  • 11. Data: 2010-09-23 21:02:56
    Temat: Re: belka od lokaty walutowej z dzienna kapitalizacja...
    Od: g...@o...pl

    > oszczędzać, jak ma wielkie, to chyba mógłby je przewalutować po
    > kursie negocjowanym, procent w złotówkach, ponowne przewalutowanie
    > i pomimo 2 krotnego dokarmiania banku opłatami i tak zyskałby
    > więcej (albo stracił mniej) niż wpłacając walutę na oszczędnościowe

    a w międzyczasie euro z 4 na 4,5

  • 12. Data: 2010-09-23 21:37:13
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <g...@o...pl> wrote in message

    > i CHF. Z wahaniami kursu nie ma chyba problemu, przecież można by zakładac
    > takie
    > lokaty odpowiadające wartością polskim 10 tys., nie ryzykując.

    Te 10 tys. PLN nie jest miernikiem.
    Generalnie nie ma z tym problemu, obliczasz sobie odsetki dzienne od danej
    kwoty i zakladasz kurs, powiedzmy, ze EUR nie przekroczy 6zl i dopasowujesz
    tak aby po przeliczeniu na PLN po zalozonym kursie odsetki nie przekroczyly
    2,49. Np przy tych zalozeniach wychodzi ok. 7500 EUR dla 2% na 180-dni
    (dokladnie mozna obliczyc uwzgledniajac codzienne narastanie odsetek, ale
    mozna tak to oszacowac na szybko).
    Podobne 'obliczenia' mozna zrobic dla kazdej waluty i beda raczej trafne
    jezeli zalozymy spory przedzial wahan kursu. Dla 180-dni wzrost EUR z ok 4zl
    do 6zl jest malo realny.
    Teraz wypada poczekac na ruch innych bankow, ale ja 'obstawiam' tylko Getin,
    bo ten ma jeszcze jakis sensowny % na tych depozytach. Pozostali nie maja po
    co sie wyglupiac z odbelkowieniem przy oprocentowaniu ok 0.5% lub mniej.

  • 13. Data: 2010-09-23 22:23:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/23/2010 09:51 PM), b...@o...pl wrote:
    > a w odsetki w walucie są pewnie jakoś przeliczane na złotówki
    > po kursie zgaduję (a) sprzedaży (b) kupna (c) średnim (I)banku
    > (II)NBP kurs codziennie skacze, nic nie można przewidzieć
    > wyliczysz sobie 2,48 kurs się zawaha masz 2,50 i 40% podatku.
    >
    > i pewnie tu jest największy ból z bezbelkowością takowych lokat.

    Nie widzę z tym problemu. Wystarczy założyć pewną rezerwę - powiedzmy
    odsetki po max kursie to 1.25zł. Chyba jeszcze tak nie było żeby z dnia
    na dzień waluta podrożała o 100%?

    p. m.

  • 14. Data: 2010-09-23 23:44:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@o...pl> 7...@n...onet.pl

    > różnica jest taka że w złotówkach to można sobie
    > jak to nie raz opisywał kolega Eneuel wyliczyć wszystko do wielu
    > miejsc po przecinku dokładniutko 2,485000001 żeby po zaokrągleniu
    > dało akurat 2,49 jako największą nieopodatkowaną kwotę...

    Chyba ani z odbelkowaniem nie ma problemu (trzeba wziąć duży margines
    bezpieczeństwa) ani (tym bardziej) z ustaleniem wielkości półcentówki. :)
    Kurs znienacka nie skoczy z 4 złotych na 5 czy z 3 na 4 :) a wielkość
    półcentówki nie zależy od kursu.

    Skoro Alior ma dzienną (nie nocną, lecz tym razem dzienną) lokatę
    (nie półlokatę, ale lokatę) to może warto wrzucić tam po pół centa. :)
    (pół centa euro, pół centa dolca amerykańskiego, pół czegośtam jeszcze...)

    Alior zyskał już zaufanie (mając po prostu szczęście w kartach) więc
    czas na zdobycie klientów -- chyba czas na te zyski, biorąc pod uwagę
    zapowiedzi z roku 2008. :)

    http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/informacje_o_bank
    "MK" i7e27b$nk4$...@i...gazeta.pl

    Pół grosza w Aliorze na nocnej półlokacie ma sens niewielki,
    zważywszy niewielkie procent.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2010-09-24 00:59:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" i7gb77$2uj1$...@n...ipartners.pl

    > Generalnie, nie chca tego robic, bo nie moga zagwarantowac przy jakiej kwocie
    lokaty nie bedzie jeszcze podatku. Zasada naliczania
    > jest identyczna jak dla PLN, z tym, ze finalny wynik odsetek do naliczenia podatku
    trzeba pokazac w PLN. Nie znajac kursu
    > walutowego w przyszlosci trudno ustalic czy dane odsetki np. 0.5EUR*4zl=2zl i nie
    bedzie podatku czy tez 0.5Eur*5zl=2.5zl i bedzie
    > podatek prawie w wysokosci 40%. Jedynie banki moglyby wprowadzic takie lokaty nie
    reklamujac, je jako bezbelkowe, jedynie dac
    > dzienne naliczanie odsetek i decyzje odnosnie kwoty pozostawic klientowi.

    Bank mógłby automagicznie zakładać kolejną lokatę, gdyby odsetki zbliżyły
    się do poziomu belki -- przecież wie, jakie jest okursowanie, a nawet jeśli
    nie wie zawczasu, potrafi chyba cofnąć ;) czas o kilka godzin. ;) Odsetki
    nalicza nocą, kurs bierze dzienny, sublokatę mógłby zakładać już po
    ustaleniu się kursu dnia. :) Co więcej -- po jakimś czasie (gdy
    spadnie kurs) środki z sublokaty mogłyby wędrować automagicznie
    na lokatę główną... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Jesteś na zachodzie. Mógłbyś przenieść się na iso-8859-2 z tego
    zachodu? :)

  • 16. Data: 2010-09-24 07:17:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejsc po przecinku dokładniutko 2,485000001 żeby po zaokrągleniu
    > dało akurat 2,49 jako największą nieopodatkowaną kwotę...

    Jakaś dziwna ta kwota.
    Aby się zaokrągliło do 2,49 to powinno być 2,49499999, a aby się zaokrągliło
    do 2 to 2,49999999
    P.G.

  • 17. Data: 2010-09-24 07:24:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 24 Sep 2010 09:17:43 +0200, Piotr Gałka

    >Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    >Jakaś dziwna ta kwota.
    >Aby się zaokrągliło do 2,49 to powinno być 2,49499999, a aby się zaokrągliło
    >do 2 to 2,49999999

    Przecież chodzi o to, aby jak najmniejszą kwotę włożyć na lokatę, a
    uzyskac 2,49, więc lepiej mieć tyle, żeby się naliczyło 2,485x niż
    2,4949x, prawda?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2010-09-24 11:35:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przecież chodzi o to, aby jak najmniejszą kwotę włożyć na lokatę, a
    > uzyskac 2,49, więc lepiej mieć tyle, żeby się naliczyło 2,485x niż
    > 2,4949x, prawda?

    Wszystko jasne. Wstyd mi, że nie wpadłem na to o co chodzi.
    Z dokładnością do półgroszówek rozważałem tylko pierwszą granicę (odsetki
    0gr/1gr).
    Przy drugiej granicy zawsze istotny był dla mnie moment kiedy się nagle
    straci 1zł.
    Zakładałem, że kwota sobie rośnie, odsetki są 2,48 potem 2,49 i jest OK do
    momentu kiedy się zrobi 1,50.
    P.G.

  • 19. Data: 2010-09-24 13:18:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" 4c9c5098$...@n...home.net.pl

    > Aby się zaokrągliło do 2,49 to powinno
    > być 2,49499999, a aby się zaokrągliło do 2 to 2,49999999

    Były wczesne wersje systemu bezbelecznego. Ale świat idzie z postępem -- ekologia,
    oszczędne gospodarowanie zasobami i takie tam... Wymogi Unii. ;) Zwykle tak jest,
    że najpierw człowiek chce zrzucić z siebie niepotrzebny balast typu podatek Belki,
    a dopiero później szuka źródeł kolejnych oszczędności...

    A że ten świat jest skwantowany w każdym miejscu, nie tylko w okolicach Marka
    Belki i tak zazwyczaj nie trafimy idealnie w 2.4849 czy 2.485, ale gdzieś
    w okolicę... W praktyce ważne jest, aby nie przekroczyć progu nadziei
    Fiskusa na belkę. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'