  • 1. Data: 2009-08-10 08:42:18
    Temat: czemu DB uważa mnie za klienta?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    wysłałem formularz ze strony internetowej z miecha temu
    przysłali dokumenty, które olałem...

    dziś dostaję wyciąg z dwóch rachunków :)
    jakbym był ich klientem, a za takowego się nie uważam

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 2. Data: 2009-08-10 08:49:39
    Temat: Re: czemu DB uważa mnie za klienta?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 10:42 am, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
> [...]
    > przysłali dokumenty, które olałem...
    >
    > dziś dostaję wyciąg z dwóch rachunków :)
    > jakbym był ich klientem, a za takowego się nie uważam

    wiesz generalnie trzeba by wiedziec co bylo w tym formularzu lub
    dokumentach ale generalnie pewnie zawarles [ich zdaniem] umowe
    rachunku :)

  • 3. Data: 2009-08-10 09:33:22
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > wiesz generalnie trzeba by wiedziec co bylo w tym formularzu lub
    > dokumentach ale generalnie pewnie zawarles [ich zdaniem] umowe
    > rachunku :)

    to chyba akurat nie istotne, bo żadnej umowy nie podpisywałem
    eh... kolejny spam w skrzynce ;p
    cza zadzwonić chyba po co mają się kosztować na te listy

    w tamtym liście było:
    - dwie kopie umowy o prowadzenie rachunku z dostępem do internetu
    - książeczka "instrukcja"
    - książeczka "regulaminy"
    - karta z kodami
    - koperta zwrotna

    --
    http://zvoip.prv.pl - tanie voipowanie

  • 4. Data: 2009-08-10 09:47:45
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 11:33 am, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
> [...]
    r27g2000vbn.googlegroups.com...

    > to chyba akurat nie istotne, bo żadnej umowy nie podpisywałem

    A co to ma do rzeczy czy podpisywales czy nie? Od kiedy umowa rachunku
    bankowego musi byc sporzadzona i podpisana na pismie? :-)

> [...]
    >
    > w tamtym liście było:
    > - dwie kopie umowy o prowadzenie rachunku z dostępem do internetu

    Czyli co zakladaja konto bez identyfikacji? Skladam u nich jakas
    dyspozycje na www i mozna szalec? :) Nic tylko zalozyc sobie konto na
    "Jan Kowalski" i.... :P

    lokathttp://zvoip.prv.pl- tanie voipowanie

  • 5. Data: 2009-08-10 10:51:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 02:47:45 -0700, BK napisał(a):

    > A co to ma do rzeczy czy podpisywales czy nie? Od kiedy umowa rachunku
    > bankowego musi byc sporzadzona i podpisana na pismie?

    Odkąd obowiązuje art. 52 ust. 1 prawa bankowego?

    Dopiero później można korzystać z dobrodziejstw art. 7 pr.bankowego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2009-08-10 11:13:11
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 12:51 pm, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Odkąd obowiązuje art. 52 ust. 1 prawa bankowego?
    >
    > Dopiero później można korzystać z dobrodziejstw art. 7 pr.bankowego.

> [...]

    KC , zastrzezenie formy pisemnej bez skutku niewaznosci = pisemna
    tylko dla celow dowodowych = umowa nie musi byc pisemna.
    Czyz nie?

  • 7. Data: 2009-08-10 11:26:57
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    BK wrote:

    > Czyli co zakladaja konto bez identyfikacji? Skladam u nich jakas
    > dyspozycje na www i mozna szalec? :) Nic tylko zalozyc sobie konto na
    > "Jan Kowalski" i.... :P

    lepiej jarek kaczynski :P i się mamusia zdziwi,
    ze cos przy kontach kombinuje...

  • 8. Data: 2009-08-10 13:02:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 04:13:11 -0700, BK napisał(a):

    > KC , zastrzezenie formy pisemnej bez skutku niewaznosci = pisemna tylko
    > dla celow dowodowych = umowa nie musi byc pisemna. Czyz nie?

    Nie ;-)
    To nie jest "forma pisemna", lecz "na piśmie".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2009-08-10 13:16:27
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 3:02 pm, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Nie ;-)
    > To nie jest "forma pisemna", lecz "na piśmie".
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<==

    A pozwole sobie polemizowac - jak pokazuje doktryna Pb [Smykla czy
    Zoll jesli chodzi o komentarze] czy praktyka organu nadzoru [bo
    zdarzaly sie slawne przypadku rachunkow bez umow na pismie jak w
    przypadku afery WGI] - to Twoje stanowisko jest absolutnie odosobnione
    i wszyscy traktuja to jako forme "pisemna" a nie jakis szczegolny
    rodzaj "na pismie". Zreszta gdyby przyjac Twoja wykladnie 52 to upada
    Twoja teoria dot. 7 bo akuurat art. 7 mowi o formie pisemnej, a nie na
    pismie - wiec nawet 7 nie zwalnialaby bankow z zawierania umow "na
    pismie" w swietle 52.

    Wiec musisz sie Olgierd zdecydowac czy "na pismie" to "forma pisemna"
    jak Twierdzisz przy okazji interpretacji art 7 czy "na pismie" to
    zupelnie cos innego niz "forma pisemna" jak twierdzisz przy
    interpretacji 52 :)

    Ale generalnie wychodze z zalozenia, ze Twoja literalna interpretacja
    52 to zwykle czepialstwo slowek - bo jak praktyka i teoria prawa
    bankowego dluga i szeroka nie spotkalem sie z tym, zeby ktos Twoj
    poglad podzielal :)

  • 10. Data: 2009-08-10 13:36:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 06:16:27 -0700, BK napisał(a):

    > A pozwole sobie polemizowac - jak pokazuje doktryna Pb [Smykla czy Zoll
    > jesli chodzi o komentarze] czy praktyka organu nadzoru [bo zdarzaly sie
    > slawne przypadku rachunkow bez umow na pismie jak w przypadku afery WGI]

    No to skoro one są "sławne" -- albo zapewne raczej osławione -- to nie
    mam więcej pytań.

> [...]
    > art. 7 mowi o formie pisemnej, a nie na pismie - wiec nawet 7 nie
    > zwalnialaby bankow z zawierania umow "na pismie" w swietle 52.

    Jednak w zasadzie nie zdarza się bank, który prowadziłby rachunki bez
    zawarcia umowy na piśmie oraz złożenia wzoru podpisu NA PIŚMIE?

    Uważam, że właśnie dlatego Alior zezwala na podpis na tych swoich
    ekranikach, ale po pierwszej umowie, która ma formę pisemną.
    Pocztowy zaś -- błądzi :-)

> [...]
    > jak Twierdzisz przy okazji interpretacji art 7 czy "na pismie" to
    > zupelnie cos innego niz "forma pisemna" jak twierdzisz przy

    Na piśmie to na piśmie, a forma pisemna to forma pisemna.
    Art. 7 dopuszcza stosowanie formy elektronicznej ze skutkiem formy
    pisemnej, jednak nawet bez zastosowania kwalifikowanego podpisu (ust. 3 w
    zw. z ust. 1).

    I nie twierdzę niczego innego ;)

    > Ale generalnie wychodze z zalozenia, ze Twoja literalna interpretacja 52
    > to zwykle czepialstwo slowek -

    Hołduję zasadzie, że ustawodawca -- co by tu nie mówić -- jest
    racjonalny. Jakby miała być forma pisemna, to byłaby forma pisemna i nie
    byłoby różnicy w art. 7 pb.

    > bo jak praktyka i teoria prawa bankowego
    > dluga i szeroka nie spotkalem sie z tym, zeby ktos Twoj poglad podzielal

    Nie wiem co się mówi, ale widzę co się robi ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd