eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankichargeback
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2006-03-12 16:38:16
    Temat: chargeback
    Od: "Tadek" <t...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie chargeback. Czy usluga ta odnosi sie wylacznie do kart
    kredytowych ? Czy dziala rowniez na debetowych/obciazeniowych ?

    Czy w przypadku gdy zaplace debetowka za usluge, ktora nie zostanie wykonana,
    lub nie zostanie wykonana w calosci w/g umowy, moge tez prosic o chargeback?

    Do kogo uderzac ? do banku, do firmy obslugujacej terminal w ktorym nastapila
    platnosc czy moze do organizacji wydajacej karte ? Jak wyglada taka procedura ?

    Pozdrawiam

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2006-03-12 17:31:25
    Temat: Re: chargeback
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Tadek <t...@o...pl> wrote:
    > Mam pytanie odnosnie chargeback. Czy usluga ta odnosi sie wylacznie do
    > kart kredytowych ? Czy dziala rowniez na debetowych/obciazeniowych ?

    Oczywiście że dla wszystkich kart, jednak dla kredytowych jesteś w
    lepszej pozycji, gdyż Ty jeszcze za towar nie zapłaciłeś, to bank
    zapłacił i teraz czeka aż mu oddasz, jak Ci się coś nie podoba możesz
    nie oddać, i bank musi się z Tobą użerać byś mu oddał. W przypadku
    debetowych za towar zapłaciłeś Ty, i teraz Ty musisz się użerać z
    bankiem aby Ci oddał.

    > Czy w przypadku gdy zaplace debetowka za usluge, ktora nie zostanie
    > wykonana, lub nie zostanie wykonana w calosci w/g umowy, moge tez
    > prosic o chargeback?

    Poczytaj umowę ze swoim bankiem. Dla kart wydanych przez banki z USA
    prawo do chargebacku z dowolnego bylejakiego powodu jest przyjmowane za
    oczywiste, i jest zmorą sprzedawców. W innych krajach podchodzi się do
    tego bardziej rozsądnie, i kupujący musi mieć naprawdę ważny powód by
    dokonać chargebacku. I chyba sporo zależy od konkretnego banku, wiele
    banków w ogóle nie dokonuje chargebacków, chyba że to nie posiadacz
    karty wykonał tą transakcję, ale ktoś inny co se spisał numer. W innych,
    bardziej zamerykanizowanych możesz dokonywać chargebacki i w innych
    przypadkach.

    Ja tam jednak wole bank z niskimi prowizjami, bez chargebacków, a
    bezpieczeństwem transakcji zarządzać sobie sam.

    > Do kogo uderzac ? do banku, do firmy obslugujacej terminal w ktorym
    > nastapila platnosc czy moze do organizacji wydajacej karte ? Jak
    > wyglada taka procedura ?

    Do banku wydającego kartę.

    --
    Miernik _________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm
    l


  • 3. Data: 2006-03-12 19:20:21
    Temat: Re: chargeback
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>


    > Ja tam jednak wole bank z niskimi prowizjami, bez chargebacków, a
    > bezpieczeństwem transakcji zarządzać sobie sam.

    Możesz mi wierzyć, że KAŻDY bank robi chargebacki. Jest to dla banku
    podstawowe narzędzie reklamacyjne.




  • 4. Data: 2006-03-12 19:37:30
    Temat: Re: chargeback
    Od: Miernik <m...@f...org>

    rsa127 <r...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Ja tam jednak wole bank z niskimi prowizjami, bez chargebacków, a
    >> bezpieczeństwem transakcji zarządzać sobie sam.
    >
    > Możesz mi wierzyć, że KAŻDY bank robi chargebacki. Jest to dla banku
    > podstawowe narzędzie reklamacyjne.

    Chodziło mi o brak chargebacków transkacji których rzeczywiście ja
    dokonałem.

    --
    Miernik _________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en


  • 5. Data: 2006-03-12 20:35:51
    Temat: Re: chargeback
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@f...org> writes:

    > Poczytaj umowę ze swoim bankiem. Dla kart wydanych przez banki z USA
    > prawo do chargebacku z dowolnego bylejakiego powodu jest przyjmowane za
    > oczywiste, i jest zmorą sprzedawców.

    Bajki. Prawo do zgloszenia reklamacji jest oczywiste, ale chyba nie
    tylko w USA. Jesli dokonasz transakcji a nastepnie ja zareklamujesz,
    to owszem, bank zapewne to od reki uzna (tak jak i wiele bankow
    w Polsce), ale jak sprzedawca pokaze kwit z Twoim podpisem albo
    transakcja byla autoryzowanej PINem to nic z tego nie bedzie. No chyba
    ze chcesz by zainteresowalo sie Toba jakies FBI, ale nie wiem czy to
    wystarczy :-)

    > W innych krajach podchodzi się do
    > tego bardziej rozsądnie, i kupujący musi mieć naprawdę ważny powód by
    > dokonać chargebacku.

    Zasadniczo kupujacy po prostu nigdzie nie jest w stanie dokonac
    chargebacku. To prawo banku, i kazdy bank moze z tego prawa skorzystac.
    Reklamacje klienta to inna sprawa, choc jakies tam minimalne prawa
    klienta (i sprzedawcy) sa ustalone.
    --
    Krzysztof Halasa

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1