  • 11. Data: 2007-11-22 22:44:22
    Temat: Re: brak wypłaty kasy BPH czy to ma sens?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Kredytobiorca"
    > Dokładnie,
    > co ma wspólnego wzór podpisu na dowodzie z wzorem podpisu złożonym w
    > banku.
    > Większość banków ma podglad online i jak składasz dyspozycję to tym
    > się powinni sugerowac pracownicy,
    > Dowod służy do identyfikacji osoby a nie podpisu.

    lasnie to tlumaczylem autorowi wątku
    *** blad ***

  • 12. Data: 2007-11-24 21:24:34
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2007 09:30:25 +0000 (UTC), "Krzysztofsf "
    <k...@W...gazeta.pl> wrote:

    >Nie odpowiedziales na pytanie, czy zglosiles wczesniej wymiane dowodu.
    >Jesli nie, to nie zgadzal sie ani dokument, ani podpis (co do ktorego mieli
    >watpliwosci)

    Nie musi. Dowód osobisty poświadcza tożsamość osoby na nim
    wymienionej. Skoro więc zdjęcie przedstawia okaziciela i podpis też
    się zgadza (tzn. posiadacz podpisał się jak w dokumencie), to nie ma
    powodów, żeby odmówić wypłaty.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2007-11-24 22:06:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lis, 22:24, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

> [...]
    > wymienionej. Skoro więc zdjęcie przedstawia okaziciela i podpis też
    > się zgadza (tzn. posiadacz podpisał się jak w dokumencie), to nie ma

    Oczywiscie.
    Ale przedstawienie innego dokumentu, o innym numerze niz ten , ktory
    jest zapisany przy koncie polaczone z watpliwoscia co do podpisu, moze
    bez wzbudzania zdziwienia ze strony klienta wywolac chec dodatkowej
    weryfikacji podpisu.

  • 14. Data: 2007-11-24 22:22:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski"

> [...]
    > wymienionej. Skoro więc zdjęcie przedstawia okaziciela i podpis też
    > się zgadza (tzn. posiadacz podpisał się jak w dokumencie), to nie ma

    a jezeli ja sie nazywam Jarek Andrzejewski i mam taki dowod a w nim
    troche inny podpis niz twoj - to mogę isc do twojego banku i wyplacic
    z twojego rachunku? zdjecie sie zgadza i podpisuje sie jak na
    dokumencie

    Jak widac nie masz racji dajac ttakie rady :-)
    *** blad ***

  • 15. Data: 2007-11-25 15:06:06
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 24 Nov 2007 23:22:41 +0100, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

> [...]
    >troche inny podpis niz twoj - to mogę isc do twojego banku i wyplacic
    >z twojego rachunku? zdjecie sie zgadza i podpisuje sie jak na

    Twój dokument będzie miał inny PESEL, adres zameldowania, zapewne też
    datę urodzenia, więc łatwo stwierdzić, że poświadcza tożsamość innej
    osoby niż posiadacz konta.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2007-11-25 15:08:14
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 24 Nov 2007 14:06:06 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >jest zapisany przy koncie polaczone z watpliwoscia co do podpisu, moze
    >bez wzbudzania zdziwienia ze strony klienta wywolac chec dodatkowej

    OK, z tym się zgodzę.

    Przy okazji uwaga: banki wymagają zgłoszenia zmiany dokumentu, ale
    IMHO to ma mały sens. Przecież równie dobrze można zgłosić zmianę i
    zaraz dokonać operacji. Po co fatygować się "osobno"?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2007-11-25 15:28:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

> [...]
    > IMHO to ma mały sens. Przecież równie dobrze można zgłosić zmianę i
    > zaraz dokonać operacji. Po co fatygować się "osobno"?

    np., zeby przy zdalnej kontroli, wniosku itp nie byc odrzuconym
    z powodu innego nr dowodu
    *** blad ***

  • 18. Data: 2007-11-25 15:33:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

> [...]
    > też
    > datę urodzenia, więc łatwo stwierdzić, że poświadcza tożsamość innej

    a wiec sam przyznales ze warunki wymienione przez ciebie moga byc
    spelnione
    a powod, zeby odmowic wyplaty jest :-)

    W niektorych bankach, nie kazda placowka / osoba ma prawo zmienic
    twoje dane
    - np. moze je miec tylko na podgląd lub nie mieć uprawnień do zmiany
    danych personalnych
    To jest czuły punkt obsługi bankowej, ponieważ gdyby zmienic mogl
    kazdy
    to zmienilby np. na dane "słupa", ktoś by mu wypłacił, a potem można
    zmienić ponownie na dane oryginalne
    Dlatego takie zmiany trzeba wykonać wcześniej a nie "przy okazji"
    *** blad ***

  • 19. Data: 2007-11-25 17:27:38
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 25 Nov 2007 16:33:32 +0100, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski"

    >a wiec sam przyznales ze warunki wymienione przez ciebie moga byc
    >spelnione
    >a powod, zeby odmowic wyplaty jest :-)

    innej osobie - oczywiście, ale nie posiadaczowi rachunku.

> [...]
    >zmienić ponownie na dane oryginalne
    >Dlatego takie zmiany trzeba wykonać wcześniej a nie "przy okazji"

    W jaki sposób zmiana danych dokumentu w systemie dokonana zaraz po
    jego wydaniu zamiast później miałaby zabezpieczyć przed opisanym przez
    Ciebie nadużyciem pracownika banku?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2007-11-25 22:59:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

> [...]
    >
    > W jaki sposób zmiana danych dokumentu w systemie dokonana zaraz po
    > jego wydaniu zamiast później miałaby zabezpieczyć przed opisanym

    przed tym cie nic nie ochroni, ale wczesniejsza zmiana w oddziale
    jest przydatna np., zeby przy zdalnej kontroli, wniosku itp nie byc
    odrzuconym
    z powodu innego numeru dowodu
    *** blad ***