  • 11. Data: 2022-01-25 15:51:53
    Temat: Re: będzie taniej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > Jak można oprócz stanu wyjątkowego narzucać politykę cenową?

    A w stanie można? Ciekawe jak? Chyba tylko konfiskatą całego towaru
    / sklepu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2022-01-25 15:56:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2022 15:51:53 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > A w stanie można? Ciekawe jak? Chyba tylko konfiskatą całego towaru
    > / sklepu.

    Prawo zna ceny regulowane i urzedowe.

    Ale jak to wyglada w obecnym prawie ... i co na to konstytucja, to juz
    nie chce mi sie sprawdzac.

    A widze, ze temat robi sie modny ... czyzby suweren juz odczul, ze
    wszytko drozeje ?

    J.

  • 13. Data: 2022-01-25 16:07:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Prawo zna ceny regulowane i urzedowe.

    Prawo zna różne pojęcia, ale tu chodzi o praktykę. BTW prawo nie jest
    w takim przypadku niezbędne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2022-01-26 03:45:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" k79hhuhfgyyg.4pcqk8sz45uj$....@4...net

    dzialkowe-podwyzki-w-biedronce-ceny-wyzsze-nawet-o-k
    ilkanascie-proc/nk3wzgp

    > Czyli chcieli dobrze, a wyszło jak zawsze.

    Za wszelką cenę trzymają się władzy -- wiedzą, że poturlałyby
    się ich głowy dosłownie, gdyby nastała lepsza ;) zmiana...

    > Znowu zarobi Portugalczyk,

    Biedronka to bezlitosny Portugalczyk?
    https://www.youtube.com/watch?v=qUkZv_d8DP4

    > chociaż tyle dobrze że nie Niemiec.

    Lidl czy Kaufland nie podniosły? Jogurt w Lidlu 1.69 od
    dawna, Biedronka dopiero od poniedziałku podniosła do 1.49,
    choć przez długi czas szły razem 1.39, a wcześniej Lidl miał 1.29...

    Kaczyńskie tej wojny nie wygrają -- są zbyt słabi! Lidl czy Biedronka
    są silniejsi od Kaczyńskich wielokrotnie! Carrefour stać na długotrwałą
    stratę, lecz zrezygnował z bratobójczej wojny -- został kupiony przez
    twardyszonów z Auchan... Za gotówkę... Auchan zapłacił zdecydowanie
    więcej niż Carrefour był ceniony... Auchan nie patyczkuje się...

    Kaczyńskie kontra Eneuel? -- OK, to znaczy Kaczyńskie wygrywają
    lekkim ziewnięciem... To mniej niż kopanie noworodka... [jest tu
    drobny ;) problem prawniczy -- sędzia SA w Białymstoku opiera
    wyrok o opinie biegłych, których uznaje za dobrych na podstawie
    innych spraw, choć uznaje, że różnych spraw nie można mieszać,
    czym odrzuca zarzut stawiany biegłej pulmonolog, która w innej
    sprawie wykazała swą słabość... -- walka PiS przeciwko Eneuelowi
    to walka w obronie takich sędziów... być może nawet sędziów
    uczonych przez samego Jarosława Kaczyńskiego, który tu swego
    czasu nauczał...]

    https://www.youtube.com/watch?v=MPYlPa-BIL0
    https://www.piosenkaztekstem.pl/opracowanie/jacek-ka
    czmarski-kanapka-z-czlowiekiem/
    https://storage.googleapis.com/piosenka-media/media/
    notes/kanibalizm.jpg

    Ale nie markety... Zwłaszcza międzykarajowe...

    -=-

    Kaczyńskie są atakowane z wielu stron -- jeśli nawet
    przetrwają, wyjdą z tej bójki osłabione... Wcześniej
    czy później przegrają -- to jasne, bo żadna władza
    nie utrzyma się bez końca...

    Markety są tylko jednym z wielu elementów...

    Turów? -- Kaczyńskie wygrały?
    https://wyborcza.pl/7,75399,28036919,pieniadze-za-pr
    aworzadnosc-brak-polskiej-odpowiedzi-na-pismo.html?d
    isableRedirects=true

    Chyba nie...

    Inflacja i wysokie stopy; różnorakie kary; nadśmiertelność i niska dzietność;
    żydowski obciach sprzed lat; makabryczne mandaty i bezkarność władców;
    podatkowy chaos; schizofrenicznie liczony dług rządu RP; biurokratyczny
    rozrost i zacofanie urzędów -- niby wszystko można via net, lecz tak
    naprawdę niewiele można via net... Do tego wojna z FR i Białorusią,
    której nie można prowadzić bez ścisłej współpracy z Zachodem a o tę
    współpracę raczej trudno w wydaniu Kaczyńskich...

    BTW -- USA i UK wycofały swojaków, ale UE nie? UE pracuje pod
    niemieckie dyktando? Dlaczego Niemcy nie wycofały? -- bo nie
    boją się Rosjan? Dlaczego nie boją się? -- bo dogadują się łatwo?...
    Co taki dogawor może oznaczać w kontekście Polski?... Rozbiory?...

    Kropla do kropli... -- wybory mogą okazać się trudne dla PiS.
    Fundusz odbudowy już odblokowany?...
    https://www.money.pl/pieniadze/co-dalej-z-polskim-kr
    ajowym-planem-odbudowy-komisja-europejska-zabrala-gl
    os-6722405674666976a.html
    Złotówka raczej nisko...
    Gaz? -- ponoć wcale nie tak wysoko, jak krzyczy MMorawiecki,
    więc PiS kłamie?... Jeśli nie kłamie -- też niedobrze...

    -=-

    Auchan to twardy (bezlitosny) zawodnik...
    PiS tę walkę raczej przegra walkowerem...

    Przy okazji -- ciekawi mnie los masy mas optyków...
    W Chinach oprawki po kilka pln, tu podobne po 300 pln...
    Vision Express ustalał (fotką) wysokość mocowania soczewek,
    ale inni optycy ustawiali tę wysokość ,,na oko''... VE to
    teraz EssilorLuxottica?... Już od dawna Luxottica... Teraz
    to koszmarny gigant światowy!!! Bardzo (bazuję tu tylko na
    moim przykładzie) życzliwie podchodzący do klienta...
    Bardzo tani (u mnie 2 pary okularów razem z dobraniem
    okularów kosztowały raptem 357.6 pln -- inni optycy
    potrafią tyle wziąć za jedne oprawy bez szkieł) i dobry...

    -=-

    Teraz trochę inaczej... Inflacja szaleje -- 400 g jogurtu w Lidlu
    po 100 groszy; mięsiste, długie spodnie sztruksowe [kolorystycznie
    pasowałyby nieźle do mych skarpet po 1.5pln -- ale gdzie je trzymać?!]
    w Carrefour aż po 15 pln -- to wręcz skandal!!! Koszule po 10 pln -- szok,
    drożyzna, jakiej nie pamiętam od lat... [ale brak golfów skutkuje paraliżem
    prawej ręki -- koszule zimą to zły pomysł... może z szalikiem?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2022-01-26 11:05:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 26 Jan 2022 03:45:58 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Za wszelką cenę trzymają się władzy -- wiedzą, że poturlałyby
    > się ich głowy dosłownie, gdyby nastała lepsza ;) zmiana...

    Żarty się skończyły, albowiem <<UOKiK przestrzega Biedronkę i inne sieci.
    "Żonglerka cenami jest nieuczciwa">>

    https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/uokik-
    przestrzega-biedronke-zonglerka-cenami-jest-nieuczci
    wa/h76jvyf

    Będą się przyglądać, bo są zaniepokojeni.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2022-01-29 20:36:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" t80f2af3mn1m$.1j9c43wiyfj2r$....@4...net

    > Żarty się skończyły, albowiem <<UOKiK przestrzega Biedronkę
    > i inne sieci. "Żonglerka cenami jest nieuczciwa">>

    Właśnie dziś w Biedronce promocja mleka -- 1.99 pln za litr.
    Tanio! ;) Pół roku temu było po 1.19 pln za litr... Wkrótce
    potanieje o VAT?

    > https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/uokik-
    przestrzega-biedronke-zonglerka-cenami-jest-nieuczci
    wa/h76jvyf

    > Będą się przyglądać, bo są zaniepokojeni.

    Wczoraj ON w Auchan po 5.88 pln za litr; przed paroma tygodniami o 10 groszy
    taniej...

    Płatnik VAT (przedsiębiorca) nie płaci VAT, więc nie skorzysta na obniżce o VAT.
    Na kim odbije wzrost ceny? -- na klientach, nierzadko na niepłatnikach VAT,
    którzy ,,skorzystają'' na zniżce VAT...

    -=-

    Komfortowe nie jest, ale jest możliwe pisanie i czytania z użyciem
    okularów ,,do dali''. Ćwiartka dioptrii w sferze więcej i byłoby OK
    i do ,,dali'', i ,,do bliży''?

    Indywidualizacja DNEyeR kosztuje 560 pln, ale w lutym za
    freeko -- wiedzą, kiedy mam urodziny... :)

    -=-

    W TV ambasadorzy przejazdów czy jakoś tak -- Volvo to jednorazówka,
    ale panna Mercedes miała regulację wyprzedzenia sworzni, więc nie
    zabijało jej szybki przejeżdżanie przez kolejowe tory... Lubiłem
    wskakiwanie na przejazdy bez zbytniego ;) rozglądania się dookoła...
    [i nadal żyję...]

    -=-

    Biorę różne scenariusze pod uwagę -- także wymianę soczewki
    i ścinanie rogówki... DNEyeR to nie jest jedyne rozwiązanie.
    Inni (także Zeiss) też mają podobne maszynerie...

    Obaczym, czy pan doktor Wysocki (jeśli dobrze pamiętam nazwisko)
    dobrze wyrokował, że problem lewego oka leży poza okiem...

    -=-

    Banki?... Aha... Owszem -- to grupa o bankach!
    Mam nadzieję, że władza (czyli banki właśnie) rozumie, że
    - albo da mi wisienki,
    - albo nie zostanie wybrana przeze mnie (jako suwerena!)
    w najbliższych wyborach!!!

    Szantażuję poważnie!! -- skończyły się żarty!
    Wybiorę ten bank, który da najtaniej i najwięcej wisienek czy orzeszków!

    Citi chce jakieś zaświadczenia o zarobkach, by dać mi (400 wisienek) kartę?
    Zanim dostanie, otworzę tam konto (200 wisienek) na które wpłynie ,,wypłata''...

    -=-

    Nieźle piszę? Bez błędów? Okulary ,,do dali''.

    --