  • 11. Data: 2002-08-30 08:37:17
    Temat: Re: błędny przelew w ING - pytanie
    Od: "lukasz191" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:akn97n$3ke$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "lukasz191" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > JEGO,
    UCZCIWY
    > czy
    >
    > Ja o tym wiem. Ja tak robię.
    > Zacytuj to jak "za chwilę" znów pojawi się wątek o tym, że ktoś dostał nie
    > swoją forsą i proszą Go by oddał, a On NIE CHCE.
    >
    > Polaków-katolików jest w Polsce ponad 90%.
    > Coś pecha mamy często trafiać na "uczciwych inaczej":-(

    Tu nie chodzi o uczciwych inaczej musi dostac zwrot pieniedzy. Masz racje co
    do numeru rachunku jest najwazniejszy lecz gdy zlecajacy zglosi sie do banku
    ze wystapil blad w przelewie sprawdza to i bank do ktorego dotarl przelew
    pobierze go z konta i odesle nadawcy. A ucziwy inaczej bedzie sie pieklil na
    grupie ze wydal pieniadze (bo byly na jego koncie) a bank mu odebral kase i
    do tego zrobil debet a on teraz musi zaplacic karne odsetki.
    Pozdrawiam Lukasz

  • 12. Data: 2002-08-30 08:51:26
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

    > Przy automatycznym księgowaniu elixiru takie sprawdzanie jest niemożliwe.
    > Znikoma ilość przelewów dotarła by do celu. Powód?:
    > Bo jak jest konto dla: Adam i Ewa Bankowiczowie, to jak automat ma
    odróżnić:
    > AiE. Bankowicz , Bankowicz, Bankowicz Adam, Bankowicz Ewa... z adresem lub
    > bez...itd.

    Zgadza się, dlatego pisałem [bez względu na techniczne możliwośći]. Sądze,
    że nazwa właściciela powinna być jasno zdefiniowana - [Adam Bankowicz] lub
    [Ewa Bankowicz] albo [Adam i Ewa Bankowicz] i inne powinny być błędne.
    Nadawca powinien znać nie tylko numer konta ale także dokładną nazwę
    właściciela.

    > Wielu z nas testowało (ja też) przelewy na swoje konta wpisując "radosną"
    > twórczość w treści, nadawcy, odbiorcy.
    > Wkładali tam także automatyczne skrypty!
    > I przelewy docierały na miejsce, gdy numer rachunku istniał

    Wiem o tym, ale w przypadku reklamacji, powinno wyglądać to inaczej. Jeśli
    dostajesz forsę na konto, ale jako odbiorca jest inna osoba, to ta forsa nie
    jest Twoja i bank powinien Ci ją odebrać bez względu na Twoją zgodę.

    Adam

  • 13. Data: 2002-08-30 09:12:36
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Informator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > jest Twoja i bank powinien Ci ją odebrać bez względu na Twoją zgodę.

    Ja rozumiem Ciebie. Ja bym Ci oddał bez szemrania.
    Ja jednak opisuję jak jest w rzeczywistości.
    Bank napewno nie ma prawa ściągnąć tej kwoty odbiorcy, bez Jego zgody.
    W tym przypadku jedynie długotrwała korespondencja może dać pozytywny efekt.
    Czy znasz dane odbiorcy? Próbowałeś się z nim kontaktować ????

    A co do zgodności nazwy. Dalej uważam, że dobrze jest tak jak teraz.
    Ja bym się wściekł , gdyby mi wracały przelewy z powodu braku kodu
    pocztowego, innej kolejności miasto/ulica, innej kolejności słów w nazwie,
    użycia skrótów.
    Z formalnego punktu widzenia np.: "POLIMPEX"SA, Polimpex S.A.., POLIMPEX
    Spółka Akcyjna, itd. to są odmienne nazwy.
    a wiele banków nie dopuszcza małych/ dużych liter, znaków typy cudzysłów.
    Pomijając "kilometrowe" nazwy - a znam takie firmy, których pełna nazwa nie
    zmieści się w 140 literach.

    Powiem więcej
    Czy jak wpłacę na konto Gminy podatek gruntowy w nazwie wpisując Prezydent
    Miasta , to mogę domagać się zwrotu?, a jednocześnie przed Urzędem
    "wachlować" tym samym kwitem, że im zapłaciłem ???
    Przecież nazwa się nie zgadza...:-)

  • 14. Data: 2002-08-30 09:25:28
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ja jednak opisuję jak jest w rzeczywistości.
    > Bank napewno nie ma prawa ściągnąć tej kwoty odbiorcy, bez Jego zgody.

    ma prawo sciagnac kwote o ile jest ona na koncie. Problem zaczyna sie gdy
    juz tych pieniedzy nie ma...
    Ale bank ma srodki na sciagnieci ich od wlasciciela konta.

    D.

  • 15. Data: 2002-08-30 09:44:28
    Od: "lukasz191" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Miasta , to mogę domagać się zwrotu?, a jednocześnie przed Urzędem
    > "wachlować" tym samym kwitem, że im zapłaciłem ???

    Bank ma prawo pobrac pieniadze bez zgody odbiorcy gdyz TO NIE SA JEGO
    PIENIADZE !!!!!
    Po to banki wymagaja wpisywania danych adresowych aby miec mozliwosc
    weryfikacji przelewow.
    Weryfikacji dokonuja ludzie.
    Pozdrawiam Lukasz

  • 16. Data: 2002-08-30 10:02:59
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

> [...]
    > PIENIADZE !!!!!
    > Po to banki wymagaja wpisywania danych adresowych aby miec mozliwosc

    A co w przypadku, gdy bank odmówi?
    Pozdrowienia
    Adam

  • 17. Data: 2002-08-30 10:41:54
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    lukasz191 napisał(a):

> [...]
    > CZY NIE. TAK STANOWI POLSKIE PRAWO. (artykul o bezpodstawnym wzbogaceniu czy

    w tym prawie jest tez o 10% znaleznego
    lub tez pjo (chyba, nie jestem pewien) podawal, ze przypadkowy odbiorca
    przelewu moze wyslac list polecony do nadawcy z podziekowaniem za
    darowizne - wtedy nawet przed sadem ciezo bedzie cos udowodnic

    i prosze, nie krzycz tak czesto
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 18. Data: 2002-08-30 11:11:52
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Bank ma prawo pobrac pieniadze bez zgody odbiorcy gdyz TO NIE SA JEGO
    > PIENIADZE !!!!!

    Jak masz rację to autor wątku dostanie swoją forsę.
    Pytanie tylko kiedy i jaka będzie opłata manipulacyjna.

    Ja jednak w takim przypadku próbowałbym znaleźć odbiorcę i z nim się
    dogadać, a nie liczył na Bank
    Może uczciwy i za koszt przelewu zwróci.

  • 19. Data: 2002-08-30 11:28:43
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Ja jednak w takim przypadku próbowałbym znaleźć odbiorcę i z nim się
    > dogadać, a nie liczył na Bank
    > Może uczciwy i za koszt przelewu zwróci.

    Nie mam możliwości poznania danych właściciela błędnego konta.
    Pozdrowienia
    Adam

  • 20. Data: 2002-08-30 11:36:57
    Od: "Informator" <a...@i...pl>

    > Co poznania danych: wyslij drugi przelew na mala kwote a w tytule podaj
    > telefon do siebie i popros o kontakt.
    > jezeli gosc uczciwy to odpowie.
    > Co do odzyskania pieniedzy: przeczytaj moj post ktory wyslalem na grupe
    jako
    > nowy watek.
    > Pozdrawiam Lukasz.

    Przeczytałem, dzięki.