  • 1. Data: 2011-09-13 08:19:38
    Temat: ceny mieszkan wawa berlin
    Od: "swstr" <s...@p...onet.pl>

    cytat :
    __________________________
    Np. Berlin
    Wróciłem z Berlina.. Znajomy kupił mieszkanie 72m.kw...
    Zapłacił 1050 euro za 1m.kw..
    Wykończenie mieszkania - kuchnia na gotowo, łazienka na gotowo, w przedpokoju
    szafy na gotowo ..
    Czy deweloperzy niemieccy dopłacają do metra kwadratowego.. Pracownik budowlany
    zarabia 4 razy więcej jak w naszym kraju ???
    Kto Nas w kraju robi w żabę..Rząd czy deweloperzy ??

    To jak to jest ze "Tam" rzad nie doplaca , ludzie zarabiaja wiecej a mieszkania
    maja tansze ?
    Dlaczego w roku 90 - tym w wawie kawalerka na wtornym 30 m2 kosztowala 33-35 tys
    a obecnie x6 x10 ? Spisek jakis czy co ? Vat nam skoczyl x 15 ?

    I dlaczego rzad zabiera nam i wklada do kieszeni bankow pod maseczka doplat
    "rodzina na swoim" ? Nic tylko dmuchanie balona ktory wiecej nie pomiesci .Patrz
    na wykres z linku poniz. , data wprowadzenia programu "rodzina na swoim" i jakis
    dziwny skok cen . Paranoja . Rzad doplaca - traci , ludzie splacaja wiecej ,
    ceny wyzsze. Odnosnie cen mieszkan , pojawialy sie argumenty ze weszlismy do
    unii ale wyraznego skoku w 2004 na wykresie nie widac . Trzeba jeszcze by
    uwzglednic vat :)
    Mowa byla o wyzu demograficznym , ok tylko tyle samo wyjechalo do niemiec ,
    francji uk itp .

    http://urbas.nowyekran.pl/post/14046,polska-u-progu-
    kryzysu-gospodarczego

  • 2. Data: 2011-09-13 09:36:02
    Temat: Re: ceny mieszkan W-wa Berlin
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Prawdopodobnie BARDZO zależy od dzielnicy.
    "Lokalizacja, głupcze".

    -----

  • 3. Data: 2011-09-13 11:48:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Sep 2011 09:36:02 +0000 (UTC), w <j4n862$i5s$1@inews.gazeta.pl>,
    "_ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Prawdopodobnie BARDZO zależy od dzielnicy.
    > "Lokalizacja, głupcze".

    Masz rację. W kiepskich lokalizacjach jest po 600-700 euro/m2.

    PS. Pisz pod cytatem.

  • 4. Data: 2011-09-13 15:07:29
    Temat: Re: ceny mieszkan wawa berlin
    Od: Regand <r...@w...pl>

    A teraz wejdz na neta i poczytaj troche o popycie i podazy :)

  • 5. Data: 2011-09-13 15:41:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Sep 2011 17:07:29 +0200, w
    <4e6f71bf$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>, Regand <r...@w...pl>
    napisał(-a):

    > A teraz wejdz na neta i poczytaj troche o popycie i podazy :)

    U nas już nie ma popytu i co z tego? :)

  • 6. Data: 2011-09-13 16:15:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "swstr" <s...@p...onet.pl> writes:

    > Dlaczego w roku 90 - tym w wawie kawalerka na wtornym 30 m2 kosztowala 33-35 tys
    > a obecnie x6 x10 ? Spisek jakis czy co ? Vat nam skoczyl x 15 ?

    Bo wtedy ludzie zarabiali 10x mniej, albo jeszcze mniej.
    Poza tym, zalezy jaka kawalerka i gdzie.
    No i w 1990 r. ceny mieszkan byly raczej w milionach i miliardach,
    nie w tysiacach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2011-09-13 21:36:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Bo wtedy ludzie zarabiali 10x mniej, albo jeszcze
    > mniej. Poza tym, zalezy jaka kawalerka i gdzie.

    ZTCP około 1994 roku gwałtownie podrożały
    w Polsce nieruchomości -- a akcje potaniały.

    > No i w 1990 r. ceny mieszkan byly raczej
    > w milionach i miliardach, nie w tysiacach.

    To prawda. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-09-13 23:19:43
    Od: pmlb <b...@d...pl>

    On 13/09/2011 16:07, Regand wrote:
    > A teraz wejdz na neta i poczytaj troche o popycie i podazy :)

    A co am popyt i podaz do rynku nieruchomisci?

    ps. podpowiem ci:
    Kompletnie nic!
    Nie ma czegos takiego jak ksztaltowanie ceny ze wzgldeu na popyt w
    nieruchomosciach.
    Tu licza sie 3 rzeczy:
    1. lokalizacja
    2. lokalizacja
    3. lokalizacja
    Koniec kropka! Zaden popyt i podaz. Nie sluchaj pseudoekspertow.

  • 9. Data: 2011-09-13 23:41:26
    Od: pmlb <b...@d...pl>

> [...]
    > Dlaczego w roku 90 - tym w wawie kawalerka na wtornym 30 m2 kosztowala 33-35 tys
    > a obecnie x6 x10 ? Spisek jakis czy co ? Vat nam skoczyl x 15 ?

    Spisek? Owszem, bankowy.
    80% nieruchomosci na swiecie to inwestycje bankowe.

> [...]
    > uwzglednic vat :)
    > Mowa byla o wyzu demograficznym , ok tylko tyle samo wyjechalo do niemiec ,

    Zaden tam wyz demograficzny, bo rynkiem nieruchomosci podaz i popyt nie
    rzadzi inawet nie ma zastosowania (Za wysokie wartosci - nie kupisz
    sobie 10 mieszkan...).
    Ja bym powiedzial, ze zarobki tez nie, ale sklonil bym sie za wejsciem
    polski do UE w 2004.
    W 2001 moja srednia miesieczna pensja wynosila 5500zl w warszawie.
    Srednio, bo bywaly miesoce lepsze i gorsze, ale nie nizej niz 4100-4200
    z tak zwanej golizny.
    W 2002 mieszkanie 70m2 na zoliborzy w poblizu obecnej stacji marymont
    (ok. 10 minut piechotka) kosztowalo 4300zl za m2. I dalo sie stargowac.
    W 2006 mieszkanie to poszlo za 9300zl za m2. Ponad 100% w 4 lata:)
    O rosnacych cena ch nieruchomosci mowilo sie w TV od 2002 roku, ze po
    wejsciu do UE ceny wzrosna.
    Czy bylo to tylko podpuszczanie przez banki - to juz teorie spiskowe -
    fakt jest taki, ze po 2004 ceny rosly w tepie astronomicznym. Wrecz
    chorym, ja wiem, ze w rok pozniej dostal bym ponad 10000zl za m2! Prawei
    1000zl rocznie!
    Generalnie, kto kupil przed unia a sprzedal w zasadzie tuz po - zarobil.
    Bez wzgledu co kupil, gdzie i za ile.
    Zaluje tylko, ze nie kupilem ziemi rolnej ok. 40km na polnoc od warszawy
    za cene 0.5zl za m2:) Ale wydawalo mi sie, ze to przegiecie (rok. 1999)
    Wydawalo mi sie, ze 5000zl za hektar to przesada.

    Obecnie uwazam, ze ceny nieruchomosci zaczna powoli wracac do
    normalnosci, czyli beda dazyly do poziomu 600-700 euro za m2. srednio
    dla Polski. Taki wynik osiagna na 2015 rok lub wczesniej.
    Banki co chcilay juz maja. O licytacjach bankowych raczej radze
    zapomniec, bo bank nie strzeli sobie w stope. A licytacja (masowa)
    spowoduje tylko lwinowy zjazd w dol. Predzej banki zaczna podnajmowac
    nieruchomosci, towrzac wlasne firmy tym sie zajmujace. Zwlaszcza, ze
    bank (prawdopodbnie, ale tego nie wiem) nie placi podatku od pustostanow.

  • 10. Data: 2011-09-14 06:32:29
    Od: Rafi <r...@o...pl_nospam>

    W dniu 2011-09-13 17:41, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 13 Sep 2011 17:07:29 +0200, w
    > <4e6f71bf$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>, Regand<r...@w...pl>

    > U nas już nie ma popytu i co z tego? :)

    Popytu nie ma ale jest PR

    U nas raczej ludzie mają mentalność zastaw się a postaw się.
    Jak coś jest za drogie to nie powiedzą że czegoś nie kupią bo boją się
    że zostaną posądzeni o to że są biedni ;)