  • 1. Data: 2008-11-08 18:08:20
    Temat: czy BZ WBK ma problemy ?
    Od: "oczko" <o...@w...pl>

    Podpowiedzcie, skoro pojawily sie takie spekulacje:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/BZ-WBK-na-sprzedaz-1
    859214.html i szybko je
    zdementowano, to czy w tym nie ma odrobiny prawdy ?
    Jest sie czego bac ?
    Jak jest na dzien dzisiejszy z innymi bankami ? Ktore maja problemy (moze
    nie w Polsce, ale ich wlasciciele za granica, co moze sklonic ich do
    sprzedazy swoich bankow w Polsce) ?

  • 2. Data: 2008-11-08 18:23:13
    Temat: Re: czy BZ WBK ma problemy ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    oczko pisze:
> [...]
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/BZ-WBK-na-sprzedaz-1
    859214.html i szybko je
    > zdementowano, to czy w tym nie ma odrobiny prawdy ?

    Ale czego dokladnie sie boisz ? Masz tam ulokowane "grube miliony" ?

    > Jak jest na dzien dzisiejszy z innymi bankami ? Ktore maja problemy (moze
    > nie w Polsce, ale ich wlasciciele za granica, co moze sklonic ich do
    > sprzedazy swoich bankow w Polsce) ?

    Ze sprzedazy banku nic nie wynika. Swojego czasu wiekszosc bankow stala
    sie wlasnoscia "Zagranicznych wlascicieli" i co sie zmienilo (conajwyzej
    na +) ? W przypadku zmiany wlasciciela X na Y pewnie nawet tego nie
    zauwazysz.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-11-08 18:44:21
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    roznie to bywa. Czy np. sprzedanie Inteligo wyszlo bankowi i klientom na
    zdrowie? Albo BPH?
    Nie chodzi tu moze o obawe utraty pieniedzy, ale zmiane standardow obslugi.
    Poza tym mozna miec nieco zludne przeswiadczenie co do gwarancji. Nie kazdy
    wie, ze trzymajac w Multi i mbanku dla przykladu, BFG gwarantuje mu
    pojedynczy zwrot, bo traktuje te podmioty jak 1 (BRE).

  • 4. Data: 2008-11-08 19:25:53
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Szymon pisze:
    > roznie to bywa. Czy np. sprzedanie Inteligo wyszlo bankowi i klientom na
    > zdrowie? Albo BPH?

    O zmianie odnsnie BPH bylo wiadomo duzo wczesniej i kazdy klient mogl
    spokojnie sie ewakuowac. Co do Inteligo to osobiscie nie zauwazylem
    zadnych zmian.

> [...]
    > wie, ze trzymajac w Multi i mbanku dla przykladu, BFG gwarantuje mu
    > pojedynczy zwrot, bo traktuje te podmioty jak 1 (BRE).

    Jesli ktos ma pieniadze wieksze niz nowe gwarancje BFG to powinien sie
    zastanowic gdzie je trzyma. A zmiana wlasciciela banku to nie jest cos
    co zostanie dokonane w tajemnic i nikt o tym nie bedzie wiedzial.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-11-08 19:38:40
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie kazdy wie, ze trzymajac w Multi i mbanku dla przykladu, BFG gwarantuje
    > mu pojedynczy zwrot, bo traktuje te podmioty jak 1 (BRE).

    Kazdy klinet ma to w pierwszym zdaniu umowy: "Umowa zawarta miedzy
    BRE Bankiem SA w Warszawie..."

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2008-11-08 19:44:51
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > O zmianie odnsnie BPH bylo wiadomo duzo wczesniej i kazdy klient mogl
    > spokojnie sie ewakuowac. Co do Inteligo to osobiscie nie zauwazylem
    > zadnych zmian.

    Ja zauwazylem dosc znaczne. Niemniej - chodzi mi tylko o to, ze roznie z
    tymi zmianami bywa. Na pewno zmiana wlasciciela musi byc zauwazona przez
    klienta, gdyz calkiem sporo zmienia w jego sytuacji.

    > Jesli ktos ma pieniadze wieksze niz nowe gwarancje BFG to powinien sie
    > zastanowic gdzie je trzyma. A zmiana wlasciciela banku to nie jest cos co
    > zostanie dokonane w tajemnic i nikt o tym nie bedzie wiedzial.

    To prawda, ale tez klient nie ma obowiazku sledzic kto jest wlascicielem,
    szczegolnie gdy korzysta intensywnie z ofert kilku bankow. Czasami trudno
    jest zauwazyc zmiane w TOiP czy oprocentowaniu, a nie wydaje mi sie, by
    wiekszosc klientow byla w stanie podac wysokosc kapitalu czy wlasciciela
    swoich bankow.

  • 7. Data: 2008-11-08 19:48:35
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Kazdy klinet ma to w pierwszym zdaniu umowy: "Umowa zawarta miedzy
    > BRE Bankiem SA w Warszawie..."

    lecz z drugiej strony oddzielne placowki (czy punkty w przypadku mbanku),
    wplatomaty, systemy informatyczne wskazuja na cos przeciwnego. Gdy
    przychodze do Multi i chce skorzystac z wplatomatu to niestety bez szans, bo
    to INNY bank niz mBank. Jesli jednak chce przeniesc karte z mBanku do Multi
    korzystajac z opcji przeniesienia to tez przykro nam, bo to niestety TEN SAM
    bank :-) No ale jak to kiedys powiedzial pulkownik Kwiatkowski: "Prawo
    stosujemy wtedy, kiedy nam pasuje... A jak nam nie pasuje, to mozemy czasami
    przymknac oko".

  • 8. Data: 2008-11-08 19:54:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-08, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > roznie to bywa. Czy np. sprzedanie Inteligo wyszlo bankowi i klientom na
    > zdrowie? Albo BPH?

    Wtedy? Wyszło. Sieć darmowych bankomatów się zwiększyła (z Euronetu
    przeszli na PKO BP), a klienci dostali możliwość darmowych wpłat w
    kasach PKO BP. A że się nie rozwija zbyt dynamicznie? Widać w PKO BP
    nie mają potrzeby by rozwijać produkt alternatywny.

> [...]
    > wie, ze trzymajac w Multi i mbanku dla przykladu, BFG gwarantuje mu
    > pojedynczy zwrot, bo traktuje te podmioty jak 1 (BRE).

    IMHO sytuacja polskich banków nie jest póki co zła, więc nie ma co
    dramatyzować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-11-08 21:48:57
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > kasach PKO BP. A że się nie rozwija zbyt dynamicznie? Widać w PKO BP
    > nie mają potrzeby by rozwijać produkt alternatywny.

    To mowisz, ze to plusy... hmm... Ja zdecydowanie wole bankomat Euronetu czy
    BZ WBK niz PKO BP, gdzie non stop sa kolejki (byc moze tylko w moim
    miescie). Mozliwosc korzystania z kas PKO BP i w ogole sie tam pojawianie
    byla dla mnie watpliwa przyjemnoscia. Natomiast na poczatku Inteligo bylo
    alternatywa do mBanku i calkiem niezle sie rozwijajaca. O ile pozycja mBanku
    nadal jest mocna, o tyle Inteligo jest juz na koncu peletonu.

  • 10. Data: 2008-11-08 22:17:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-08, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > To mowisz, ze to plusy... hmm... Ja zdecydowanie wole bankomat Euronetu czy
    > BZ WBK niz PKO BP, gdzie non stop sa kolejki (byc moze tylko w moim
    > miescie).

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Bezprowizyjnych bankomatów
    PKO BP _jest_ więcej, a wtedy było _kosmicznie_ więcej. Ja np. euronet
    miałem ponad 2 km od domu, a PKO BP - jakieś 200 metrów.

    > Mozliwosc korzystania z kas PKO BP i w ogole sie tam pojawianie
    > byla dla mnie watpliwa przyjemnoscia.

    To nie ma być przyjemność. Jak się chce wpłacić bezprowizyjnie kasę, to
    jednak okienko gdzie można to zrobić za darmo jest plusem.

    > Natomiast na poczatku Inteligo bylo alternatywa do mBanku i calkiem
    > niezle sie rozwijajaca. O ile pozycja mBanku nadal jest mocna,
    > o tyle Inteligo jest juz na koncu peletonu.

    Zależy co kto potrzebuje. Jak chcesz inwestować w obligacje skarbowe, to
    nie zrobisz tego w mBanku. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl