  • 11. Data: 2005-01-25 13:12:28
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy ktoś już to stosuje?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005 11:22:19 +0100, Marcin Kasperski
    <M...@s...com.pl> wrote:

    >Widzę jedno rozwiązanie dające pewną namiastkę takiej usługi a możliwe
    >kosztowo - kod kreskowy na paragonie z podstawowymi informacjami.

    i sądzisz, że wszystkie sklepy z radością kupią nowe drukarki zdolne
    wydrukować kody kreskowe i ze śpiewem na ustach założą dwa razy
    szerszy papier wcześniej przestudiowawszy 600 stron norm opisujących
    jakim kodem oznaczamy serek a jakim samochodzik na resorach :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2005-01-25 13:53:15
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

> [...]
    > szerszy papier wcześniej przestudiowawszy 600 stron norm opisujących
    > jakim kodem oznaczamy serek a jakim samochodzik na resorach :-)

    Oczywiście że nie sądzę. Ale mimo wszystko tego typu cuś jakąś
    minimalną perspektywę realizowalności posiada, w przeciwieństwie do
    orginalnego pomysłu...

  • 13. Data: 2005-01-25 13:53:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    plusz wrote:

    > no w sumie tak :)
    > tyle, że na rachunku karty masz na przykład "zakupy: 280 zł" a nie możesz
    > rozgraniczyć spożywczych i chemicznych oraz "przyjemności", jeśli zakupy
    > robione w dużym sklepie

    Zdecydowanie polecam ci Microsoft Money. Ale na to, żeby banki
    udostępniały dane w formacie MS Money, to jeszcze chyba trochę przyjdzie
    poczekać.

  • 14. Data: 2005-01-25 13:59:32
    Od: "Paweł" <t...@o...pl>

    > Niedawno przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł. Zastanawiam się, czy gdzieś
    > na świecie jest to realizowane.
    > Otóż po zapłaceniu rachunku w sklepie, chciałbym mieć możliwość uzyskania
    > kopii paragonu w formacie elektronicznym, aby łatwo można było pobrać go
    do
    > programów kontrolujących budżet domowy.

    daj spokój, dawno temu środowiska księgowych sugerowały różnym producentom
    systemów finansowych by uzgodnili i wdrożyli jeden spójny system eksportu /
    importu danych finansowych z programów (żeby klient biura rachunkowego na
    koniec miesiaca mógł przynieść do biura rach dyskietkę z zapisaną sprzedażą
    i zakupami, a księgowy zamiast kilka - kilkanaście godzin ręcznie
    przeklepywać dane poprostu wczytałby dyskietkę i zajął się księgowaniem)

    pomysł mimo że gołym okiem widać iż jest fajny nie doczekał się wdrożeń ,
    mimo że byłby z pewnością szeroko stosowany, pożyteczny i nie w dodatku jego
    wdrożenie nie pociągałoby za sobą praktycznie żadnych większych kosztów

    > Czy sądzicie, że taka usługa miałaby powodzenie?

    w przypadku Twojego pomysłu sorki za krytyczne spojrzenie ale po 1-sze mało
    kto by tego używał - więc korzyść dla ogółu prawie żadna, natomiast koszty
    wdrożenia kolosalne (wyobraź sobie próbę instalowania tysięcy specjalnych
    czytników czy drukarek we wszystkich potencjalnych sklepach)

  • 15. Data: 2005-01-25 14:06:43
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szerszy papier wcześniej przestudiowawszy 600 stron norm opisujących
    > jakim kodem oznaczamy serek a jakim samochodzik na resorach :-)

    Przesadzasz. Wystarczy powielenie informacji
    z paragonu: nazwa + ilość + cena. Kody kreskowe (?)
    dwuwymiarowe są bardzo wydajne - naprawdę nie
    zajęłoby to dużo miejsca. Można by dodać sporo dodatkowych
    informacji - zwłaszcza tam, gdzie sprzedaż idzie z
    komputera a nie kasy fiskalnej.
    Inna sprawa, że i tak byłby problem z odcyfrowaniem
    co jest co, bo np. "prasa" nie mówi nam czy to była
    "wyborcza" z programem TV czy "Wielkie Melony".
    A co do wymiany drukarek: nowe wersje Optimus Vivo
    mają już kilka nowych bajerów np. drukowanie telekodów
    (doładowania prepaidów, telegrosiki itp), tak więc
    jak dodadzą taki kod mozaikowy w nowej wersji, to
    sukcesywnie będzie wzrastać liczba punktów wykorzystujących
    ten bajer.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 16. Data: 2005-01-25 14:51:31
    Temat: Re: ciekawy pomysł - czy kto? już to stosuje?
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Paweł" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > importu danych finansowych z programów (żeby klient biura rachunkowego na
    > koniec miesiaca mógł przynie?ć do biura rach dyskietkę z zapisan?
    sprzedaż?
    > i zakupami, a księgowy zamiast kilka - kilkana?cie godzin ręcznie
    > przeklepywać dane poprostu wczytałby dyskietkę i zaj?ł się księgowaniem)
    >
    > pomysł mimo że gołym okiem widać iż jest fajny nie doczekał się wdrożeń ,
    > mimo że byłby z pewno?ci? szeroko stosowany, pożyteczny i nie w dodatku
    jego
    > wdrożenie nie poci?gałoby za sob? praktycznie żadnych większych kosztów

    W dzisiejszych czasach w dobie XMLa nie jest potrzebny
    żaden jednolity standard. Wystarczy dostroić EDIego
    i już.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 17. Data: 2005-01-25 15:46:31
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:ct5jlv$ji6$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Paweł z adresu <t...@o...pl> napisał(a):

    > natomiast koszty wdrożenia kolosalne (wyobraź sobie próbę
    > instalowania tysięcy specjalnych czytników czy drukarek we wszystkich
    > potencjalnych sklepach)

    dlaczego kolosalna?
    a właśnie ePoint pyta w konkursie, jakie jeszcze usługi powinien realizować
    POS :)

    wystarczy, aby POS mógł pobrać dane z kasy fiskalnej - a później już tylko
    kopia na kartę chipową
    jedyny koszt to czytnik u klienta - ale być może pojawiłyby się automaty do
    kopiowania z karty na CD :)))
    no a jeszcze lepiej, jeśli po autoryzacji kartą taki rachunek trafiałby do
    nas e-mailem lub był do pobrania z witryny internetowej ...
    szkoda, że nie jestem już studentem - zgłosiłbym pomysł do jakiegoś
    konkursu - może zostałby sfinansowany i wdrożony

    ale chyba już za daleko w przyszłość wybiegam :) dla usprawiedliwienia :

    1. czy wiecie, że w Finlandii nawe w pubach za 1 piwo można kartą zapłacić i
    nie trwa to dłużej niż 10 sekund. Wszyscy płacą i nikt nie boi się, że po
    zapłacie w pubie za chwilę z karty znikną mu wszystkie środki :)

    2. mBank nie zadzwonił, kiedy nagle zapłciłem 90 zł za 4 piwa :) (takie są
    ceny) - mimo, że transakcja pierwsza od kilkunastu miesięcy za granicą

    3. kiedyś mówiłem koledze, że już w niedługiej przyszłości karty płatnicze i
    przelewy będą znacznie bardziej popularne niż pieniądze.... no i kilka dni
    temu ktoś kupił od niego coś na allegro i spytał, czy nie będzie problemu,
    jesłi zapłaci gotówką :)))

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 18. Data: 2005-01-25 18:49:45
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    witek napisał(a):

    > Zdecydowanie polecam ci Microsoft Money. Ale na to, żeby banki
    > udostępniały dane w formacie MS Money, to jeszcze chyba trochę przyjdzie
    > poczekać.

    Microsoft Money współpracuje z jakimkolwiek bankiem w Polsce w zakresie
    Home Banking? Ciekawe :)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 19. Data: 2005-01-25 21:04:47
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 25 Jan 2005 15:06:43 +0100, "Miroo_news"
    <m...@R...o2.pl> wrote:

> [...]
    >dwuwymiarowe są bardzo wydajne - naprawdę nie
    >zajęłoby to dużo miejsca. Można by dodać sporo dodatkowych

    hmmm, ale zanim nie wymienią igłowek na inne, to będzie nieletko... A
    igłówki chyba jednak najtaniej nadal wychodzą.
    I na pewno każdy klient kupi sobie do domu czytnik 2D za 2749 zł + 22%
    VAT...
    (https://secure.hdf.com.pl/shop/index.php?manufactur
    ers_id=21&page=1&sort=3a&currency=PLN&language=pl)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2005-01-26 08:36:46
    Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>

> [...]
    > igłówki chyba jednak najtaniej nadal wychodzą.
    > I na pewno każdy klient kupi sobie do domu czytnik 2D za 2749 zł + 22%

    Igłówki? Nie wiem jak to wygląda procentowo, ale wydaje mi się,
    że drukarek termicznych jest już wielkie, wielkie mnóstwo :)
    A co do czytnika - kto potrzebuje ten kupi :) Te czytniki są
    dość drogie, bo są solidnie wykonane, mają długi czas życia,
    są odporne na mocną ekploatację, bo kupuję je firmy, a z firm
    można doić, itd itp
    Jestem pewien, że jeśli te kody wejdą pod strzechy to pojawią
    się czytniki za <<100zł, a tymczasem nie ma chyba żadnych
    przeciwwskazań, żeby nie można było korzystać ze zwykłego
    skanera. Będzie potrzeba to w mig pojawią się odpowiednie
    programy - nawet freeware.

    Pozdrawiam
    Miroo