eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankicwaniactwo Toyota Bank
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 21. Data: 2013-07-18 00:12:11
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-17 23:57, Chris94 wrote:
    > Warto by sprawdzić w UOKiK czy tego typu zapis jak w p. 14.5 jest
    > dopuszczalny. Zmiana warunków umowy (a zmian TOiP jest właśnie taką
    > zmianą) powinna zostać skutecznie klientowi doręczona, a umieszczenie w
    > systemie transakcyjnym wiadomości do klienta, który do systemy nie
    > loguje się od dawna, trudno uznać za skuteczne powiadomienie.
    > [...]

    Kłopot polega na tym, że gdyby sposób powiadamiania o zmianach w TOiP
    dostosować do najsłabszego ogniwa w procesie to nie dość, że musiałbyś
    wysyłać kwity listami poleconymi (co dla odmiany doprowadzałoby do
    białej gorączki innych klientów), to jeszcze wypadałoby robić testy czy
    klient zrozumiał co do niego napisano.

    IMHO to ślepa uliczka i niepotrzebne generowanie kosztów za które
    przecież zapłacą inni klienci.

    Zasadniczo po to się zakłada rachunek z dostępem internetowym, żeby go
    używać. A jak ktoś nie używa i wie (bo przeczytał co podpisywał), że to
    w zasadzie jedyna (poza serwisem informacyjnym) metoda dystrybucji o
    zmianach to jest sam sobie winny.

    > Jedno nie ulega wątpliwości, a mianowicie to, że Toyota Bank to
    > cwaniacy, przed którymi należy się pilnować.

    Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem. Jak mieli fajną ofertę na
    depozyty to miałem u nich rachunek. Oferta przestała być atrakcyjna,
    rachunek zamknąłem. Zero problemów.

    Piotrek


  • 22. Data: 2013-07-18 00:24:55
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: liliputek <l...@g...pl>

    W dniu 2013-07-17 23:57, Chris94 pisze:> Dnia Wed, 17 Jul 2013 22:23:53
    +0200, Piotrek napisał(a):

    > Jedno nie ulega wątpliwości, a mianowicie to, że Toyota Bank to
    > cwaniacy, przed którymi należy się pilnować.
    >

    Zgadzam się.
    Pewnie nie byłoby problemu, gdyby informację o zmianach wysłali na maila.
    Mam tak konto i oczywiście nie wysłali maila ze coś zmieniają w taryfie.
    Nie przeszkadza to im oczywiście systematycznie wysyłać do mnie maili z
    reklamami.


  • 23. Data: 2013-07-18 09:05:42
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2013 23:57:11 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    > Zmiana warunków umowy (a zmian TOiP jest właśnie taką
    > zmianą) powinna zostać skutecznie klientowi doręczona, a umieszczenie w
    > systemie transakcyjnym wiadomości do klienta, który do systemy nie
    > loguje się od dawna, trudno uznać za skuteczne powiadomienie.
    Wrzucenie przez listonosza listu do skrzynki pocztowej do której klient nie zaglada
    tez bys uznał za mało skuteczne powiadomienie zapewne.


  • 24. Data: 2013-07-19 00:30:00
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:05:42 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > W dniu środa, 17 lipca 2013 23:57:11 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    >> Zmiana warunków umowy (a zmian TOiP jest właśnie taką
    >> zmianą) powinna zostać skutecznie klientowi doręczona, a umieszczenie w
    >> systemie transakcyjnym wiadomości do klienta, który do systemy nie
    >> loguje się od dawna, trudno uznać za skuteczne powiadomienie.
    > Wrzucenie przez listonosza listu do skrzynki pocztowej do której klient nie zaglada
    tez bys uznał za mało skuteczne powiadomienie zapewne.

    Jeśli bank jest zobowiązany poinformować klienta o wprowadzeniu opłaty,
    to powinien go faktycznie poinformować, a nie zadowolić się wykonaniem
    czynności pozorujących tylko powiadomienie.
    Na świecie jest przyjęte, że wszelkie pisma, których doręczenie powoduje
    konsekwencje finansowe, są dostarczane jako polecone za potwierdzeniem
    odbioru. Dlaczego miałoby to nie obowiązywać banków, tego nie rozumiem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof
    (dawniej używający nicka 'Chris')


  • 25. Data: 2013-07-19 03:54:11
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-07-19 00:30, Chris94 pisze:
    > Dnia Thu, 18 Jul 2013 00:05:42 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    >
    >> W dniu środa, 17 lipca 2013 23:57:11 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:
    >>> Zmiana warunków umowy (a zmian TOiP jest właśnie taką
    >>> zmianą) powinna zostać skutecznie klientowi doręczona, a umieszczenie w
    >>> systemie transakcyjnym wiadomości do klienta, który do systemy nie
    >>> loguje się od dawna, trudno uznać za skuteczne powiadomienie.
    >> Wrzucenie przez listonosza listu do skrzynki pocztowej do której klient nie
    zaglada tez bys uznał za mało skuteczne powiadomienie zapewne.
    >
    > Jeśli bank jest zobowiązany poinformować klienta o wprowadzeniu opłaty,
    > to powinien go faktycznie poinformować, a nie zadowolić się wykonaniem
    > czynności pozorujących tylko powiadomienie.
    > Na świecie jest przyjęte, że wszelkie pisma, których doręczenie powoduje
    > konsekwencje finansowe, są dostarczane jako polecone za potwierdzeniem
    > odbioru. Dlaczego miałoby to nie obowiązywać banków, tego nie rozumiem.
    >


    Słusznie! Tym bardziej, że wprowadzenie opłaty za prowadzenie rachunku
    jest niewątpliwie zmianą istotnych warunków zawartej umowy, a zatem
    jednostronne wprowadzenie takiej zmiany tylko przez bank jest
    niedopuszczalne! (i zapewne nie skutkuje następstwami prawnymi). A zatem
    druga strona umowy,- klient, czyli ja, powinien być o zamiarze
    wprowadzenia takich (istotnych!) zmian skutecznie powiadomiony po to,
    aby mógł je albo zaakceptować (choćby poprzez niepodejmowanie żadnej
    reakcji), albo też zrezygnować z usłEURg banku na NOWYCH warunkach.


  • 26. Data: 2013-07-19 05:57:39
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-19 00:30, Chris94 pisze:

    > Na świecie jest przyjęte, że wszelkie pisma, których doręczenie powoduje
    > konsekwencje finansowe, są dostarczane jako polecone za potwierdzeniem
    > odbioru. Dlaczego miałoby to nie obowiązywać banków, tego nie rozumiem.
    >
    1. Bo banki sobie piszą w regulaminach, że "nowe TOiP będą podawane do
    wiadomości na stronie internetowej" i jeśli Ci się nie podoba, to nie
    zawieraj umowy.
    2. Bo banki robią "promocje" żeby nałapać klientów, a potem robią "kuku"
    tym, którzy się potkną na niuansach regulaminów. A regulaminy idą już w
    setki stron. Np. reg. KK BZWBK to >320kB tekstu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.


  • 27. Data: 2013-07-19 07:27:13
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

    > Słusznie! Tym bardziej, że wprowadzenie opłaty za prowadzenie rachunku
    > jest niewątpliwie zmianą istotnych warunków zawartej umowy, a zatem
    > jednostronne wprowadzenie takiej zmiany tylko przez bank jest
    > niedopuszczalne! (i zapewne nie skutkuje następstwami prawnymi). A
    > zatem druga strona umowy,- klient, czyli ja, powinien być o zamiarze
    > wprowadzenia takich (istotnych!) zmian skutecznie powiadomiony po to,
    > aby mógł je albo zaakceptować (choćby poprzez niepodejmowanie żadnej
    > reakcji), albo też zrezygnować z usłEURg banku na NOWYCH warunkach.

    Najlepiej wprowadzić do prawa bankowego zasadę, że jak klinet
    nie potwierdza w określonym czasie, że otrzymał informację o zmianach,
    to umowa się automatycznie rozwiązuje. Tylko wtedy mielibyśmy
    przegięcie w drugą stronę: tysiące osób, które nie mogą skorzystać z usług
    banku,
    bo nagle dowiedziały się, że od dawna nie sa klientami :-)


  • 28. Data: 2013-07-19 08:44:04
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-19 07:27, cef pisze:
    > przegięcie w drugą stronę: tysiące osób, które nie mogą skorzystać z
    > usług banku,
    > bo nagle dowiedziały się, że od dawna nie sa klientami :-)

    Przecież to dorośli świadomi ludzie.
    Dlaczego chcesz się na siłę nimi opiekować? :-)
    Typowy argument obrońców i szerzenia się opiekuńczego państwa :-)

    z


  • 29. Data: 2013-07-19 09:46:32
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-19 03:54, p47 wrote:
    > [...]

    No offense, ale na początek wystarczyłoby ażeby każdy z klientów czytał
    ze zrozumieniem co podpisuje. I jak mu coś nie pasuje, to żeby nie
    podpisywał umowy.

    Zwłaszcza, że akurat informowanie o zmianach TOiP wyłącznie na w
    systemach bankowości internetowej lub na stronach banku jest dość
    powszechne. I trudno obronić tezę, że się zostało takim podejściem
    zaskoczonym.

    Piotrek


  • 30. Data: 2013-07-19 09:51:26
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lipca 2013 00:30:00 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

    > Na świecie jest przyjęte, że wszelkie pisma, których doręczenie powoduje
    >
    > konsekwencje finansowe, są dostarczane jako polecone za potwierdzeniem
    >
    > odbioru. Dlaczego miałoby to nie obowiązywać banków, tego nie rozumiem.
    Wk....ł bym się bardzo gdybym musiał na pocztę latać i odbierać pisma z banku ze TOiP
    zmieniają.
    TOiP to taki cennik. Kupując chleb w sklepie tez domagasz się aby piekarz o zmianie
    ceny informował Ciebie poleonym czy patrzysz na cene na półce?
    TOiP to własnie taka cena- chcesz korzystać z usługi w danym miesiącu, sprawdzasz
    cene tej usługi w TOiP. Jak odpowiada do korzystasz jak nie odpowiada to rozwiązujesz
    umowę.
    Piszesz "na świecie": podasz przykład jakiegos "światowego" banku który informację o
    zmianie w TOiP za potwierdzeniem odbioru dostarcza?
    Na świecie jest tak że ludziska korzystaja z produktów które są im potrzebne. Ja
    jakoś nie mogę zrozumiec po co zakładac konto czy podpisywac umowę o inna usługe
    jeśli nie zamierza się z niej korzystać.
    Bank udostępnił usługę, wycenił ją, autor watku nie rozwiązał umowy więc wypada
    zapłacić.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1