  • 41. Data: 2004-06-21 10:37:41
    Temat: Re: cwaniactwo banku !!!!
    Od: "hania" <o...@p...onet.pl>

    dziękuję bardzo za bardzo profesjonalne wyjaśnienie

    rzeczywiście prawidłowość weksla musi być przesłanką materialną (tyle że mi
    kojarzy sie bardziej formalnie, tak na logikę - badanie ogranicza się do
    spojrzenia na weksel czy ma to co trzeba), skoro wystarcza prawidłowy weksel
    aby orzec nakazem zapłaty bez badania co było podstawą wystawienia weksla (np.
    weksel in blanco ZABEZPIECZAJĄCY umowę o kredyt, z której roszczenie już sie
    przedawniło lub zostało zapłacone) bank zawsze uzyska nakaz zapłaty mimo tych
    okoliczności - drugiej stronie przysługuje prawo złożenia zarzutów/sprzeciwu
    (ale oczywiście nie korzysta z tego) ;-)

    czyli fikcją pozostaje zasada jakoby roszczenie przedwanione przekształca sie
    w zobow. naturalne czego skutkiem jest to że nie można go skutecznie dochodzić
    przed sądem (wystarczy że jest weksel i już sąd nie bada CAUSY i orzeka nakaz
    zapłaty) a czytałam w prawie wekslowym, że w zobowiązaniu z weksla sąd bada
    przedawnienie nie na zarzut pozwanego lecz z urzędu (WYJĄTEK przy wekslu)

    czyli chyba nigdy sąd jednak nie bada żadnego przedawnienia bo weksel jest
    abstrakcyjny (nie potrzeba causy) więc jedno przeczy drugiemu, a jak weksel
    jest in blanco to bank wpisuje datę z dnia wezwania do zapłaty i zaraz wysyła
    weksel do sądu (kwestia dwóch tygodni) czyli sąd bada ew. przedwanienie tego
    weksla (blankietu) a nie umowy kredytu która dawno temu mogła się już
    przedawnić jako podsatawa wystawienia tego weksla (mam przed sobą pozwy
    wysyłane do sądu - i jako załącznik obok weksla i wezwania do jego wykupienia
    jest tylko pełnomocnictwo dla powoda i spis kosztów

    konkluzja: dłużnik albo wypatrzy w czas przedawnienie (i w porę sie odwoła a
    czasu ma niewiele) albo płynie na 40 000 (jeszcze jak nie daj Boże uda sie do
    banku wyjaśnić i uwierzy bankowi), jak sąd nada klauzulę wykonalności to po
    ptakach.........

  • 42. Data: 2004-06-21 11:50:46
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "hania" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > banku wyjaśnić i uwierzy bankowi), jak sąd nada klauzulę wykonalności to

    Nie da się ukryć, że tak właśnie jest. Jak się nie odwoła, to płynie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko