  • 121. Data: 2011-05-30 07:49:01
    Temat: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 28 May 2011 13:54:00 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >Jak firmie siada sprzedaż, to przecież nie będzie zatrudniać nowych ludzi.

    Twój wcale wniosek nie musi być słuszny.

    Co widać: spadają ceny sprzedaży
    Czego nie widać (czego nie dostrzegasz): spadają koszty

    Polecam Ci książkę o (nad)tytule, którego użyłem powyżej:
    http://mises.pl/wp-content/uploads/2008/10/Frederic_
    Bastiat_Maly_wybor_pism.pdf

    A o pieniądzu: "Intrygujący pieniądz" Miltona Friedmana i "Co rząd
    zrobił z naszym pieniądzem?" Murraya N. Rothbarda
    http://mises.pl/pliki/upload/Murray_Rothbard-Co_rzad
    _zrobil_z_naszym_pieniadzem.pdf

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 122. Data: 2011-05-30 08:43:53
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > dokładnie tak będzie: nikt nie będzie zainteresowany ani złotówkami
    > ani eurosami, ani dolarami (zimbabwańskimi czy amerykańskimi).
    > Po prostu wiara w pieniądz papierowy przeminie, czego początki już
    > widać.

    Dla przecietnego ludka to w sumie bez znaczenia
    czy na rachunek bankowy dostanie przelew
    w postaci "papierowego pieniadza", galonow ropy czy uncji zlota,
    czy powiedzmy bardziej SiFi... np. jednostek energii ;)
    Papier niestety ma to do siebie ze zbyt latwo i tanio jest go dodrukowac
    Tak czy inaczej musi byc jakas "waluta" obrotowa
    - a cala reszta to praktycznie kwestia umowna

  • 123. Data: 2011-05-30 09:19:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-30, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > A o pieniądzu: "Intrygujący pieniądz" Miltona Friedmana i "Co rząd
    > zrobił z naszym pieniądzem?" Murraya N. Rothbarda

    Fajnie. Poleć książkę kogoś kto ma pojęcie o "elastyczności" systemu
    pracy w Polsce. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 124. Data: 2011-05-30 10:02:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 30 May 2011 10:43:53 +0200, "Waldek" <n...@n...net> wrote:

    >Tak czy inaczej musi byc jakas "waluta" obrotowa
    >- a cala reszta to praktycznie kwestia umowna

    Od tego właśnie się zaczęło w 1971: Nixon wypowiedział umowę. Minęło
    40 lat i wartość dolara spadła o prawie 98%.

  • 125. Data: 2011-05-30 10:06:51
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 30 May 2011 09:19:16 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >Fajnie. Poleć książkę kogoś kto ma pojęcie o "elastyczności" systemu
    >pracy w Polsce. :)

    Ja uważam, że te prawa ekonomii i pieniądza działają wszędzie, więc
    nic lepszego i tak nie znajdziemy.
    BTW: co to jest "elastyczność systemu pracy"?

  • 126. Data: 2011-05-30 10:29:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 30.05.2011 12:02, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Od tego właśnie się zaczęło w 1971: Nixon wypowiedział umowę. Minęło
    > 40 lat i wartość dolara spadła o prawie 98%.

    Obama powinien byc tobie wdzieczny, ze tak sie przejmujesz Ameryka ;)

    Tak swoja droga, to kiedys za kilkanascie zlotych monet mozna bylo kupic
    maly folwark.
    A teraz? Co najwyzej mozna to przetopic na pare lancuszkow i obraczek
    (chyba ze wezmiemy pod uwage wartosc numizmatyczna, a nie wage zlota;
    przy odrobinie szczescia, bedzie to warte wiecej).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 127. Data: 2011-05-30 10:35:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-30, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > Ja uważam, że te prawa ekonomii i pieniądza działają wszędzie, więc
    > nic lepszego i tak nie znajdziemy.
    > BTW: co to jest "elastyczność systemu pracy"?

    Takie fajne coś jak:
    - nie mogę zwolnić 10% załogi, bo nie zgadzają się na to związki zawodowe,
    - nie mogę obniżyć pensji bo nie zgadzają się na to związki zawodowe
    - nie mogę łatwo wysłać załogi na urlopy bezpłatne jak nie ma roboty
    które usztywniają warunki pracy.

    Jakby na sytuację rynkową, pracodawca mógł elastycznie reagować tak jak
    mówisz, to pewnie byłby to mniejszy problem. Ale nie może.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 128. Data: 2011-05-30 10:40:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 30 May 2011 12:29:28 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Tak swoja droga, to kiedys za kilkanascie zlotych monet mozna bylo kupic
    >maly folwark.

    jakieś źródło?

    >A teraz? Co najwyzej mozna to przetopic na pare lancuszkow i obraczek

    eee, samochód za to kupisz. Fakt, nie za drogi, ale z tymi łańcuszkami
    to przesadziłeś, bo te 300-600 g złota to chyba na trochę więcej
    biżuterii starczy.

  • 129. Data: 2011-05-30 10:41:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 30 May 2011 10:35:52 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >Jakby na sytuację rynkową, pracodawca mógł elastycznie reagować tak jak
    >mówisz, to pewnie byłby to mniejszy problem. Ale nie może.

    A co to ma wspólnego z dodrukiem pieniądza przez rząd/bank centralny
    poza tym, że i jedno i drugie szkodzi gospodarce?

  • 130. Data: 2011-05-30 10:44:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-30, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > A co to ma wspólnego z dodrukiem pieniądza przez rząd/bank centralny
    > poza tym, że i jedno i drugie szkodzi gospodarce?

    Nie wiem?
    Podwątek jest o oszczędzaniu i jego (wg mnie) niekorzystnym wpływie
    (w skali makro) na gospodarkę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl