  • 1. Data: 2008-12-02 12:30:06
    Temat: czemu was draznia CHIPy na kartach?
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Od jakiegos czasu czytam grupe i nagminnie chip na karcie tarktowany jest jako
    cos negatywnego (ostatnio wymieniony jako minus przy karcie - allekarta), czemu ?

  • 2. Data: 2008-12-02 12:34:07
    Temat: Re: czemu was draznia CHIPy na kartach?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > jako
    > cos negatywnego (ostatnio wymieniony jako minus przy karcie - allekarta),

    ja na chipa nie narzekam, ale niektórzy zdecydowanie wolą się podpisywać i
    tyle,
    więcej na ten temat znajdziesz w archiwum grupy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    być może wywołałeś kolejną dyskusję z rodzaju co jest lepsze: karta z chipem
    czy tylko z paskiem ;-/
    ja juz na ten temat nie dyskutuję...

  • 3. Data: 2008-12-02 12:37:05
    Od: " autor" <n...@N...gazeta.pl>

    > ja na chipa nie narzekam, ale niektórzy zdecydowanie wolą się podpisywać i
    > tyle,
    > więcej na ten temat znajdziesz w archiwum grupy...

    a pasek zawsze wymaga podpis bez pinu? Nawet jak jest pilot do pinu przy
    terminalu?
    (nie mialem okazji placic nie poprzez chipa)

  • 4. Data: 2008-12-02 12:37:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Gru, 13:30, " autor"
    <n...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Witam!
    > Od jakiegos czasu czytam grupe i nagminnie chip na karcie tarktowany jest jako
    > cos negatywnego (ostatnio wymieniony jako minus przy karcie - allekarta), czemu ?

    Pasek na karcie jest bardzo latwo skopiowac i wykorzystac do
    transakcji.
    Bank daje klientowi karte hybrydowa z chipem i paskiem a udaje, ze dal
    produkt zabezpieczony wylacznie na poziomie chipa.
    jeden z wielu powodow.

  • 5. Data: 2008-12-02 12:46:28
    Od: " autor" <n...@N...gazeta.pl>

    > Pasek na karcie jest bardzo latwo skopiowac i wykorzystac do
    > transakcji.

    tak jest

    > Bank daje klientowi karte hybrydowa z chipem i paskiem a udaje, ze dal
    > produkt zabezpieczony wylacznie na poziomie chipa.
    > jeden z wielu powodow.

    1. a jak sobie inaczej wyobrazasz migracje kart i terminali do obslugi chipow?
    pasek bedzie zamieszzcany przez okreslony czas, pozniej beda juz bez paska
    2. nadal nie wiem co w tym jest negatywnego (w samym posiadaniu chipa)

  • 6. Data: 2008-12-02 12:51:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 2 Dec 2008 04:37:39 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Pasek na karcie jest bardzo latwo skopiowac i wykorzystac do
    >transakcji.

    Za którą nie zapłaci właściciel karty.

    Jak dmuchną Ci kartę i zrobia zakupy za pomocą podglądniętego pinu, to
    leżysz.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-12-02 12:56:48
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    " autor" <n...@W...gazeta.pl> writes:

    > Witam!
    > Od jakiegos czasu czytam grupe i nagminnie chip na karcie tarktowany jest jako
    > cos negatywnego (ostatnio wymieniony jako minus przy karcie - allekarta), czemu ?

    Bo karta z chipem prawie na pewno będzie wymagała używania PINu do
    potwierdzania operacyj, przy tranzakcjach z paska też.

    Gdyby karta była _tylko_ chipem, bez paska to mi by to nie
    przeszkadzało.

    KJ

  • 8. Data: 2008-12-02 12:58:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    " autor" <n...@N...gazeta.pl> writes:

    > tak jest

    > 1. a jak sobie inaczej wyobrazasz migracje kart i terminali do obslugi chipow?
    > pasek bedzie zamieszzcany przez okreslony czas, pozniej beda juz bez paska
    Np. tak ustawić terminale, żeby z chipa=> pin, z paska podpis. Albo
    (ale nie wiem czy to możliwe) zeby np. inny pin był dla paska, a
    inny dla chipa.
    > 2. nadal nie wiem co w tym jest negatywnego (w samym posiadaniu chipa)
    Nic. To jest taki skrót myślowy (chip=PIN)

    KJ

  • 9. Data: 2008-12-02 13:14:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 02 Dec 2008 13:51:47 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Jak dmuchną Ci kartę i zrobia zakupy za pomocą podglądniętego pinu, to
    > leżysz.

    Tak by chciały może banki, ustawa chce inaczej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2008-12-02 13:15:23
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    autor pisze:
    > 2. nadal nie wiem co w tym jest negatywnego (w samym posiadaniu chipa)
    1) chip nic nie daje bo dalej jest pasek
    2) podpis jest pewniejszy od pinu - jak ktoś zdobędzie twój pin to
    leżysz, jak podrobią twój podpis masz szansę na wybronienie się z tego...

    Ja mam kartę na podpis ze zdjęciem. AFAIR bank odpowiada za transakcje
    do 3 dni przed zastrzeżeniem karty. I mi to wystarcza, żadnych chipów
    nie potrzebuję...