  • 1. Data: 2012-08-13 15:39:31
    Temat: czy ktoś wie w jaki sposób będzie przeliczana wypłata z karty podpiętej do konta EUR w Citibanku poza strefą EUR?
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Taka sytuacja: karta Citicard (MasterCard) przepięta do konta w EUR w Citibanku.
    Konto Citione, bez prowizyjne wypłaty ze wszystkich bankomatów na świecie.

    Egzotyczny kraj (lokalna waluta inna niż USD/EUR/GBP/CHF). Wypłata gotówki w lokalnej
    walucie z bankomatu obcego.

    Na koncie Citi w PLN nie ma nic, na koncie EUR jest kasa, karta przepięta do konta w
    EUR.

    Czy MasterCard przeliczy lokalną walutę na EUR i w tej kwocie EUR zostanie obciążone
    konto Citi w EUR, czy też Citi te EUR będzie chciał przeliczyć na PLN i w PLN
    obciążyć konto?

    http://www.online.citibank.pl/p/platnosci_w_euro.do niewiele wyjaśnia, gdyż piszą:

    Transakcje bezgotówkowe w punktach sprzedaży oraz wypłata gotówki w bankomatach
    innych niż Citi.

    * W pierwszym kroku organizacja Mastercard dokonuje przeliczenia kwoty transakcji z
    waluty oryginalnej na kwotę wyrażoną w EUR i taką kwotę przekazuje do Citi Handlowy
    (jako wydawcy tej karty) w celu rozliczenia transakcji na rachunku Klienta.

    * Rachunek Klienta prowadzony w PLN obciążany jest kwotą przeliczoną z kwoty w EUR na
    podstawie kursu sprzedaży EUR obowiązującego w Citi Handlowy w momencie rozliczania
    transakcji.

    * Zgodnie z dyspozycją Klienta, dla dokonywania transakcji bezgotówkowych, Karty
    Debetowe Maestro oraz MasterCard mogą zostać podpięte do rachunku w EUR . W takim
    przypadku, gdy walutą oryginalną transakcji jest EUR, przeliczenie następuje w
    stosunku 1:1.

    Czy ktoś może z doświadczenia potwierdzić że konto w EUR będzie obciążone w EUR kwotą
    wyliczoną przez MasterCard, i polski Citi nie będzie sobie tego chciał w PLN
    obciążyć?

  • 2. Data: 2012-08-13 15:46:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 06:39:31 -0700, Miernik napisał(a):

    > Czy ktoś może z doświadczenia potwierdzić że konto w EUR będzie
    > obciążone w EUR kwotą wyliczoną przez MasterCard, i polski Citi nie
    > będzie sobie tego chciał w PLN obciążyć?

    Na logikę to jeżeli karta podpięta do konta w EUR to może przyjść
    obciążenie w innej walucie do Citi a oni Ci przeliczą po swoich kursach i
    jeszcze ewentualny % za przewalutowanie doliczą - IMO z uwagi na ich
    niekorzystne kursy taka moja hipoteza. Raczej na PLN tutaj przeliczania i
    obciążania nie będzie. No ale to się okaże jak się transakcja rozliczy. A
    blokada jak się pojawiła?

    Xenocide

  • 3. Data: 2012-08-13 16:03:56
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Monday, August 13, 2012 3:46:22 PM UTC+2, xbartx wrote:

> [...]
    > obciążania nie będzie. No ale to się okaże jak się transakcja rozliczy. A

    Obciążenie przychodzi niby w EUR od MasterCarda, ale tak piszą że to tylko dla wypłat
    w EUR więc kto ich wie co z tym zrobią.

    Na razie nic się nie pojawiło bo dopiero myślę czy ta karta będzie użyteczna do
    wypłat w egzotycznych krajach, jeszcze nie mam karty ani tym bardziej nie wyciągałem
    z bankomatu, dlatego pytam czy ktoś już tak robił.

  • 4. Data: 2012-08-14 16:01:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 13 Aug 2012 07:03:56 -0700, Miernik napisał(a):

> [...]
    > użyteczna do wypłat w egzotycznych krajach, jeszcze nie mam karty ani
    > tym bardziej nie wyciągałem z bankomatu, dlatego pytam czy ktoś już tak

    Według mnie wygląda to tak, że bank ma umową z MC/VISA/etc że dla swoich
    kart ma to wyglądać tak a tak - przykładowa transakcje mają być
    przeliczane na EUR, USD, GBP czy PLN i później już bank robi z tym
    ewentualnie jakieś dodatkowe rzeczy jak % za przewalutowanie or sth.

    Xenocide