eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Teraz straszą wzrostem oprocentowania kredytów we frankach, a w 2004 roku przy kursie 4,8 za 1 Euro i Franka 3,08 wpajano żeby szybko zamienić kredyt na złote, bo kursy jeszcze bardziej wzrosną. Dziś 1 Euro kosztuje 3,92, a Frank Szwajcarski 2,43zł.

  • 11. Data: 2007-01-13 11:35:13
    Temat: w 2004 roku przy kursie 4,8 za 1 Euro i Franka 3,08 wpajano żeby szybko zamienić kredyt na złote, bo kursy jeszcze bardziej wzrosną. Dziś 1 Euro kosztuje 3,92, a Frank Szwajcarski 2,43zł.
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    gg napisał(a):
    > Użytkownik "wk" <b...@p...onetABC.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No policzyłeś dokładnie tak samo jak ja, tylko ja liczyłem dla kwoty
    > 100000 CHF
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > P.

    w kosztach musimy porównać kredyty dewizie do kredytu w PLN
    przecież różnica między jednym , a drugim jest naszą
    oszczędnością.

    Analiza kosztów:
    Koszt kredytu w złotówkach od stycznia 2001 do grudnia 2006.
    w przykładowej kwocie 100 000 zł zaciągniętego na 30 lat
    zakładając
    kredyt ze zmienna stopą procentową w PLN:

    Do dziś zostało by nam do spłaty przy
    60 racie spłaty tego kredytu 97 663,22 zł kapitału, do którego
    dodajemy raty odsetkowo kapitałowe, które byśmy/zapłaciliśmy od
    początku kredytu w wysokości 61 716,76zł to nam daje 159 379,98zł
    całkowity koszt kredytu.

    Koszt kredytu we Frankach szwajcarskich od stycznia 2001 do kwietnia
    2006. w przykładowej kwocie 100 000 zł zaciągniętego na 30 lat
    zakładając kredyt ze zmienna stopą procentową w CHF:

    Do dziś zostało by nam do spłaty przy 60 racie tego
    kredytu po przeliczając franki na złotówki 89 442,20 zł kapitału,
    do którego dodajemy raty odsetkowo kapitałowe, które
    byśmy/zapłaciliśmy od początku kredytu w wysokości 30 398,89zł to
    nam daje 119 841,09 zł całkowity koszt kredytu.

    Porównując koszty obuch kredytów zaoszczędziliśmy na kredycie
    dewizowym około 40 000 zł.

    z poważaniem
    Michał Asman

  • 12. Data: 2007-01-15 11:54:13