  • 1. Data: 2007-08-05 13:24:47
    Temat: chcę wziąć pożyczkę z Providentu
    Od: "smlx" <s...@s...pl>

    Potrzebuję troszkę kasy na wczoraj. Pożyczka hipoteczna, jak pisaliście nie
    wchodzi w grę, bo brak mi zdolności kredytowej (dopiero rozpoczęta
    działalność gospodarcza, więc brak udokometowanych dochodów z 3 m-cy).
    Rozważam wzięcie pożyczki z Providentu, 5k. Kobieta z infolinii Providentu
    powiedziała, że spłata takiej kwoty, to 170,-, co tydzień przez okrągły rok.
    Wychodzi prawie 2 razy tyle. Drogo, jak jasny gwint, ale ok. Ponieważ nie
    znam się na slangu bankowym i prawnym, na co zwrócić uwagę przy ewentualnym
    podpisywaniu umowy? W poprzednim wątku dot.Providenta, piszecie coś, o
    jakichś sztuczkach. Jakie to, na czym polegają i jak się przed nimi
    uchronić?

    I jeszcze jedno odnośnie pożyczek hipotecznych. Czy jest możliwe, aby osoba
    trzecia, powiedzmy któreś z rodziców, albo rodzeństwa, która ma
    udokumentowane dochody, mogła wziąć pożyczkę hipoteczną na moje mieszkanie,
    tzn. moje mieszkanie ("osoba trzecia" nie żadnych praw do tego mieszkania)
    byłoby gwarancją/zastawem i ja spłacam?

    A może macie, jakieś inne pomysły?

    dzieki i pozdro

    smlx

  • 2. Data: 2007-08-05 13:29:13
    Temat: Re: chcę wziąć pożyczkę z Providentu
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Aug 2007 15:24:47 +0200,
    osoba podpisana: smlx <s...@s...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > tzn. moje mieszkanie ("osoba trzecia" nie żadnych praw do tego mieszkania)

    OIMW to jest coś takiego możliwe.
    KJ

    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 3. Data: 2007-08-05 13:45:04
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-08-05 15:29, Kamil Jońca stwierdził, że:

    > OIMW to jest coś takiego możliwe.

    Zgadza się. Właściciel mieszkania wyraża wtedy zgodę na obciążenie
    nieruchomości hipoteką.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2007-08-05 16:10:31
    Od: "smlx" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:f94k98$i1m$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    >>> tzn. moje mieszkanie ("osoba trzecia" nie żadnych praw do tego

    > Zgadza się. Właściciel mieszkania wyraża wtedy zgodę na obciążenie

    Czy jest jakiś limit wieku dla pożyczkobiorców? Chodzi o to, czy emeryt może
    wziąć pożyczkę hipoteczną, bo są to pożyczki na wiele lat, a banku raczej
    nie będzie to obchodziło, że to ja będę spłacać i chcę to zrobić w krócej,
    niż rok?

    dzięki i pozdry

    smlx

  • 5. Data: 2007-08-05 17:15:52
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-08-05 18:10, smlx stwierdził, że:
    > Czy jest jakiś limit wieku dla pożyczkobiorców?

    To już zależy od banku, ale najczęściej główny kredytobiorca (ten, z
    najwyższym dochodem) nie może mieć więcej niż 65-70 lat w momencie
    spłaty ostatniej raty.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 6. Data: 2007-08-06 06:42:39
    Od: artur <a...@o...fuw.edu.pl>

    On 5 Sie, 19:15, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:
    > Dnia 2007-08-05 18:10, smlx stwierdził, że:

    > To już zależy od banku, ale najczęściej główny kredytobiorca (ten, z
    > najwyższym dochodem) nie może mieć więcej niż 65-70 lat w momencie
    > spłaty ostatniej raty.

    O ile mi wiadomo Nordea oferuje kredyt, który można spłacać do wieku
    100 lat. Po szczegóły odsyłam na ich stronę.

  • 7. Data: 2007-08-06 09:39:21
    Od: "smlx" <s...@s...pl>

    Użytkownik "artur" <a...@o...fuw.edu.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    O ile mi wiadomo Nordea oferuje kredyt, który można spłacać do wieku
    100 lat. Po szczegóły odsyłam na ich stronę.

    No, faktycznie. Masz rację, ale mnie interesuje pożyczka hipoteczna, a nie
    kredyt. Różnica jest w możliwości dysponowania tymi środkami. Ale dobrze
    wiedzieć. Dzieki :)

    smlx

  • 8. Data: 2007-08-06 09:41:06
    Od: "smlx" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:f950kg$ebp$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    >
    > To już zależy od banku, ale najczęściej główny kredytobiorca (ten, z
    > najwyższym dochodem) nie może mieć więcej niż 65-70 lat w momencie spłaty

    A to przypadkiem nie jest dyskryminacja obywateli ze względu na wiek? Co na
    to Konstytucja? Tak mi przyszło do głowy ;)

    smlx

  • 9. Data: 2007-08-06 09:59:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "smlx" <s...@s...pl> writes:

    > No, faktycznie. Masz rację, ale mnie interesuje pożyczka hipoteczna, a nie
    > kredyt.

    Pozyczka hipoteczna na 5 kzl? To aby nie strzelanie z armaty na muchy?

    > Różnica jest w możliwości dysponowania tymi środkami.

    Przy 5 kzl? Watpie by byla jakakolwiek roznica.

    Nie masz jakichs zlych wpisow w BIKu itd? Moze ktos da KK
    "na oswiadczenie"? Chyba wszystko jest lepsze niz RRSP ~ 400%.

    Moze niech ktos z rodziny wezmie pozyczke, emerytom i rencistom
    daja chyba na dowod (+ "odcinek" emerytury/renty czy cos w tym stylu).

    Chyba ze chodzi o 50 kzl albo tym bardziej 500 kzl.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-08-06 10:46:23
    Od: "smlx" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Pozyczka hipoteczna na 5 kzl? To aby nie strzelanie z armaty na muchy?

    Dokładnie, ale jak istnieje taka opcja oprócz Providenta, to dlaczego nie?
    Nadmiar zawsze można zainwestować w jakiś fundusz.

    > Przy 5 kzl? Watpie by byla jakakolwiek roznica.
    >
    > Nie masz jakichs zlych wpisow w BIKu itd?

    Nie. Nie mam.

    Moze ktos da KK
    > "na oswiadczenie"? Chyba wszystko jest lepsze niz RRSP ~ 400%.

    Google powiedziało, że RRSP to Roczna Rzeczywista Stopa Procentowa. ~400% to
    4 razy więcej, niż w Providencie... Chyba źle kombinuję...

    > Moze niech ktos z rodziny wezmie pozyczke, emerytom i rencistom
    > daja chyba na dowod (+ "odcinek" emerytury/renty czy cos w tym stylu).

    Nie chcę nikogo obarczać. Gwarancje, zabezpieczenia i ewentualne
    konsekwencje mają być tylko i wyłącznie moje.

    > Chyba ze chodzi o 50 kzl albo tym bardziej 500 kzl.

    Nie. Nie chodzi.

    Dzięki.

    smlx