  • 11. Data: 2010-01-27 14:00:39
    Temat: Re: czy karta jest na podpis
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 27, 2:32 pm, "wspolna-flaszka.pl"
    > Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:2a74a242-7e3e-433b-9c0c-16d724fe70e8@
    k41g2000yqm.googlegroups.com...
    > On Jan 27, 2:15 pm, "wspolna-flaszka.pl"

    > A swoja droga bylo 1001 razy na grupie: kwestia karta z czpiem/karta
    > bez czpia jest oderwana od kwestii podpis/pin. To sa dwie zupelnie
    > niezalezne sprawy.
    >
    > tyle ze u nas posiadanie chipa = pin

    Nie, no wlasnie o tym mowie, ze nie, nie i jeszcze raz nie.

    Zwiazek miedzy czipem/brakiem czipa, a podpisem i PINem jest zaden.

    Inna sprawa, ze proces przechodzenia przez banki na karty czipowe oraz
    proces przechodzenia na standardowa autoryzacje pinem tocza sie w
    Polsce rownolegle.

  • 12. Data: 2010-01-27 15:44:36
    Od: SpeX <s...@v...pl>

    W dniu 2010-01-27 14:15, wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]
    > banku
    > wymusza podpis nawet przy terminalu z pinpadem czy zadna któras z nich

    A czy jakiś bank w PL oferuje karty 100% chipowe? A nie hybrydy z paskiem.

  • 13. Data: 2010-01-27 19:28:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 06:00:39 -0800 (PST), BK napisał(a):
    > On Jan 27, 2:32 pm, "wspolna-flaszka.pl"
    wiadomoscinews:2a74a242-7e3e-433b-9c0c-16d724fe70e8@
    k41g2000yqm.googlegroups.com...
    > Nie, no wlasnie o tym mowie, ze nie, nie i jeszcze raz nie.

    Zdecydowanie jak najbardziej tak ;)

    > Zwiazek miedzy czipem/brakiem czipa, a podpisem i PINem jest zaden.

    Związek jest taki, że jeśli terminal dopuszcza autoryzację PINem to przy
    karcie chipowej WYMUSI autoryzację PINem a przy klasycznej - nie.
    Dlatego posiadając kartę bez tego dziadostwa mogę spokojnie nie znać PINu do
    niej, co przy karcie z chipem jest niemożliwe.

    Podkreślam: nie mówimy o teorii - bo w tej wszystko jest możliwe - ale o
    faktycznej sytuacji w Polsce.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-01-27 19:46:56
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > niej, co przy karcie z chipem jest niemożliwe.
    >
    > Podkreślam: nie mówimy o teorii - bo w tej wszystko jest możliwe - ale o

    Znam jedną kartę, która nie spełnia podanego przez Ciebie warunku, jest to
    MasterCard ING w wersji platynowej. Ma mikroprocesor a autoryzuje się
    wszędzie gdzie jest to możliwe podpisem. Nie ma zatem mowy o wymuszaniu
    czegoś przez terminal, sposób autoryzacji zależy od danych zapisanych na
    karcie.

  • 15. Data: 2010-01-27 19:59:15
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 27, 8:46 pm, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > wszędzie gdzie jest to możliwe podpisem. Nie ma zatem mowy o wymuszaniu
    > czegoś przez terminal, sposób autoryzacji zależy od danych zapisanych na

    Dokladnie to sposob autoryzacji jest pewna wynikowa kerty i terminala.

    Dlatego powtarzam, ze sam fakt, ze jest czpi/brak czpia jest bez
    znaczenia dla metody autoryzacji. Nawet karta z czipem moze byc z
    podpisem czego dowodem jest ING :)

  • 16. Data: 2010-01-27 20:33:16
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2010-01-27 14:53, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości

    > debetowa?
    Nie, zwykła Visa.

  • 17. Data: 2010-01-27 21:39:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    SpeX <s...@v...pl> writes:

    > A czy jakiś bank w PL oferuje karty 100% chipowe? A nie hybrydy z paskiem.

    Latwo taka zrobic samemu. Tylko co z tego, to raczej kwestia terminali
    w sklepach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2010-01-27 22:33:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dlatego powtarzam, ze sam fakt, ze jest czpi/brak czpia jest bez
    > znaczenia dla metody autoryzacji. Nawet karta z czipem moze byc z
    > podpisem czego dowodem jest ING :)

    albo kk Aliora, w niektorych sklepach zawsze autoryzacja podpisem...sam
    bylem zdziwiony

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2010-01-27 22:36:18
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > albo kk Aliora, w niektorych sklepach zawsze autoryzacja podpisem...sam
    > bylem zdziwiony

    A ja znam taki sklep w Pcimiu, gdzie każda karta autoryzuje się podpisem.
    Przynajmniej każda z tych, które tam testowałem. Stary terminal nie
    obsługujący mikroprocesora.

  • 20. Data: 2010-01-28 07:02:19
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" napisał:

> [...]
    > do
    > niej, co przy karcie z chipem jest niemożliwe.

    To, co właśnie opisałeś, jest bardzo powszechnym mitem. Terminale dla kart z
    paskiem magnetycznym korzystają z własnej konfiguracji i z Service Code
    znajdującego się na ścieżce drugiej paska. W przypadku EMV korzystać muszą z
    CVM List zawartego w karcie w połączeniu z Terminal Capabilities, jakie
    zostały przez centrum rozliczeniowe dla danego terminala certyfikowane. W
    polskich realiach oznacza to, że właściwie wszystkie urządzenia 'attended'
    obługują PIN online, PIN offline (zarówno szyfrowany, jak i jawnie
    przekazywany) oraz podpis. Część urządzeń wspiera także, na odpowiedzialność
    centrum rozliczeniowego, brak uwierzytelniania posiadacza karty. EMV
    zapewnia, że karta może wspierać kilka metod i wydawca może ustalić reguły,
    z których wynika, jaka metoda zostanie zastosowana dla transakcji (reguły
    dotyczą kwot transakcji oraz środowiska i typu transakcji).

    > Podkreślam: nie mówimy o teorii - bo w tej wszystko jest możliwe - ale o
    > faktycznej sytuacji w Polsce.

    Mówimy o polskich realiach. Musiałeś nie mieć styczności z kartami
    debetowymi z paskiem, jak Maestro, Visa Electron w wielu bankach (np. PKO
    BP) oraz kilkoma kredytówkami EMV, które używają podpisu.

    --
    MG