  • 21. Data: 2010-04-02 14:11:23
    Temat: Re: bankowa bezczelność allegro
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 15:50, RadoslawF pisze:
    > Allegro wprowadza PzA na siłę, jak sprzedający raz aktywuje to nie
    > może potem tego wyłączyć. Część sprzedawców takie działanie jak
    > wysyłka dopiero po "zaksięgowaniu kasy na swoim koncie" uważa
    > za element walki z allegro.

    Ja uważam, że za przedmiot zapłacono wtedy kiedy pieniądze mam na swoim
    rachunku. To, że wpłyną one gdzieś do PzA czy też ktoś zapłaci i wyśle
    mi skan mnie po prostu nie interesuje. Skan można sfabrykować, a cała
    firma obsługująca PzA może po prostu paść. I niby dlaczego ja mam
    ponosić ryzyko ?

    --
    Mithos

  • 22. Data: 2010-04-02 14:16:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 16:02, Robert Kois pisze:
    > Och oczywiście, biedni walczący sprzedawcy. Tylko jakoś prawie nigdy ci
    > biedni sprzedawcy nie wysyłali tego samego dnia co wpływ przelewu. No ale
    > oczywiście biedny, uciskany sprzedawca musi mieć ten dzień czy dwa na
    > zapakowanie i wysłanie towaru. Jakoś po dostaniu przelewu w piątek
    > pierwszym albo drugim eliksirem, dziwnym trafem, wysyłka zawsze szła
    > najwcześniej w poniedziałek.
    > Walczcie sobie dalej, a ja takich sprzedawców będę omijać szerokim łukiem.

    Przecież Allegro to nie tylko zawodowi handlarze ale cała grupa osób
    sprzedających okazjonalnie.

    Uważasz, że jeśli dostanę przelew w piątek (nawet pierwszą sesją) o
    13.30 (mBank) to będę po pracy leciał na złamanie karku do domu, pakował
    w pośpiechu przesyłkę i biegiem znowu do centrum na pocztę całodobową
    (bo zwykła pewnie już zamknięta) po to żeby wysłać komuś coś tam ? A
    może też mam przesyłkę zapakować i chodzić z nią tydzień w oczekiwaniu
    na wpłynięcie przelewu ?

    A nawet jeśli ktoś ma sklep to raczej wątpliwe jest aby szwadron ludzi
    czekał aż od jakiegoś jaśnie pana wpłynie przelew (bo może wysłał od
    razu, a może nie) i później w 15 minut pakował mu przesyłkę i wysyłał.
    Zamówienie trzeba przerobić, zapakować, wysyła się je zapewne zbiorowo.
    Tak jest wszędzie, nawet w najstarszych i najbardziej profesjonalnych
    sklepach wysyłkowych (w tym także poza granicami kraju). Kto tego nie
    rozumie ten ma problem raczej ze swoją głową. IMO

    --
    Mithos

  • 23. Data: 2010-04-02 14:20:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Tylko widzisz, ja na Allegro sprzedaję okazjonalnie (i za przeproszeniem)
    > mam w dupie czy kupisz u mnie czy nie, bo jak nie Ty to ktoś inny.

    Ok. Twój towar Twój problem

    >Mnie się w to całe PzA nie chciało i nadal nie chce mi się bawić. Szkoda,
    >że ktoś za mnie zdecydował i teraz nie mam wyboru.

    Masz wybór. Nie musisz sprzedawac na Allegro
    Decydujesz się wystawic aukcje to akceptujesz zasaday obowiązujace na
    Allegro. Nie akceptujesz zasad Allegro to idziesz na Świstaka, eBaj czy inna
    Gratke /Anonse

    >Skoro kupujący chce koniecznie płacić przez PzA to musi się liczyć z tym,
    >że ja mu przedmiot wyślę dopiero wtedy kiedy PzA zapłaci mi na mój rachunek
    >bankowy.

    Jeśli tak napiszesz w opisie aukcji to ok. ale ja np wtedy zamiast u Ciebie
    kupie u kogos kto wysyła zaraz po tym jak ja dokonam płatnosci PzA.
    Wolny kraj wolny wybór.
    W tym tygodniu kupiłem 7 przedmiotów u 3 sprzedajacych. zawsze wybuierałem
    tych którzy wysyłahja natychmiast po mojej wpłacie przez PzA.
    Wszyscy wysłali praktycznie tego samego dnia, przesyłki dotarły i jak dla
    mnie super.
    Kupujac od Ciebie czekałbym na wysyłke kilka dni i przedmiot dostał po
    swiętach pewnie.

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-04-02 14:25:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > sklepach wysyłkowych (w tym także poza granicami kraju). Kto tego nie
    > rozumie ten ma problem raczej ze swoją głową. IMO

    Z reguły sprzedający w opisie aukcji pisza kiedy wysyłaja towar przecież
    Jak Ty wysyłasz raz w miesiącu i to wyrażnie napiszesz na aukcji to ok,
    kupujacy albo to akceptuje i kupi albo poszuka takiego co wysyła najpózniej
    nastepnego dnia po wpłacie PzA np.

    Krzysiek

  • 25. Data: 2010-04-02 14:27:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może potem tego wyłączyć. Część sprzedawców takie działanie jak
    > wysyłka dopiero po "zaksięgowaniu kasy na swoim koncie" uważa

    Ja tam nie kupuje u takich. Zawsze wybieram opcje z place z Allegro i
    oczekuje wysylki w momencie gdy przychodzi do mnie mail, ze wplata zostal
    przekazana sprzedajacemu. Problem maja zapewne ci ktorzy sprzedaja
    'wirtualny' towar, a kupuja go wtedy gdy maja pieniadze od kupujacego.
    Takich 'sprzedawcow' szanuje, ale interesow z nimi nie robie :).

    MK

  • 26. Data: 2010-04-02 14:30:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 16:20, kris pisze:
> [...]
    > Decydujesz się wystawic aukcje to akceptujesz zasaday obowiązujace na
    > Allegro. Nie akceptujesz zasad Allegro to idziesz na Świstaka, eBaj czy

    Czy ja gdzieś napisałem, że nie akceptuję tych zasad ?

    > Jeśli tak napiszesz w opisie aukcji to ok. ale ja np wtedy zamiast u
    > Ciebie kupie u kogos kto wysyła zaraz po tym jak ja dokonam płatnosci PzA.
    > Wolny kraj wolny wybór.

    Może gdybym z Allegro żył to bym się musiał dostosować ale ja tam
    sprzedaję po prostu to co jest mi zbędne.

    > Kupujac od Ciebie czekałbym na wysyłke kilka dni i przedmiot dostał po
    > swiętach pewnie.

    Pewnie tak.

    --
    Mithos

  • 27. Data: 2010-04-02 14:32:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 16:25, kris pisze:
> [...]
    > kupujacy albo to akceptuje i kupi albo poszuka takiego co wysyła
    > najpózniej nastepnego dnia po wpłacie PzA np.

    Wysyłam w ciągu 48h po wpłynięciu pieniędzy na moje konto w mBank. Tak
    mam napisane w każdej aukcji.

    Osobiście staram się wysyłać jak najwcześniej.

    --
    Mithos

  • 28. Data: 2010-04-02 14:35:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > 'wirtualny' towar, a kupuja go wtedy gdy maja pieniadze od kupujacego.
    > Takich 'sprzedawcow' szanuje, ale interesow z nimi nie robie :).

    Amen

    Krzysiek

  • 29. Data: 2010-04-02 14:35:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Wysyłam w ciągu 48h po wpłynięciu pieniędzy na moje konto w mBank. Tak mam
    > napisane w każdej aukcji.

    A tak z ciekawosci, skad wiesz o ktorej godzinie wplynely pieniadze i ze
    dotrzymasz terminu? Jak wplyna w piatek o 12:00 to kiedy wysylasz? ;)

    MK

  • 30. Data: 2010-04-02 14:39:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Wysyłam w ciągu 48h po wpłynięciu pieniędzy na moje konto w mBank. Tak mam
    > napisane w każdej aukcji.

    No i ok. Najwazniejsze że jest to wyraznie zaznaczone przez Ciebie i
    faktycznie dotrzymujesz terminów,
    Nie rozumiem jednak w czym przeszkadza Tobie to PzA.
    W Twoim przypadku i przy Twoich zasadach jest to dla Ciebie neutralne
    przecież.
    żadne koszty dodatkowe, zaden kłopot.

    Krzysiek