  • 1. Data: 2010-11-29 22:39:30
    Temat: co waszym zdaniem bedzie sie dzialo z obligacjami
    Od: noname <n...@n...pl>

    zainwestowalem pare groszy w fundusze obligacji i zastanawiam sie czy
    wycofywac pieniadze, czy czekac, bo na razie leca dosc mocno w dol :(

    co radzicie?

  • 2. Data: 2010-11-30 00:06:51
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "noname" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > zainwestowalem pare groszy w fundusze obligacji i zastanawiam sie czy
    > wycofywac pieniadze, czy czekac, bo na razie leca dosc mocno w dol :(
    >
    > co radzicie?

    Jakich obligacji? Greckich czy irlandzkich?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-11-30 08:01:24
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Jak zainwestowałeś tylko parę groszy to dużo nie stracisz :-)
    Mówiąc poważnie - oczywiście, że będą spadać. W obligacje inwestuje się przy
    wysokich stopach procentowych a nie rekordowo niskich !!!

    Gdy prędzej czy później stopy procentowe zaczną iść w górę z uwagi na rosnącą
    inflację to nowo emitowane obligacje będą mieć wyższe oprocentowanie niż
    obecne. Zacznie się wyprzedaż wcześniej wyemitowanych obligacji przez TFI
    czyli będziesz tracił dalej.

  • 4. Data: 2010-12-08 10:15:33
    Od: "pomoc" <e...@g...pl>

    Witam,

    Ciekawe kiedy media zaczną pisać, że bańka na obligacjach pękła kilka dni temu...
    Dziś od rana mamy niezłą lukę, a w perspektywie rozpoczęcie wyceniania przez
    rynek przyszłej inflacji. Turbulencje mogą być spore, bo obligacje są
    absurdalnie drogie w stosunku do rosnącej już inflacji z potencjałem powyżej
    inflacji kroczącej i w dodatku w zasadzie nieprognozowalną jej wartością.

    udanego inwestowania
    T.

  • 5. Data: 2010-12-08 11:38:11
    Od: bOUNCeErR <b...@g...com>

    On 30 Lis, 09:01, " XXL" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > obecne. Zacznie się wyprzedaż wcześniej wyemitowanych obligacji przez TFI

    Zgadzam sie w kwestii kierunku natomiast nie do konca zgadzam sie z
    przyczynami. W stanach mamy niskie stopy juz od 2 lat, a mimo to
    obligacje drozaly. Dlaczego? Bo mielismy (i dalej mamy) deflacje a nie
    inflacje. To ze tego nie widac we wskaznikach wynika z ich
    konstrukcji. Obligacje zaczna spadac, jak ich nabywcy zauwaza ze
    udzielili kredytow, ktore nie moga zostac splacone. A taki scenariusz
    mamy zagwarantowany prawami matematyki. Przedsmak tego co sie moze
    zadziac mielismy ostatnio w Grecji i Irlandii.

    Ja dlugoterminowo mam pozycje w zlocie oraz srebrze.

    --
    pzdr,
    bOUNCeErR