  • 41. Data: 2007-11-24 10:08:27
    Temat: Re: bezpieczenstwo bankowosci internetowej - temat rzeka
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    piotr wrote:

    > I nie sa to jakies bajki, widzialem czytniki linii papilarnych wygladajace jak
    > male pen drive i podlaczane poprzez USB. To chyba nie jest juz science
    > fiction, tylko rzeczywistos. Nie wiem czy problemem sa koszty czy brak
    > swiadomosci klientow? Korzystalibyscie z czegos takego?

    to raczej malo bezpieczne rozwiazanie, wzor linni papilarnych mozna
    uznac za staly a zostawia sie go na wszystkim czego sie dotyka

    czytniki ktore trudno jest oszukac raczej nie beda na tyle tanie
    by bank rozdawal je klientowm

    zamiast czytnika linii papilarnych lepiej by bylo dac klientom
    czytnik kart inteligentnych i uzywac podpisu elektronicznego

  • 42. Data: 2007-11-24 10:36:00
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarcinF"
    > zamiast czytnika linii papilarnych lepiej by bylo dac klientom
    > czytnik kart inteligentnych i uzywac podpisu elektronicznego

    jestem za!

    juz przez pewein czas dzialalo to w Fortisie w wersji 2 planet
    ale teraz zrobili krok wstecz i podpisow kwalifikowanych
    nie uznają
    *** blad ***

  • 43. Data: 2007-11-24 11:14:50
    Od: " piotr" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > juz przez pewein czas dzialalo to w Fortisie w wersji 2 planet
    > ale teraz zrobili krok wstecz i podpisow kwalifikowanych

    tylko z tego co kojarze to w fortisie (a takze w BPH) zeby korzystac z podpisu
    kwalifikowanego to trzeba pobrac i zainstalowac komponent - czy to nei jest
    powazne ograniczenie dostepnosci - konieczne sa uprawnienia administratora,
    powoduje to problemy podczas korzystania z palmtopow czy internetu przez komorke.
    Czy jest mozliwe wykorzystanie podpisu elektronicznego, ale w ten sposob zeby
    nie trzeba bylo instalowac dodatkowego oprogramowania?

  • 44. Data: 2007-11-24 11:27:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik " piotr"
> [...]
    > sposob zeby
    > nie trzeba bylo instalowac dodatkowego oprogramowania?

    pewnie komorka i palmtop nie obslugiwaly certyfikatow wczytanych do
    przegladarki
    ale mozna miec przeciez pare rachunkow - dlugi w innym banku i jego
    obslugiwac
    przez komorke, a z Fortisa robic co jakis czas przelew zasilajacy inny
    rachunek

    Wy byscie chcieli miec jeden rachunek do wszystkiego, a to sie da
    zalatwic taniej
    i wygodniej za pomocą kilku rachunkow, pomijaja juz fakt ze nie ma
    banku,
    ktory by zadowolil wszystkich :-)
    *** blad ***

  • 45. Data: 2007-11-24 12:35:47
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    blad napisał(a):
    > Użytkownik "Rafal Franczak"
    >
    > phishing to moze byc do lipnej strony bnankowej jak ktos nie zauwazy
    > podrobki
    > ale wyciaganie ode mnie hasla tak, zebym tego nie zauwazyl jest niemozliwe
    >
    > a co do hasel - niektore tokeny mają haslo awaryjne
    > to dziala np przy metodzie challange-response
    > Token odbezpieczony PINem awaryjnym podaje inna odpowiedz
    > i bank rozpoznaje ze ta odpowiedz jest lewa, ale nie powinien pisac, ze
    > jest bledna tylko cos pokazac lipnego, albo odmowic z powodu chwilowych
> [...]

    :-)))
    A możesz podać przykład takiego tokena? Szukam czegoś takiego właśnie do
    rozwiązania zdalnego dostępu do czegoś.

    Powinno być to standardowo w kartach bankomatowych/płatniczych.
    Pierwsze podanie takiego hasła powoduje blokadę karty przy użyciu w
    POSie albo połknięcie karty w bankomacie.

    > Takie cos wymyslili juz ze 20 lat temu przy zdalnym logowaniu sie do
    > sieci firmy
    > - po awaryjnym hasle pokazywane bylo srodowisko "honey-pot" - lipne
    > i alarm dla administratora ze wlasciciel zostal zmuszony sila do
    > ujawnienia hasla
    > i podal awaryjne

    Rafał

  • 46. Data: 2007-11-24 13:30:59
    Od: Adam Plaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 24 Nov 2007 09:43:16 +0000 (UTC), " piotr"

    >Korzystalibyscie z czegos takego?

    Nie. Zastanów się dlaczego.
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Plaszczyca (+48 502) 122 688

  • 47. Data: 2007-11-24 13:40:39
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Rafal Franczak wrote:

    > :-)))
    > A możesz podać przykład takiego tokena? Szukam czegoś takiego właśnie do
    > rozwiązania zdalnego dostępu do czegoś.

    to raczej nie kwestia tokena, wystarczy ze chroniony system
    sprawdzi dodatkowo czy wprowadzony przez uzytkonika pin
    nie jest przypadkiem tym "specjalnym" i w takim przypadku
    skieruje w odpowiednie miejsce

  • 48. Data: 2007-11-24 14:02:16
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > to raczej nie kwestia tokena, wystarczy ze chroniony system
    > sprawdzi dodatkowo czy wprowadzony przez uzytkonika pin
    > nie jest przypadkiem tym "specjalnym" i w takim przypadku
    > skieruje w odpowiednie miejsce

    no wlasnie - widzialem kiedys taki token w trakcie personalizacji
    - wpisywano mu klucze, i on mial taką funkcję klucza awaryjnego
    Nie slyszalem, zeby jakis bank takie zabezpieczenie udostepnil

    Przypomniało mi się jeszcze że immobiliser Clifoorda z klawiaturką
    ma kod zwykly i awaryjny - jak cie wyrzuca z samochodu i zmusza
    podania kodu to na awaryjnym samochod odpali i pojedzie
    przez minute, a potem się wyłączy i zablokuje
    a ty przez ten czas masz szanse gdzies zwiac
    *** blad ***

  • 49. Data: 2007-11-24 14:49:07
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    blad wrote:

    > no wlasnie - widzialem kiedys taki token w trakcie personalizacji
    > - wpisywano mu klucze, i on mial taką funkcję klucza awaryjnego
    > Nie slyszalem, zeby jakis bank takie zabezpieczenie udostepnil

    a co to byl za system, producent ?

  • 50. Data: 2007-11-24 16:18:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarcinF"

    > a co to byl za system, producent ?

    jak spotkam goscia z firmy Software, ktory to prezentowal ponad 10 lat
    temu
    to go spytam.
    Po prostu nie pamietam - to bylo dawno temu jak administrator mial
    do takiego ustrojstwa dostep i mogl sam wgrac ustawienia i klucze
    i chodzilo o zdalny dostep do firmy, bo internetowych bankow jeszcze
    nie bylo :-)

    ten tokem mial w nazwie słowo "gold" albo "golden" - wiecej nie
    pamietam
    *** blad ***