  • 1. Data: 2009-08-23 20:27:45
    Temat: bioton
    Od: "JanekW" <j...@o...pl>

    Witam,

    Pytanie trochę może proste ale byłbym wdzięczny za odpowiedź.

    Bioton w piątek wahał się pomiędzy 0,3 i 0,31. Podczas całej sesji wahnięć
    było około 15.

    Zmiana o 1 grosz przy tej cenie to 3%. Czy to oznacza iż ustawiając zlecenia
    zakupu po cenie 0.3 i później sprzedaży po 0.31 można było w ciągu dnia
    zarobić 15*3% =45% ? (minus prowizja DM).

    Czy dobrze rozumuję mechanizm giełdy? Czy jest tu jeszcze jakiś element tej
    układanki którego nie uwzględniłem?

    Dodam iż po 5 wahnięciach dość naturalne i w miarę bezpieczne wydawałoby się
    wejść właśnie w taki układ kupna sprzedaży akcji Biotonu.

    Pozdrawiam,
    Janek

  • 2. Data: 2009-08-23 20:33:34
    Temat: Re: bioton
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "JanekW" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlecenia zakupu po cenie 0.3 i później sprzedaży po 0.31 można było w
    > ciągu dnia zarobić 15*3% =45% ? (minus prowizja DM).

    Uwzglednij jeszcze kolejkę po stronie kupna i sprzedaży i zapodaj nowe
    wyniki ...

    --
    marfi

    4361 (20090823) __________

  • 3. Data: 2009-08-23 20:39:14
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    JanekW wrote:

> [...]
    > ciągu dnia zarobić 15*3% =45% ? (minus prowizja DM).
    >
    > Czy dobrze rozumuję mechanizm giełdy? Czy jest tu jeszcze jakiś element

    Nie wiem jak jest akurat na biotonie, ale na mało płynnych spółkach możesz
    mieć problem. Zlecenia czekają w kolejce, więc może być masa ludzi przed
    tobą, co chcą sprzedać po 31 groszy, a i tak sprzedadzą ci PKC ;)

  • 4. Data: 2009-08-23 20:50:20
    Od: "JanekW" <j...@o...pl>

    ok. czyli nie jest to takie proste jakby się mogło wydawać ;)

    dzięki.

    Janek

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h6s9dg$413$1@news.onet.pl...

  • 5. Data: 2009-08-23 21:15:09
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Aug 23, 10:27 pm, "JanekW" <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Dodam iż po 5 wahnięciach dość naturalne i w miarę bezpieczne wydawałoby się
    > wejść właśnie w taki układ kupna sprzedaży akcji Biotonu.

    Grałeś na demo jakimś, że masz takie dziwne pytania :D. Chciałoby się
    powiedzieć Giełda to nie jest gra ;].

  • 6. Data: 2009-08-23 21:18:36
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    JanekW <j...@o...pl> napisał(a):

    ok. czyli nie jest to takie proste jakby się mogło wydawać ;)
    --------------

    Oczywiście, że to nie jest proste. Inaczej wszyscy by zarabiali krocie w łatwy
    sposób. Tylko kto by był przegrany?

  • 7. Data: 2009-08-23 21:30:04
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Pr0NET wrote:

    > Grałeś na demo jakimś, że masz takie dziwne pytania :D. Chciałoby się
    > powiedzieć Giełda to nie jest gra ;].

    Eee ja kiedyś obserwowałem bodajże fon i zastanawiałem się jak to możliwe. W
    ciągu kilku dni cena skakała z jednego grosza do dwóch kilkanaście razy. A
    to było 100%. Jak policzyłem sobie, że z zainwestowanego tysiaka mam zwrot
    rzędu 1000*2^15 to doszedłem do wniosku, że coś jest nie tak ;)

  • 8. Data: 2009-08-24 07:09:09
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    teoretycznie jest to mozliwe i to chyba kazdy gracz GPW by tak chcial...
    - jak juz inni pisali trzeba uwzglednic kolejki itp...
    - a takze teraz patrzysz na wykres historyczny :), a wiec po kazdej takiej
    zmianie widzisz co sie dzialo, no ale nie wiesz co bedzie sie działo, bo
    dobrze moze byc tak ze obserwsujesz kurs i kupisz po 0,3 aby sprzedac po
    0,31 - a tutaj jednak kurs idzie w doł na 0,28 albo idzie w gore na te 0,31
    Ty sprzedajesz akcje a kurs rosnie jeszcze np: na 0,33.

  • 9. Data: 2009-08-25 13:41:20
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

> [...]
    > 0,31 - a tutaj jednak kurs idzie w doł na 0,28 albo idzie w gore na te
    > 0,31 Ty sprzedajesz akcje a kurs rosnie jeszcze np: na 0,33.

    Ale jak pojawia sie w systemie przeciwstawne zlecenia S i K o identycznej
    cenie i wolumenie to system je wykona od razu. Wiem to bo czasami udawolo mi
    sie sprzedac lub kupic akcje w ten sposob. Wystarczy tylko wystarczy tylko
    podzielic depozyt na pol. ale to zaden interes dla jednego inwestora bo
    prowizje zjedza zysk

    Leszek