  • 11. Data: 2009-08-10 13:52:53
    Temat: Re: czemu DB uważa mnie za klienta?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 3:36 pm, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > No to skoro one są "sławne" -- albo zapewne raczej osławione -- to nie
    > mam więcej pytań.

    Aye, czepmy sie literowek to podniesie poziom dyskusji :)

    > Jednak w zasadzie nie zdarza się bank, który prowadziłby rachunki bez
    > zawarcia umowy na piśmie oraz złożenia wzoru podpisu NA PIŚMIE?
    >
    > Uważam, że właśnie dlatego Alior zezwala na podpis na tych swoich
    > ekranikach, ale po pierwszej umowie, która ma formę pisemną.
    > Pocztowy zaś -- błądzi :-)

    Ale zaden bank nie zawiera umow pisemnych z uwagi na fakt, ze inaczej
    sie nie da, tylko z prostej przyczyny - dbaja o swoj interes. Nie
    motywuje ich chec bycia zgodnym z KC - bo KC i Pb dopuszczaja
    mozliwosc zawaracia umowy ustnej, i bedzie to umowa wiazaca strony,
    bedzie to umowa wazna - motywuje ich chec zabezpieczenia swojego
    interesu czyli odpowiedniego zidentyfikowania posiadacza rachunku.

    > Na piśmie to na piśmie, a forma pisemna to forma pisemna.
    > Art. 7 dopuszcza stosowanie formy elektronicznej ze skutkiem formy
    > pisemnej, jednak nawet bez zastosowania kwalifikowanego podpisu (ust. 3 w
    > zw. z ust. 1).
    >
    > I nie twierdzę niczego innego ;)

    Ja kto nie? Przed chwila [dwa posty temu?] napisales, ze umowa
    rachunku bankowego musi byc zawarta na pismie i dopiero art. 7 pozwala
    korzystac z formy elektronicznej. Ale jesli uznamy Twoja interpretacje
    52, ze umowa rachunku bankowego musi byc na pismie, a nie w formie
    pisemnej to 7 nie pozwala koszystac z formy elektronicznej przy
    zakladaniu rachunkow. Bo 7 zwlania z formy pisemnej nie zas formy "na
    pismie". Czyli przyjmujac Twoja interpretacje nie jest mozliwe
    zakladanie kolejnych rachunkow bankowych elektronicznie nawet jak
    zawarlem pierwsza umowe na pismie i zgodzilem sie na 7Pb. Bo 7 Pb nie
    daje mozliwosci zawierania kolejnych umow [np. lokat w bankowosci
    intarnetowej].

    > Hołduję zasadzie, że ustawodawca -- co by tu nie mówić -- jest
    > racjonalny. Jakby miała być forma pisemna, to byłaby forma pisemna i nie
    > byłoby różnicy w art. 7 pb.

    Wlasnie racjonalizm kaze zakladac, ze "na pismie" to "forma pisemna".

    > Nie wiem co się mówi, ale widzę co się robi ;-)

    Ale to co sie robi to nie wynika z kwesti obaw o waznosc/nie waznosc
    umowy rachunku bankowego zawartej w takiej, a nie innej formie tylko o
    zabezpieczanie przez banki swoich interesow chociazby w zakresie
    identyfikacji posiadacza. Ustne zawarcie umowy rachunku bankowego jest
    skuteczne tylko cholernie niepraktyczne i niebezpieczne dla banku
    [brak identyfikacji w swietle AML czy brak mozliwosci prawidlowej
    weryfikacji osoby skladajacej dyspozycje].

  • 12. Data: 2009-08-10 14:20:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 06:52:53 -0700, BK napisał(a):

    > Aye, czepmy sie literowek to podniesie poziom dyskusji

    Nie, to nie literówka -- to w sumie zmiana sensu wypowiedzi (osławione =/
    = sławne).

> [...]
    > umowa wazna - motywuje ich chec zabezpieczenia swojego interesu czyli
    > odpowiedniego zidentyfikowania posiadacza rachunku.

    Może tak, może nie tak.
    Ale jak wówczas odbierzesz wzór podpisu? Który zwykle jest wymagany?

> [...]
    > umowa rachunku bankowego musi byc na pismie, a nie w formie pisemnej to
    > 7 nie pozwala koszystac z formy elektronicznej przy zakladaniu

    Bo nie pozwala. Art. 7 ust. 1 dotyczy czynności bankowych, nie zawierania
    umów. Czynności bankowych dokonywa się po zawarciu umowy, nie przed.

> [...]
    > umowe na pismie i zgodzilem sie na 7Pb. Bo 7 Pb nie daje mozliwosci
    > zawierania kolejnych umow [np. lokat w bankowosci intarnetowej].

    Bo ja wiem: a "prowadzenie innych rachunków bankowych"?
    No ale chyba masz rację. W tej części ;-)

    > Wlasnie racjonalizm kaze zakladac, ze "na pismie" to "forma pisemna".

    No nie, forma pisemna to forma pisemna, jest różnica -- łatwo ją dostrzec.

> [...]
    > identyfikacji posiadacza. Ustne zawarcie umowy rachunku bankowego jest
    > skuteczne tylko cholernie niepraktyczne i niebezpieczne dla banku.

    No może, musiałbym to jeszcze przemyśleć ;-)

    Jednak nie daje mi spokoju ta forma, zważ, że także w kc pojawia się to
    sformułowanie parę razy i *na pewno* oznacza coś innego niż formę pisemną.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 13. Data: 2009-08-10 14:36:22
    Od: BK <b...@g...com>

    I cool :)

  • 14. Data: 2009-08-10 15:03:38
    Temat: Re: czemu DB uwaza mnie za klienta?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    r.googlegroups.com...
    >I cool :)

    alez wywodów, których kompletnie nie chcialo mi sie czytac :-)
    ostatecznie jestem klientem DB czy nie?
    w tej chwili juz mam dosc zabaw z kontami

    taki formularz mógl wyslac dla zabawy
    - ktos z rodziny
    - konkurencyjny bank :) ???

    ostatecznie moge ich telefonicznie zjebac, by zaprzestali do mnie wysylac
    listy i ze ktos sie za mnie podal

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 15. Data: 2009-08-10 18:05:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 14:20:29 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Bo ja wiem: a "prowadzenie innych rachunków bankowych"? No ale chyba
    > masz rację. W tej części ;-)

    Sprawdziłem ;-)
    W Multi i mBanku podpisujesz jedną umowę, kolejne rachunki zakładane są
    na podstawie tej jednej umowy. Analogicznie wygląda to w przypadku Aliora.

  • 16. Data: 2009-08-10 18:31:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 18:05:47 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Analogicznie wygląda to w przypadku Aliora.

    Chyba że chcesz powiedzieć, że przyczyny są całkowicie inne? ;-)) Chętnie
    się dowiem -- chyba że mam w pracy zjechać 4 piętra w dół i spytać
    kogoś ;-)

  • 17. Data: 2009-08-10 19:38:14
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Sprawdziłem ;-)
    > W Multi i mBanku podpisujesz jedną umowę, kolejne rachunki zakładane są
    > na podstawie tej jednej umowy. Analogicznie wygląda to w przypadku Aliora.

    Na jakiej podstawie prawnej zawierane sa lokaty online np. w Meritum Banku,
    Pocztowym czy Open (Noble bank)? Czy wszyscy lamia prawo nie majac
    papierowych dokumentow?

  • 18. Data: 2009-08-10 19:51:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 21:38:14 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > Na jakiej podstawie prawnej zawierane sa lokaty online np. w Meritum
    > Banku, Pocztowym czy Open (Noble bank)? Czy wszyscy lamia prawo nie
    > majac papierowych dokumentow?

    One działają na zasadach, o jakich mówi Bartosz ;-)

  • 19. Data: 2009-08-10 20:02:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Sie, 20:05, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > na podstawie tej jednej umowy. Analogicznie wygląda to w przypadku Aliora.

    Co znaczu "na podstawie tej jednej umowy" - badzmy powazni - umowa
    jest aneksowana? :) Jesli umowa nie jest aneksowana to forma "na
    pismie" nie jest spelniona, chyba, ze jednak uznamy, iz "na pismie" z
    52 oznacza forme pisemna i wtedy sprawe zalatwia nam 7.

    Podobnie jak w wszystkich innych bankach gdzie mozna zakladac lokaty
    [czyli rachunki bankowe] przez net - nie podpisujemy umowy na pismie,
    nie aneksujemy umowy na pismie - a jednak zawieramy skutecznie umowy
    rachunkow bankowych ;-)

    W Aliorze jest tak, ze podpisujesz umowe ramowa i to na jej podstawie,
    w oparciu o art. 7 zawierane sa kolejne umowy, w tym rachunkow, lokat
    czy nawet rachunku maklersiego :)

  • 20. Data: 2009-08-10 20:04:21
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Sie, 21:38, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Na jakiej podstawie prawnej zawierane sa lokaty online np. w Meritum Banku,
    > Pocztowym czy Open (Noble bank)? Czy wszyscy lamia prawo nie majac

    Nie nie lamia przynajmniej taka jest interpretacja bankow, ZBP, NBP i
    nadzoru bankowego [KNF] [tak sprawdzilem osobiscie i mowie
    serio :P ] ;-)

    Olgierd [tak zakladam] lubi sie po prostu droczyc i czepia sie
    ewidentnie niefortunnej pomylki ustawodawcy w Pb, ktory uzyl wyrazenia
    "na pismie" zamiast "w formie pisemnej" - ale szczerze mowiac nie jest
    to problem dostrzegany przez praktyke ;-)