  • 1. Data: 2012-08-20 15:19:16
    Temat: comiesięczna zmiana hasła w banku
    Od: Marx <a...@g...com>

    W rozporządzeniu MSWiA "w sprawie dokumentacji przetwarzania danych
    osobowych(...)"
    http://www.infomonitor.pl/download/regulacje_prawne/
    rozporzadzenie_MSWiA.pdf
    napisano, iż
    " W przypadku gdy do uwierzytelniania użytkowników używa się hasła, jego
    zmiana następuje nie rzadziej niż co 30 dni. Hasło składa się co
    najmniej z 6 znaków."

    Bank niewątpliwie przetwarza dane osobowe, nie znam jednak takiego który
    wymusza comiesięczną zmianę hasła.
    Czy w takim razie to rozporządzenie banków nie dotyczy?

    Marx

  • 2. Data: 2012-08-20 16:29:11
    Temat: Re: comiesięczna zmiana hasła w banku
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Czy w takim razie to rozporządzenie banków nie dotyczy?

    Dotyczy, na podstawie tego rozporządzenia pracownicy banków mający
    dostęp do danych osobowych muszą zmieniać hasła raz na 30 dni.

    Darek

  • 3. Data: 2012-08-20 19:42:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Darek pisze:

    > Dotyczy, na podstawie tego rozporządzenia pracownicy banków mający
    > dostęp do danych osobowych muszą zmieniać hasła raz na 30 dni.

    Ale zapewne mogą zmienić na takie samo... :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2012-08-20 21:11:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Ale zapewne mogą zmienić na takie samo... :-)

    W znanych mi przypadkach - nie.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    I'm not denyin' the women are foolish: God Almighty made 'em to match the men.

  • 5. Data: 2012-08-20 22:49:25
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 20 Sie, 15:19, Marx <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > najmniej z 6 znaków."
    >
    > Bank niewątpliwie przetwarza dane osobowe, nie znam jednak takiego który

    Comiesięczną - nie. Ale w Polbanku na przykład hasło wygasa. Podobnie
    mam w systemie z wyciągami do służbowego amexa.

    mucher

  • 6. Data: 2012-08-21 08:32:38
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 20.08.2012 16:29, Darek wrote:

    > Dotyczy, na podstawie tego rozporządzenia pracownicy banków mający
    > dostęp do danych osobowych muszą zmieniać hasła raz na 30 dni.

    to znaczy że klientów to nie dotyczy?
    Marx

  • 7. Data: 2012-08-22 01:40:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-21 08:32, Marx pisze:

    > to znaczy że klientów to nie dotyczy?

    Nie dotyczy. Poczytaj wzmiankowaną ustawę. Obowiązuje osoby, które mają
    dostęp do baz danych zawierających dane osobowe i te dane przetwarzają
    (wprowadzają, modyfikują i wykorzystują do różnych celów). Muszą
    zmieniać hasła dostępowe przynajmniej co miesiąc, a samo hasło nie może
    być krótsze niż 8 znaków.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2012-08-23 17:03:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W znanych mi przypadkach - nie.

    Co więcej hasło nie moze się powtórzyć w skali sześciu miesięcy :-)

  • 9. Data: 2012-08-27 09:19:29
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Aug 2012 08:32:38 +0200, Marx wrote:

    > to znaczy że klientów to nie dotyczy?

    Klient przetwarza DO?

    Idąc tym tropem, obowiązywałoby klienta *wszystko* z tego dokumentu.
    Uwierz, nie chcesz :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 10. Data: 2012-08-27 10:07:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> writes:

    > Klient przetwarza DO?
    Owszem :P Wystarczy, że ma w komórce listę kontaktów.
    Ale ZTCP UoDO wyłącza spod swojego działania "prywatne" dane.

    > Idąc tym tropem, obowiązywałoby klienta *wszystko* z tego dokumentu.
    > Uwierz, nie chcesz :-)

    No, to prawda.
    KJ

    Necessity has no law.