  • 1. Data: 2011-04-27 07:49:47
    Temat: belka 2012
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    witam

    czy ktoś wie jak od 2012 bedzie naliczany podatek Belki:

    1) odsetki jako podstawa do obliczenia podatku bedą:
    a) zaokrąglane w górę do pełnych groszy,
    b) zaokrąglone tak jak dotychczas (0,5001gr na 1gr)
    b) czy bez zakrąglenia?
    2) i od tego 19% zaokrąglone w górę znów do pełnych groszy?

    --
    m7marek

  • 2. Data: 2011-04-27 09:12:10
    Temat: Re: belka 2012
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > b) zaokrąglone tak jak dotychczas (0,5001gr na 1gr)

    juz Tobie odpowiedzieli - mnie tylko ciekawi
    dlaczego dales jako przyklad 0,5001gr a nie 0,5gr? :)

  • 3. Data: 2011-04-27 09:47:05
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > juz Tobie odpowiedzieli - mnie tylko ciekawi
    jakoś dalej nie wierzę by AŻ tak było, bo nawet przy kapitalizacji
    miesiecznej przy małej kwocie srodki na koncie zamiast sie zwiekszać,
    mniejszały się by tak jakby było ujemne oprocentowanie.

    > dlaczego dales jako przyklad 0,5001gr a nie 0,5gr? :)
    bo gdzieś mi obiło się o uszy, że niektóre banki obliczenia przeprowadzają z
    dokładnością do 4 miejsc po przecinku i stąd te dodatkowe bezpieczne 0,0001.

  • 4. Data: 2011-04-27 12:24:18
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > bo gdzieś mi obiło się o uszy, że niektóre banki obliczenia przeprowadzają
    > z dokładnością do 4 miejsc po przecinku i stąd te dodatkowe bezpieczne
    > 0,0001.

    nawet gdyby tak bylo (w co watpie), to i tak 0,5001gr = 0,5gr = 1gr

  • 5. Data: 2011-04-27 17:02:14
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-04-27 11:47, m7marek pisze:
    > U?ytkownik "Q"<n...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > jako? dalej nie wierze by A? tak by?o, bo nawet przy kapitalizacji
    > miesiecznej przy ma?ej kwocie srodki na koncie zamiast sie zwiekszaae,
    > mniejsza?y sie by tak jakby by?o ujemne oprocentowanie.

    Wyjaśnij, jak jest możliwe, żeby saldo konta się zmniejszało?
    Bo IMHO jeżeli dostaniesz zaokrąglony grosz odsetek, to zapłacisz
    zaokrąklony grosz podatku i saldo jest const.

  • 6. Data: 2011-04-27 17:47:49
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Wyjaśnij, jak jest możliwe, żeby saldo konta się zmniejszało?
    > Bo IMHO jeżeli dostaniesz zaokrąglony grosz odsetek, to zapłacisz
    > zaokrąklony grosz podatku i saldo jest const.

    też tak myslałem, że od rzeczywistych odsetek bedzie liczony podatek (1b),
    ale:

    Uzytkownik "Konfabulator" <t...@t...pl> napisal w wiadomosci
    2000goo.googlegroups.com...
    > 1a+2

    i kolejni to potwiedzili, choć mnie tez w to wierzyć się nie chce

  • 7. Data: 2011-04-27 18:02:05
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

  • 8. Data: 2011-04-29 00:10:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m7marek" ip8oom$2vl$...@u...news.interia.pl

    > jakoś dalej nie wierzę by AŻ tak było, bo nawet przy kapitalizacji miesiecznej przy
    małej kwocie srodki na koncie zamiast sie
    > zwiekszać, mniejszały się by tak jakby było ujemne oprocentowanie.

    I co w tym złego? Biblia mówi, że temu, kto ma -- dołożą, a temu, kto nie ma --
    zabiorą. ;)

    -=-

    Czy naprawdę nie można by po prostu odliczyć 19% rocznie od wszystkiego (licząc
    z dokładnością do 16 miejsc po przecinku -- obojętne, jaki to przecinek -- czy
    złotówkowy, czy groszowy) z zaokrągleniem wszystkiego do pełnych groszy?

    Albo rezygnować z tego podatku w ogóle?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-04-29 00:16:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bogdan B." 4db84c15$0$2495$6...@n...neostrada.pl

    > Wyjaśnij, jak jest możliwe, żeby saldo konta się zmniejszało?
    > Bo IMHO jeżeli dostaniesz zaokrąglony grosz odsetek, to zapłacisz
    > zaokrąklony grosz podatku i saldo jest const.

    Jeśli podatek zapłacimy od zapłaconych %% -- nie będzie możliwości
    zmniejszania się salda, ale jeśli od naliczonych %% -- zaistnieje
    możliwość zmniejszania się salda. Bank policzy, że ma Ci dać ćwierć
    grosza -- więc nie da, bo zaokrągli w dół zgodnie z zasadami arytmetyki,
    ale fiskusowi zaokrągli 19%_od_tej_ćwiartki w górę do pełnego grosza. :)

    Moim zdaniem strasznie głupie -- zatem realne. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'