  • 51. Data: 2013-07-21 21:36:16
    Temat: Re: cwaniactwo Toyota Bank
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-21 21:27, z wrote:
    > A dlaczego mają być zmiany w umowie między poważnymi ludźmi? :-)
    > Widocznie kalkulacja była do du... żeby co kilka miesięcy zmieniać. [...]

    Nie to, żebym się czepiał ale które banki zmieniają Twoim zdaniem TOiP
    co kilka miesięcy?

    Wyłączając z rozważań produkty bazujące na WIBOR, LIBOR, etc. które
    jakby z definicji są zmienne w takim właśnie rytmie.

    Piotrek

  • 52. Data: 2013-07-21 21:52:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-21 21:00, p47 wrote:
    > To jest tzw trzecia prawda, czyli g..no prawda..;-)
    > Na marginesie,- odnoszę wrażenie, ze ci, co aprobują opisywaną przeze
    > mnie politykę banku (bo "podpisałeś bez pistoletu przy skroni to płać i
    > kropka") to albo najęci do mącenia w głowach czytających pracownicy
    > branży bankowej, albo tacy, którzy tez zgadzaliby się, gdyby bank w TOiP
    > umieścił drobnym druczkiem klauzulę, ze aktualna wysokość opłat będzie
    > ogłoszana na dębie z ułamanym 3 konarem w Puszczy Białowieskiej..;-)

    Jesteś w tak zwanym mylnym błędzie. IMHO to raczej tacy co to szanują
    swój podpis i nie składają go na dowolnym świstku papieru zapominając o
    tym 15 minut po złożeniu :-P

    > Tymczasem bank uznawany jest za instytucję zaufania publicznego. W
    > związku z tym cieszy się pewnymi, często znacznymi przywilejami (np w
    > zakresie dochodzenia swoich wierzytelności), ale tez i z tego powodu
    > ciążą na nim (a przynajmniej powinny!) określone obowiązki!!

    Zgadza się.

    > Powinien MZ nie wykorzystywać CWANIACKO (stąd tytuł mojego wątku) swojej
    > pozycji np. nie zawiadamiając klientów o istotnych zmianach wiążącej go
    > z nimi umowy, a tylko zmuszając ich do nieustannego śledzenia swojej
    > stronicy internetowej.
    > Że takie rozwiązanie jest właśnie cwaniackie, wygodne jedynie dla banku
    > i uciążliwe dla klienta [...]

    No tak. Tego by jeszcze brakowało ażebym musiał codziennie dymać na
    pocztę w celu odebrania informacji wysłanej listem poleconym o aktualnym
    oprocentowaniu depozytów bazujących na WIBOR ON (abstrahując od tego,
    czy takie są). ;-)

    > [...]najprościej dowodzi to, ze zapewne bank nie
    > zgodziłby się na to, żeby klient mógł podobnie dowolnie ustalać np.
    > wysokośc oprocentowania swojej lokaty w tym banku, informując o jej
    > aktualnej wysokości na swojej prywatnej stronie internetowej, albo po
    > zapytaniu ze strony banku;-). A do tego właśnie, tyle ze w odwrotną
    > stronę zmusza bank.

    A masz jakiś produkt bankowy w którym negocjujesz z bankiem depozyty o
    *zmiennej* stopie oprocentowania? Bo jeśli nie to IMHO przykład jest
    nieco abstrakcyjny i słabo przystaje do (przynajmniej mojego) Matrix-a.

> [...]
    > nieważny i nie wiąże stron!! Strona silniejsza, np bank, z profesjonalna
    > obsługą prawną nie może MZ narzucać drugiej stronie warunków, których
    > sama nie byłaby skłonna akceptować, a jeśli tak robi, to jest to właśnie
    > CWANIACTWO, a nie postawa instytucji publicznego zaufania, której gotów
    > byłbym powierzyć swoje pieniądze.
    > Ponownie przypominam, że podpisane przez klienta umowy narzucone przez
    > bank okazywały sie niewazne, czego najgłośniejszym ostatnio przykładem
    > jest rozstrzygnięcie sporu zbiorowego z mBankiem w dot. odsetek w

    No to zamiast "płakać" na grupie napisz kwit do UOKiK-u albo pozwij bank.

    Życzę powodzenia, chociaż akurat w tym przypadku sukcesów nie wróżę.

    Piotrek

  • 53. Data: 2013-07-21 22:03:09
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

  • 54. Data: 2013-07-21 22:11:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2013 21:36:16 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Nie to, żebym się czepiał ale które banki zmieniają Twoim zdaniem TOiP
    > co kilka miesięcy?

    Credit Agricole. 04.08, 10.06
    a wczesniejsze skasowale, ale chyba tez niedawno zmieniali.

    BZWBK - Nowe zasady 06.06, 08.05, TOiP 27.04, regulamin 07.03 ...

    Nic tylko czytaj i czytaj i zastanawiaj czy cie dotyczy

    > Wyłączając z rozważań produkty bazujące na WIBOR, LIBOR, etc. które
    > jakby z definicji są zmienne w takim właśnie rytmie.

    A oprocentowanie to co miesiac ...

    J.

  • 55. Data: 2013-07-21 22:22:00
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Podpisując umowę zaakceptował potencjalną zmienność ceny i sposób
    > powiadamiania o tej zmienności. Kropka.

    akurat to dobrze by było potwierdzic u watkotworcy, bo z tego co zrozumiałem
    i co moge sie domyslac czegos takiego umowa nie opisywała

  • 56. Data: 2013-07-21 22:32:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-21 22:22, vvvvvv wrote:
    > akurat to dobrze by było potwierdzic u watkotworcy, bo z tego co
    > zrozumiałem i co moge sie domyslac czegos takiego umowa nie opisywała

    Optymistycznie zakładasz, że wie co podpisywał ... ;-)

    A co do meritum to cytowałem link do regulaminu z (chyba) 2009 roku,
    który prawdopodobnie wtedy obowiązywał.

    Piotrek

  • 57. Data: 2013-07-21 22:41:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-07-21 22:11, J.F. wrote:

    > Credit Agricole. 04.08, 10.06
    > a wczesniejsze skasowale, ale chyba tez niedawno zmieniali.
    >
    > BZWBK - Nowe zasady 06.06, 08.05, TOiP 27.04, regulamin 07.03 ...

    Czyli co ile się zmieniały? Bo nie wiem jaką konwencję stosujesz przy
    zapisie dat.

    > Nic tylko czytaj i czytaj i zastanawiaj czy cie dotyczy

    No tak. Czasami załączają listę zmian. To mocno ułatwia.
    Inna sprawa, że zmiany wywracające do góry dotychczasowe reguły to
    pewnie na palcach jednej ręki można policzyć.

    > A oprocentowanie to co miesiac ...

    To chyba oczywiste jeśli bazuje na wskaźnikach, które zmieniają się co
    miesiąc lub częściej.

    I dlatego nie ma najmniejszego sensu dystrybuować te zmiany drogą
    papierową. Szkoda drzew ...

    Piotrek

  • 58. Data: 2013-07-22 00:15:03
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 21 Jul 2013 21:52:59 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > pocztę w celu odebrania informacji wysłanej listem poleconym o aktualnym
    > oprocentowaniu depozytów bazujących na WIBOR ON (abstrahując od tego,

    Zmiana oprocentowania depozytów opartego na WIBOR nie jest zmianą
    warunków umowy, a zmiana TOiP już jest!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 59. Data: 2013-07-22 01:29:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2013 22:41:35 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Czyli co ile się zmieniały? Bo nie wiem jaką konwencję stosujesz przy
    > zapisie dat.

    To tylko w tym roku .. co miesiac jakas zmiana w wbk.

    > No tak. Czasami załączają listę zmian. To mocno ułatwia.
    > Inna sprawa, że zmiany wywracające do góry dotychczasowe reguły to
    > pewnie na palcach jednej ręki można policzyć.

    Generalnie tak, ale jak ci stwierdza ze prowadzenie konta prowizja
    wyniesie zero pod warunkiem zaplacenia karta minimum 300zl ... ale
    tylko w supermarketach ....

    > To chyba oczywiste jeśli bazuje na wskaźnikach, które zmieniają się co
    > miesiąc lub częściej.
    > I dlatego nie ma najmniejszego sensu dystrybuować te zmiany drogą
    > papierową. Szkoda drzew ...

    Niby tak, ale potem sie dziwisz ze na koncie sie zrobil debet ...

    J.