  • 1. Data: 2003-03-12 14:20:53
    Temat: cd -Pekao SA - kreydt hipoteczny - zaskakujacy bank :)
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Pare postow nizej pisalam o moich spotkaniach z Pekao SA w sprawie kredytu
    hipotecznego.

    Ale najlepsze spotkalo mnie dzis - na 15 bylam umowiona u notariusza.
    Pojechalam pol godiznki wczesniej i co sie okazuje? ze na umowie kredytowej
    jest jedno oprocentowanie (dodano tam ubezpieczenie), a na oswiadczeniu inne
    oprocentowanie (nizsze o to ubezpieczenie).
    Notariusz uswiadomil mnie, ze musi byc tak samo, bo sad moze nie uznac
    (chodzi o hipoteke) i przepadnie mi kredyt i mieszkanie.

    To mnie na maxa wk... (sorry za takie slownictwo w ustach damy:)) i wlasnie
    wybieram sie do dyrektora oddzialu, bo wszystkie panie z kredytow
    hipotecznych sa dzis na szkoleniu.
    A u notariusza ze sprzedajacym jestem umowiona na jutro rano.

    Pozdrawiam

    PS. Juz nie wiem czy smiac sie czy plakac.

  • 2. Data: 2003-03-12 15:27:36
    Od: "Dano" <d...@w...pl>

    U mnie najlepsze bylo to ze pozwolono mojej zonie na podrobienie moich
    podpisow na kilku dokumentach...
    (Millenium)

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 3. Data: 2003-03-12 15:53:41
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Dano napisał:
    > U mnie najlepsze bylo to ze pozwolono mojej zonie na podrobienie moich
    > podpisow na kilku dokumentach...
    > (Millenium)

    W Millenium to standard. Moja zona podpisywala za mnie rozne kwity i
    odbierala karty. A ja z kolei zmienialem limity splat jej karty
    kredytowej. To sie nazywa frontem o klienta.

    Najlepiej bylo jak poszedlem kiedys do sklepu z winami. Wybralem kilka
    butelek ide do kasy, wyciagam karte i juz chce dac sprzedawcy, ale
    zauwazylem ze jest niepodpisana. Mowie: e dam inna bo ta jest
    niepodpisana, a sprzedawca: nieszkodzi moge dac panu dlugopis? ;-)))))

    Bartol

  • 4. Data: 2003-03-12 18:52:44
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Notariusz uswiadomil mnie, ze musi byc tak samo, bo sad moze nie uznac
    > (chodzi o hipoteke) i przepadnie mi kredyt i mieszkanie.

    1. A co sad i notariusza obchodzi wysokosc oprocentowania kredytu ?
    2. Dlaczego hipoteke ustanawiasz notarialnie ?

    Karol

  • 5. Data: 2003-03-13 06:56:37
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > kredytowej
    > inne
    >
    > 1. A co sad i notariusza obchodzi wysokosc oprocentowania kredytu ?
    Wniosek o hipoteke
    Bank wystawil mi takie oswiadczenie, ktore do wniosku dolaczam
    > 2. Dlaczego hipoteke ustanawiasz notarialnie ?
    Notariusz juz w ramach taksy wypisuje ten wniosek do sadu.

  • 6. Data: 2003-03-13 07:04:50
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Wniosek o hipoteke
    > Bank wystawil mi takie oswiadczenie, ktore do wniosku dolaczam

    Ja to rozumiem, ale umowy kredytowej chyba nie dolaczasz.
    Wiec skad sąd ma wiedziec, ze inna stopa jest wpsiana w umowie a inna w
    oswiadczeniu ?

    > Notariusz juz w ramach taksy wypisuje ten wniosek do sadu.

    Piekna sprawa. To chyba rzadkosc wsrod notariuszy obecnie, ze nie chce
    dodatkowych pieniedzy.
    ATSD to ja dostalem wniosek do sądu wypisany przez bank.

    Karol

  • 7. Data: 2003-03-14 14:57:50
    Od: z...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Vei" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja to rozumiem, ale umowy kredytowej chyba nie dolaczasz.
    > Wiec skad sąd ma wiedziec, ze inna stopa jest wpsiana w umowie a inna w
    > oswiadczeniu ?

    Notariusz trochę przesadził chyba. Zwiększone oprocentowanie to składka na
    ubezpieczenie przejściowe do czasu ustanowienia hipoteki.
    Takiego 'oprocentowania' nie zabezpiecza się hipotecznie.

    > Piekna sprawa. To chyba rzadkosc wsrod notariuszy obecnie, ze nie chce
    > dodatkowych pieniedzy.
    > ATSD to ja dostalem wniosek do sądu wypisany przez bank.
    Notariusz bierze za to normalnie kasę - ile nie wiem. Tak jest bezpieczeniej
    dla banku (ma pewność że opłata za hipotekę zostanie zapłacona a wniosek
    złożony) a wygodniej dla klienta (nie musi chodzić do sądu)

  • 8. Data: 2003-03-14 18:05:45
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Notariusz bierze za to normalnie kasę - ile nie wiem.

    AFAIR 800-1200.

    > Tak jest bezpieczeniej
    > dla banku (ma pewność że opłata za hipotekę zostanie zapłacona a wniosek
    > złożony) a wygodniej dla klienta (nie musi chodzić do sądu)

    Znany mi bank nie wyplaca kredytu dopoki nie dostanie kopii zlozonego
    wniosku.
    Tak wiec wydaje mi sie, ze dla 800-1200 zl warto samemu smignac do sadu.
    No chyba, ze czas kredytobiorcy jest drozszy niz taksa notariusza.

    Karol