  • 1. Data: 2007-06-22 18:13:11
    Temat: [bgz] karta maestro pinowa czy podpisowa?
    Od: "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won>

    Witam,

    moze ktos bedzie mogl mi pomoc...

    Czy karta platnicza maestro w BGZ jest karta pinowa, czy raczej trzeba
    sie wszedzie podpisywac tak jak w mbanku?

    Dzieki

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-06-22 19:37:28
    Temat: Re: [bgz] karta maestro pinowa czy podpisowa?
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <k...@t...pl.spam.won> napisał w
    wiadomości news:f5h39i$6qf$1@matrix2.idg.com.pl...

    > Czy karta platnicza maestro w BGZ jest karta pinowa, czy raczej trzeba sie
    > wszedzie podpisywac tak jak w mbanku?

    pin

  • 3. Data: 2007-06-22 20:15:53
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    "Piotrek \"Alchemik\"" <k...@t...pl.spam.won> wrote:

    > Czy karta platnicza maestro w BGZ jest karta pinowa, czy raczej trzeba
    > sie wszedzie podpisywac tak jak w mbanku?

    Wszystkie karty Maestro są PIN-owe.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 4. Data: 2007-06-23 05:54:36
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Piotrek "Alchemik" zapodał(-a):
    > Witam,
    > moze ktos bedzie mogl mi pomoc...
    > Czy karta platnicza maestro w BGZ jest karta pinowa, czy raczej trzeba sie wszedzie
    podpisywac tak jak w mbanku?

    Może już było o tym kiedyś, jednak się zapytam...
    W czym problem żeby karty mBanku były 'pinowe' ?
    To kwestia techniczna, czy jakieś umowy między bankiem
    firmą rozliczającą operacje?

    Płacę b. często kartą i może raz w życiu pani miała wątpliwości
    co do mojego podpisu (różne zawijasy stosuję, żeby się przekonać
    czy oni coś zwracają uwagę).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 5. Data: 2007-06-23 06:09:07
    Od: Wojtaszek <...@...pl>

    DooMiniK pisze:
    > Płacę b. często kartą i może raz w życiu pani miała wątpliwości
    > co do mojego podpisu (różne zawijasy stosuję, żeby się przekonać
    > czy oni coś zwracają uwagę).

    przejrzyj grupe
    tez kiedys bardzo chcialem PIN do karty
    cale szczescie ze te karty sa na podpis

  • 6. Data: 2007-06-23 06:11:01
    Od: Wojtaszek <...@...pl>

    DooMiniK pisze:
    > Płacę b. często kartą i może raz w życiu pani miała wątpliwości
    > co do mojego podpisu (różne zawijasy stosuję, żeby się przekonać
    > czy oni coś zwracają uwagę).

    przejrzyj grupe
    tez kiedys bardzo chcialem autoryzacje operacji bezgotowkowych PIN'em a
    nie podpisem
    cale szczescie ze te karty sa na podpis

  • 7. Data: 2007-06-23 08:59:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 23 Jun 2007 07:54:36 +0200, "DooMiniK"
    <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:

    >Może już było o tym kiedyś, jednak się zapytam...
    >W czym problem żeby karty mBanku były 'pinowe' ?

    W tym, że klienci którzy są świadomi zagrożeń pinowych tego sobie nie
    życzą.

    >Płacę b. często kartą i może raz w życiu pani miała wątpliwości
    >co do mojego podpisu (różne zawijasy stosuję, żeby się przekonać
    >czy oni coś zwracają uwagę).

    No i? Zrozum, że jak nie sprawdzają podpisu, to TY jesteś chroniony, a
    sklep ma problemy razie fraudu. Uzywanei pinu odwraca sytuację.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2007-06-24 21:11:59
    Temat: Re: karta maestro pinowa czy podpisowa?
    Od: k...@o...pl

    > No i? Zrozum, e jak nie sprawdzaj podpisu, to TY jeste chroniony, a
    > sklep ma problemy razie fraudu. Uzywanei pinu odwraca sytuacj .

    ale nigdzie nie jest to wprost zapisane, fakt kiedy by y takie zapisy
    w regulaminach, teraz ich nie ma.
    bank pewnie mo e robi problemy i tak.

  • 9. Data: 2007-06-25 06:05:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 24 Jun 2007 14:11:59 -0700, k...@o...pl wrote:

    >ale nigdzie nie jest to wprost zapisane, fakt kiedy by y takie zapisy
    >w regulaminach, teraz ich nie ma.
    >bank pewnie mo e robi problemy i tak.

    Po pierwsze - to jak piszesz z googli, to sobie ustaw, żeś z Polsik,
    bo ijnaczej masz dziury zamiast pliterek.
    Po drugie, zapisane jest w prawie, po trzecie, w przypadku pin-ów bank
    nie robi problemów - mówi po prostu 'był pin nie ma kasy'.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-06-25 07:12:50
    Od: k...@o...pl

    > Po pierwsze - to jak piszesz z googli, to sobie ustaw, e z Polsik,
    > bo ijnaczej masz dziury zamiast pliterek.
    > Po drugie, zapisane jest w prawie, po trzecie, w przypadku pin-ów bank
    > nie robi problemów - mówi po prostu 'by pin nie ma kasy'.
    teraz ok?

    co do "by pin nie ma kasy" to na pewno by my us yszeli o takich
    sytuacjach (a mo e by y?)
    s dz , e bank nie by by zbytnio zainteresowany "psuciem" swojej
    opinii.