  • 1. Data: 2011-03-22 18:33:03
    Temat: cinkciarz.pl przelew EUR BRE->Polbank - problem
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witajcie,

    skusiłem się na zakup waluty przez cinkciarz.pl Na stronie tego kantoru podają,
    że przelewy EUR z BRE do Polbanku realizowane są w ciągu max 24 godzin. Przelew
    z BRE został ustawiony w piątek, natomiast wyszedł w poniedziałek (mam
    potwierdzenie). Niestety do tej chwili nie mam tej kasy u siebie na koncie w
    Polbanku. Trochę się niepokoję bo jutro mam do spłaty ratę kredytu :)

    Czy ktoś miał podobne doświadczenia na linii BRE Polbank? Kiedy mogę się
    spodziewać tego przelewu, może on się odbił?

  • 2. Data: 2011-03-22 18:34:50
    Temat: Re: cinkciarz.pl przelew EUR BRE->Polbank - problem
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tak w ogóle to ile powinien iść przelew w EUR z jednego polskiego banku do
    innego?

  • 3. Data: 2011-03-22 18:52:56
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup
    > Tak w ogóle to ile powinien iść przelew w EUR z jednego polskiego banku do
    > innego?

    No więc chyba cię zmartwię, bo spokojnie może iść 2-3 dni robocze. Idzie tak
    samo jak międzynarodowy przelew "euroregulowany". Skoro wyszedł w
    poniedziałek, nie masz 100% pewności, że jutro się zaksięguje.

  • 4. Data: 2011-03-22 20:03:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    a...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > Tak w ogóle to ile powinien iść przelew w EUR z jednego polskiego banku do
    > innego?

    "Polskość" banku nie ma tu nic do rzeczy - nie ma "polskiego" systemu
    przelewów walutowych. Przelewy inne niż w PLN idą kanałami
    "międzynarodowymi" - z dużym prawdopodobieństwem zahaczą po drodze co
    najmniej o jeden (jak nie więcej) bank zagraniczny. W zasadzie nie ma
    też limitu czasu, ale euro jest na tyle popularną walutą (zwłaszcza w
    Europie...), że raczej przelewy powinny chodzić sprawnie. Masz duże
    szanse, że zdążysz z tą ratą... :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2011-03-22 20:43:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

> [...]
    > "międzynarodowymi" - z dużym prawdopodobieństwem zahaczą po drodze co
    > najmniej o jeden (jak nie więcej) bank zagraniczny.

    Z ta drobna roznica, ze do euro jest EuroELIXIR, i przelewy krajowe
    nie musza zadnym SWIFTem nigdzie wychodzic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2011-03-22 22:01:48
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Z ta drobna roznica, ze do euro jest EuroELIXIR, i przelewy krajowe
    > nie musza zadnym SWIFTem nigdzie wychodzic.

    ...ale akurat BRE nie jest uczestnikiem EuroElixiru. BRE rozlicza
    przelewy Sepa przez Commerzbank, czyli przez Niemcy. Z kolei co do
    Polbanku to nie wiem, ale sądzę że są spore szanse, że też w
    EuroElixirze nie uczestniczy, tylko odbiera euro przez Grecję.

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2011-03-23 15:20:21
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pieniądze dotarły do mnie dzisiaj po 13. W treści przelewu było wpisane
    przeksięgowanie - może z powodu jakiegoś brakującego elementu przelewu automat
    białkowy musiał zadziałać kierując przelew zewnętrzny na odpowiednie konto.
    W każdym razie stres, że nie dotrzymam terminu spłaty raty był znaczny :) W
    przyszłości będę musiał wziąć poprawkę na czas realizacji :)