 1000 w
    bankomacie pko bp. Dostałem sms że pieniądze pobrane a bankomat wypluł
    jedynie kartę. Po 3 dniach zadzwoniłem i powiedzieli mi że została
    zakłócona komunikacja między bankiem a bankomatem i pieniądze są już na
    moim koncie.

  • 5. Data: 2005-01-08 09:55:03
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "sufa" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > dowiedzialem
    > sie ze teraz moze to potrwac do 3 miesiecy.

    ja w BPH czekałem na odblokowanie środków 4 godziny.

    miałem taką sytuację, że wypłacałem kartą Maestro z bankomatu BPH, wbiłem
    PIN kwotę 100 zł, bankomat zwrócił kartę i... zdechł.
    siadło zasilanie. akurat oddział był blisko, złożyłem reklamację...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 6. Data: 2005-01-08 12:24:28
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "sufa"
> [...]
    > ze musze zlozyc reklamacje w swopim banku. udalem sie. zlozylem.
    > kwota zablokowana na moim rachunku po kilku dniach zostalem

    ja bym sie tak latwo nie dal splawic - to bankomat pekao wiec pekao
    bedzie w nim robilo remanent i oni beda sprawdzac logi. Na pismie bym
    zostawil u nich reklamacje i to z potwierdzeniem na ksero.
    Kiedys zwariowal mi bankomat citi (pokazal pieniazki i po 1/2 sekundy
    zabral je) - cale szczescie ze mieli oni na miejscy telefony do
    polaczenia tylko z konsultantami - zareklamowalem i to wystarczylo.
    No ale moze moja sprawa byla prostsza bo po tym numerze bankomat
    zdechl kompletnie
    *** blad ***

  • 7. Data: 2005-01-08 13:12:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    blad napisał(a):

    > ja bym sie tak latwo nie dal splawic - to bankomat pekao wiec pekao
    > bedzie w nim robilo remanent i oni beda sprawdzac logi. Na pismie bym
    > zostawil u nich reklamacje i to z potwierdzeniem na ksero.

    Chwila chwila.
    Umowę masz z bankiem-wystawcą karty i to u niego masz załatwiać wszelkie
    reklamacje.

  • 8. Data: 2005-01-09 10:07:19
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"

    > Chwila chwila.
    > Umowę masz z bankiem-wystawcą karty i to u niego masz załatwiać
    > wszelkie reklamacje.

    kiedys na wyjezdzie bankomat lyknal mi karte i windowsy mu sie
    przeladowaly a karta w nim zostala. i co mialem gadac z wydaqwca
    karty - oddzial mi na drugi dzien karte oddal. Podobnie jest chyba z
    niewydaniem pieniedzy albo jak to ostatnio slychac czasem - z wydaniem
    falszywego banknotu
    *** blad ***

  • 9. Data: 2005-01-09 12:25:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> writes:

    > kiedys na wyjezdzie bankomat lyknal mi karte i windowsy mu sie
    > przeladowaly a karta w nim zostala. i co mialem gadac z wydaqwca karty
    > - oddzial mi na drugi dzien karte oddal. Podobnie jest chyba z

    A byl tu kiedys taki jeden, ktory przekonywal, ze karta zatrzymana
    przez bankomat powinna byc bezwarunkowo niszczona. 8-)

    MJ

  • 10. Data: 2005-01-09 12:33:48
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    blad napisał(a):

    > kiedys na wyjezdzie bankomat lyknal mi karte i windowsy mu sie
    > przeladowaly a karta w nim zostala. i co mialem gadac z wydaqwca karty -
    > oddzial mi na drugi dzien karte oddal.

    OK, tu zgoda.

    > Podobnie jest chyba z niewydaniem
    > pieniedzy albo jak to ostatnio slychac czasem - z wydaniem falszywego
    > banknotu

    A tu bym nie był taki pewien...

    Pytanie zasadnicze: czy dokonując wypłaty w bankomacie banku X (nie jest
    to bank-wydawca naszej karty) zawieramy umowę z bankiem X, czy jedynie
    korzystamy z usług naszego banku-wydawcy pt "wypłata w bankomacie innego
    banku", określonych cennikiem tegoż banku-wydawcy, na podstawie umowy z
    bankiem-wystawcą.