  • 31. Data: 2011-01-07 14:53:30
    Temat: Re: co daje nam OFE?
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-07 14:56, Liwiusz pisze:

    > Alkohol raczej nie, jego cena jest obecnie znacznie znacznie zawyżona,
    > jako że lekko pisząc, 80% ceny to podatki.

    ... kiedyś, na jakiejś grupie dotyczącej giełdy (po angielsku) ktoś
    przytoczył pewien przykład. Niestety, z racji rdzenia tematu zupełnie
    już nie pamiętam szczegółów. Chodziło chyba o porównanie zrównoważonego
    inwestowania w NASDAQ (tj koszyk) z zainwestowaniem w swoim czasie w
    piwo w puszkach. Wyszło na to, że na samych puszkach stopa zwrotu była
    istotnie wyższa, niż na koszyku akcji, bo aluminium znacząco podrożało.
    A piwo gratis! :)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 32. Data: 2011-01-07 14:56:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.01.2011 15:50), MK wrote:

    > A co dalo sie kupic za 100zl przed sa denominacja? ;)

    Jeżeli mnie pamięć nie myli - pudełko zapałek. Dzisiaj - za stare 1000zł.

    p. m.

  • 33. Data: 2011-01-07 14:58:43
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Widać że nie masz pojęcia o *rzeczywistej* inflacji - *wzroście* *kosztów*
    > *utrzymania*.
    >
    > Pytanie pomocnicze: Co dziś kupisz za 1 grosz = przed denominacją 100 zł?

    Mylisz się. Wiem jak jest obliczana inflacja, koszyk dóbr GUS itp.
    Tobie się myli denominacja z inflacją. Za 1 grosz urealniony do cen PRL coś
    byś kupił. Nawet dziś za 1 grosz w cenach 2010 kupisz u mnie 1,5 litra wody
    ze ściekami. Musisz sobie policzyć procent składany inflacji.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 34. Data: 2011-01-07 15:00:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-07 15:53, Maruda pisze:

> [...]
    > piwo w puszkach. Wyszło na to, że na samych puszkach stopa zwrotu była
    > istotnie wyższa, niż na koszyku akcji, bo aluminium znacząco podrożało.

    Ten kazus jest powtarzany w Polsce jako porównanie inwestycji w ZUS i w
    butelki po piwie kupione za za składkę ZUSowską.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2011-01-07 15:00:51
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Wyobraź sobie sytuację że od dzisiaj ludzie przestają się rozmnażać. Co
    > kupi i za ile ostatni pracujący który przeszedł na emeryturę?

    Wszystko będzie miał za darmo. Będzie żył komfortowo ze zbieractwa.

  • 36. Data: 2011-01-07 15:03:07
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
> [...]

    To dobrze. W czym problem?

    > To tez nie takie proste.
    > Jeden Amerykanin konsumuje pewnie tyle, co stu Haitanczykow ;)

    I pewnie z pięciuset Somalijczyków.
    Ale jeżeli oni tak w Afryce lubią się odchudzać, to czemu im tego zabronić.

    Wojny są naturalną koleją rzeczy.

  • 37. Data: 2011-01-07 15:09:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Jeżeli mnie pamięć nie myli - pudełko zapałek. Dzisiaj - za stare 1000zł.

    Czyli przez 30 lat podrożało tylko 10 razy?
    No to liczmy średnią inflację. Wyszło mi mniej niż 8,5% rocznie. Całkiem
    nieźle jak na przemianę z socjalizmu na kapitalizm.

  • 38. Data: 2011-01-07 15:26:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    c.googlegroups.com...

    > A co dalo sie kupic za 100zl przed sa denominacja? ;)

    W 1970 (jak najbardziej przed denominacją) 25kg chleba (chyba).
    P.G.

  • 39. Data: 2011-01-07 15:40:43
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 07 Jan 2011 15:23:41 +0100, mvoicem <m...@g...com> wklepał(-a):

    >Myślę że jeszcze mamy całkiem spore rezerwy. Spójrz choćby na taką
    >Australię - powierzchni ma więcej niż Europa (bez Rosji) zaś ludności
    >połowę tego co Polska.

    Powiedz, że żartujesz albo z geografii miałeś przysłowiową pałę i nie wiesz nic
    o Australii.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 40. Data: 2011-01-07 15:43:38
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wklepał(-a):

    > Powiedz, że żartujesz albo z geografii miałeś przysłowiową pałę i nie

    Jak wiesz powierzchnia Ziemi składa się głównie z oceanów. Gdyby tak
    używając energii słonecznej lub wiatrowej nawodnić te pustynie... Muszę
    sprawdzić czy tam jest słońce albo wiatr w tej Austrii.