  • 21. Data: 2011-05-25 12:32:46
    Temat: Re: bitcoin - nowa internetowa waluta peer2peer
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 12:16:04 +0000 (UTC), "G W"
    <g...@g...pl> wrote:

    >używajac

    >po osiagnieciu maksa emosji nie ma mozliwości zapracować na "nowe" BC.

    a dlaczego muszą być "nowe"? Stare się zepsuły? Ci, którzy mają bc nie
    wypuszczą ich z rąk (znaczy dysków :-) za nic w świecie?

    >One nie moga sie pojawić z definicji. To jest istotne ograniczenie systemu.

    to jest jego siła! Taki system nie pozwala na oszustwo inflacji.

    >Choć byc moze czegos nie rozumiem.

    nie sposób się z Tobą nie zgodzić :-)

    >Zupełnie niepotrzebna wstawka, bo niby jakie to ma znaczenie dla tej
    >dyskusji. Poczytam.

    a takie ma znaczenie, że podobnie jak bc tak i złoto czy srebro
    występują w ograniczonej ilości nie mającej nic wspólnego z tym, na
    jaki procent Kowalski zechce pożyczyć Nowakowi.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2011-05-25 12:37:27
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > "ktoś" zap*.* od rana do nocy, za swoją pracę dostaje bc od tego, kto
    > ma bc, i spłaca pożyczkodawcy. Ten ostatni ich przecież nie zjada ani
    > nie zakopuje, tylko coś za nie kupuje.

    mylisz sie, w systemie w którym z definicji pieniądz sam w sobie zyskuje na
    wartosci może dojśc do sytacji spadku obrotu. W pewnym momencie, w którym
    użytkownicy zauważą że lepiej "poczekać do jutra" bo cena cały czas spada
    obrót siądzie. Ale ja i tak nie o tym.

    > nic z tych rzeczy.
    > A nawet gdyby część pożyczkobiorców nie była w stanie spłacić, to
    > oczywiście żaden problem. Po prostu pożyczkodawca nie dostanie swoich
    > pieniędzy i straci. Coż w tym niezwykłego?

    Pomijasz istotny element skali. 6 Defaultujących pożyczkobiorców na 5 BC
    każdy nic nie spowoduje. Ale juz 50% BC owszem. Istotne jest oprocentowanie,
    wielkosc długu i przyjety limit systemu (którego złamanie bedzie oczywiscie
    koncem całości). Przu maksie emisji bedziemy mieli do czynienia z hiperbola
    wartosci BC wzgledem innych dóbr. Tam nastąpi kolaps.

    george

  • 23. Data: 2011-05-25 12:37:44
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "G W" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Załóżmy że ze znajdujących sie w obrocie 21 mil bitcoins, 20 mil
    > jest "czyimś" długiem oprocentowanym na 10%.

    Jeśli znajdzie się idiota, który udzieli takiej pożyczki, to naturalnie nie
    uzyska jej zwrotu.

    Ale rzeczywiście dostrzegam tu pewien problem globalnie. Rozwiązaniem byłoby
    uniemożliwienie zawierania operacji, gdzie oprocentowanie byłoby wypłacane w
    bitcoins. Ono musiałoby być wypłacane inaczej, np. w normalnych pieniądzach.
    Albo swojego rodzaju terminowe opcje kursowe mogłyby funkcjonować, zyski
    byłyby realizowane tylko w formie różnic kursowych z innymi walutami.

    Niemniej jednak ogólna utopijność takiego pomysłu nie skłania mnie do
    pogłębiania tych rozważań, o ile to co napisałem wyżej przy bliższym
    zbadaniu okaże się jednak głupie.

  • 24. Data: 2011-05-25 12:42:16
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    > a dlaczego muszą być "nowe"? Stare się zepsuły? Ci, którzy mają bc nie
    > wypuszczą ich z rąk (znaczy dysków :-) za nic w świecie?

    No nic, chyba sobie odpuszczę bo z matmą to chyba masz na bakier...

    > to jest jego siła! Taki system nie pozwala na oszustwo inflacji.

    Nie mówimy o żadnej inflacji. To jest system deflacyjny.
    Istotą jest jego przyjęte ograniczenie emisji, ale zdaje sie nie zrozumiesz
    mnie, wiec poprzestańmy na tym.

    > nie sposób się z Tobą nie zgodzić :-)

    Widze że z rozmawiam z ekspertem. miło.

    > a takie ma znaczenie, że podobnie jak bc tak i złoto czy srebro
    > występują w ograniczonej ilości nie mającej nic wspólnego z tym, na
    > jaki procent Kowalski zechce pożyczyć Nowakowi.

    Na procent w złocie nie ma znaczenia powiadasz ?
    Ok.

    george

  • 25. Data: 2011-05-25 12:46:24
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...w.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Niemniej jednak ogólna utopijność takiego pomysłu nie skłania mnie do
    > pogłębiania tych rozważań, o ile to co napisałem wyżej przy bliższym

    Uff... tak, o to mi chodziło.
    Mysle o tym jako o pewnym rozwiązaniu (bitcoins) problemu systemu
    monetarnego, które niestety ma wady zbierzne z FIAT, tyle że wykreślono z
    niego "grupe trzymajacą władze" i przez to wydaje sie "uczciwszy". Niestety
    procent składany jakoś nie daje sie opanować w jakimś zgrabnym modelu...

    george

  • 26. Data: 2011-05-25 12:50:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "G W" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Niestety
    > procent składany jakoś nie daje sie opanować w jakimś zgrabnym modelu...

    Całe to bitcoins albo umrze w zalążku albo posłuży do zrobienia jednego
    grubszego wałka i tyle go będą widzieli.

  • 27. Data: 2011-05-25 12:56:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-25, G W <g...@g...pl> wrote:

    [...]

    > owszem, ale pomijasz istotny szczegół. 20 mil BC oprocentowane na 10%
    > uniemożliwa spłatę długu nominowanego w BC. To chyba jest zrozumiałe, tak ?

    - Jest 20 mln do spłacenia.
    - Ktoś jest winien 1 mln.
    - Spłaca ten 1 mln, dając (dla uproszczenia) 1,1mln.
    - Do spłacenia zostaje 19 mln, tak?
    - Osoba sprzedaje swój 1,1 mln za realną gotówkę drugiej osobie,
    bo zgłosiła ona popyt
    - Ta osoba spłaca swój dług, zostaje w systemie dług 18 mln
    - koło się powtarza

    Czy jest jakaś wada tej logiki, której nie dostrzegam?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2011-05-25 12:57:51
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 12:37:27 +0000 (UTC), "G W"
    <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    >użytkownicy zauważą że lepiej "poczekać do jutra" bo cena cały czas spada

    mitologia. Deflacja była naturalnym zjawiskiem przez co najmniej 2
    stulecia. W tym stulecie "węgla i pary", gdy rozwój gospodarki był
    ogromny.

> [...]
    >koncem całości). Przu maksie emisji bedziemy mieli do czynienia z hiperbola
    >wartosci BC wzgledem innych dóbr. Tam nastąpi kolaps.

    IMHO Twoja teoria nie ma to oparcia w rzeczywistości.
    Przez wieki złota i srebra nie przybywało bardzo szybko, a nie
    stanowiło to powodu masowych plajt ani nie zatrzymało wzostu
    gospodarki (w sensie rozwoju techniki, wydajności pracy).
    Za to inflacje ostatnich 100 lat, gdy nie było już "hamulca" złota i
    srebra (wcześniej też inflacja się zdarzała w czasie wojen, ale potem
    "hamulec" działał) doprowadziły do prawdziwych lokalnych (Republika
    Weimarska, Niemcy, Węgry, Zimbabwe) lub światowych kryzysów
    finansowych.

    I jeszcze "last but not least": nie da się pożyczyć pieniędzy, których
    ktoś nie zaoszczędził (mam na myśli pieniądze, a nie złotówki, dolary
    czy EUR). A ten kto pożycza kalkuluje ryzyko i nie pożyczy, jeśli nie
    uzna, że ten ktoś jest w stanie na ten procent zapracować swoją siłą,
    pomysłem, wynalazkiem itp.

    Nie obawiałbym się masowych plajt w systemie "niedodrukowywalnego"
    pieniądza.

  • 29. Data: 2011-05-25 12:59:18
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    MarekZ <b...@a...w.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "G W" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Całe to bitcoins albo umrze w zalążku albo posłuży do zrobienia jednego
    > grubszego wałka i tyle go będą widzieli.

    Co jak co ale na pralnie nadaje sie wręcz idealnie.
    george

  • 30. Data: 2011-05-25 13:00:20
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "G W" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Co jak co ale na pralnie nadaje sie wręcz idealnie.

    100 razy lepsze od polskiego new connect :)