  • 11. Data: 2007-08-10 07:20:46
    Temat: Re: bezpieczne logowanie pod Linuxem do konta bankowego
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-08-09 22:58:25 +0200, Wrak Tristana <n...@s...pl> said:

    > I należy stosować jeszcze
    > inne zabezpieczenia.

    Zadzwonic do banku i sie zapytac, czy jestem do nich zalogowany?
    --
    Taryk
    Jeszcze nigdy w historii tak wielu nie zameczalo o tak wiele, tak nielicznych.

  • 12. Data: 2007-08-10 15:09:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 10 sierpnia 2007 09:20
    (autor Taryk Abu-Hassan
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <f9h3kf$2kg$2@inews.gazeta.pl>):

    > Zadzwonic do banku i sie zapytac, czy jestem do nich zalogowany?

    Neeee....
    Kilka rad tak na starcie:

    a) Być pewnym, że system jest czysty, najlepiej używać wersji LIVE, ale to
    już paranoja... :D

    b) sprawdzać odcisk palca certyfikatu i jego podpisy

    c) obserwować czy WWW działa jak zwykle

    d) wchodzić na www wyłącznie z palca, nie z odsyłaczy

    e) podejrzliwie traktować wszelkie błędy

    f) nie używać popularnych przeglądarek typu Opera czy Firefox (ja np. używam
    Konquerora)

    g) Jeśli już koniecznie musi być FF czy O czy nie daj Boże IE, to bez
    dodatków rozszerzeń, najlepiej z ,,gołego'' konta

    h) można wpisać IP banki do /etc/hosts żeby uniknąć zatrucia DNSów.

    pewnie jeszcze coś....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 13. Data: 2007-08-11 07:36:17
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-08-10 17:09:39 +0200, Wrak Tristana <n...@s...pl> said:

    > Neeee....
    > Kilka rad tak na starcie:
    >
    > a) Być pewnym, że system jest czysty, najlepiej używać wersji LIVE, ale to
    > już paranoja... :D

    Mac OS X moze byc?

    > b) sprawdzać odcisk palca certyfikatu i jego podpisy

    aha

    > c) obserwować czy WWW działa jak zwykle

    no laduje sie szybko. jak zawsze na tym laczu.

    > d) wchodzić na www wyłącznie z palca, nie z odsyłaczy

    true

    > e) podejrzliwie traktować wszelkie błędy

    nie wystepuja

    > f) nie używać popularnych przeglądarek typu Opera czy Firefox (ja np. używam
    > Konquerora)

    Safari moze byc?

    > g) Jeśli już koniecznie musi być FF czy O czy nie daj Boże IE, to bez
    > dodatków rozszerzeń, najlepiej z ,,gołego'' konta

    osobny login w systemie? ;)

    > h) można wpisać IP banki do /etc/hosts żeby uniknąć zatrucia DNSów.

    lekka nutka paranoi? ;)

    > pewnie jeszcze coś....

    blokada dostepu via www? ;)
    --
    Taryk
    Safety note: Don't put all your enriched uranium hexafluoride in one bucket.

  • 14. Data: 2007-08-11 11:08:03
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 11 sierpnia 2007 09:36
    wasz znak: <f9joti$862$1@inews.gazeta.pl>):

    > Mac OS X moze byc?

    No jak musisz :D

    A na poważnie: każdy byle czysty. A że czystość jest w jednych trudniejsza
    do utrzymania a w innych łatwiejsza to już temat na inną grupę.

    > aha
    > no laduje sie szybko. jak zawsze na tym laczu.

    Ale czy nie wygląda coś podejrzane inaczej albo nie wyświetla nietypowych
    komunikatów... Dużo zależy od wyczucia... Ja np. umiem używać Windowsa bez
    programów antywirusowych, co niektórym zupełnie nie wychodzi.

    > true
    > nie wystepuja

    No ale jak wystąpią właśnie to nie machnąć ręką tylko się zastanowić czy aby
    nie jest to włam.

    > Safari moze byc?

    To też loteria... Po prostu bezpieczniej te mniej znane, bo mniej będzie
    wykrytych sposobów na nie... FF jak był w promilach to też był znany z
    bezpieczeństwa, a teraz co chwilę coś się wyłapuje... Safari na razie jest
    mało popularne, więc wg mnie może być.

    > osobny login w systemie? ;)

    Mhm. Oczywiście w systemie dobrze utrzymywanym, a nie jak domyślny Windows
    XP gdzie każde konto ma prawa admina i ,,gołe'' konto może być już dawno
    też zarażone.

    > lekka nutka paranoi? ;)

    No ja się już zetknąłem z zatruciem DNSów. Co prawda sejmowy adres zatruli i
    się tylko zdziwiłem, że zamiast sejmu mam jakieś gołe baby :D ale wpisanie
    IP do /etc/hosts to nie jest dużo roboty i jest to robota jednorazowa...

    Oczywiście tu dochodzi kolejny punkt
    h1) jak używasz systemu źle zabezpieczanego (np. Windows XP) to sprawdzaj
    czy /etc/hosts jest niefałszowany :D

    > blokada dostepu via www? ;)

    Niee... Dla bezpieczeństwa to blokada dostępu via inne kanały. Kanał WWW
    jest najbezpieczniejszy.

  • 15. Data: 2007-08-12 08:28:57
    Od: Taryk Abu-Hassan <o...@g...pl>

    On 2007-08-11 13:08:03 +0200, Wrak Tristana <n...@s...pl> said:

    > Niee... Dla bezpieczeństwa to blokada dostępu via inne kanały. Kanał WWW
    > jest najbezpieczniejszy.

    hehe

  • 16. Data: 2007-08-12 12:05:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 12 sierpnia 2007 10:28
    wasz znak: <f9mgcb$qi8$4@inews.gazeta.pl>):

    > hehe

    Nie hehehehe tylko tak jest. Pozostałe kanały łamie się socjotechniką, co
    jest łatwiejsze. Kanał www trzeba łamać połączeniem techniki i
    socjotechniki. Więc jest trudniej.

  • 17. Data: 2007-08-12 12:06:56
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]

    Nie hehehehe tylko tak jest. Pozostałe kanały łamie się socjotechniką, co
    jest łatwiejsze. Kanał www trzeba łamać połączeniem techniki i
    socjotechniki. Więc jest trudniej. Do tego w mBanku dodatkowo technika jest
    dość trudna, bo hasła esesmanowe lecą jeszcze innym kanałem...