  • 1. Data: 2008-04-16 06:22:15
    Temat: czy można "cudownie pomnożyć" odsetki na ROR?
    Od: k...@o...pl

    wiem, że jedne banki księgują wypłatę z bankomatu od razu inne po 1, 2, 3 a
    nawet po 4 dniach. Jedne banki mają bezpłatne wypłaty kartą z bankomatów, inne
    pobierają kilka złotych prowizji.

    Zastanawiam się czy jest bank mający jednocześnie następujące cechy:
    - daje w miarę przyzwoite odsetki na koncie osobistym
    - nie pobiera prowizji za wypłatę z bankomatu
    - odnotowuje od razu każdą wpłatę na konto (gotówkową w okienku)
    - odnotowuje wypłatę z bankomatu dopiero po 3 dniach

    Załóżmy że wpłaciłbym 100.000zł np. na 3% a potem wypłacał je w bankomacie i
    po chwili wpłacał w okienku i tak codziennie. Po 3 dniach urosłoby mi saldo
    np. 400.000zł i takie by się utrzymywało, bo codziennie bank księgowałby
    dzisiejszą wpłatę i wypłatę bankomatową sprzed 3 dni.

    Realne oprocentowanie wyniosłoby (wg przykładu) np. 12%

    Czy jest bank który spełnia powyższe warunki?

  • 2. Data: 2008-04-16 08:53:52
    Temat: Re: czy można "cudownie pomnożyć" odsetki na ROR?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > - odnotowuje od razu każdą wpłatę na konto (gotówkową w okienku)
    > - odnotowuje wypłatę z bankomatu dopiero po 3 dniach

    Nie jest istotne kiedy odnotowuje wypłatę - liczy się DATA wykonania
    operacji!

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2008-04-16 09:03:39
    Od: quwert <q...@x...gazeta.pl>

    > Zastanawiam się czy jest bank mający jednocześnie następujące cechy:
    > - daje w miarę przyzwoite odsetki na koncie osobistym
    tak
> [...]
    tak
    > - odnotowuje wypłatę z bankomatu dopiero po 3 dniach

    Jeżeli odnotowuje = księguje to tak ale,
    z reguły banki liczą odsetki od daty operacji a nie od daty księgowania
    (nawet na KK), oscylator w dobie elixiru i sorbnetu nie jest chyba możliwy
    chociaż w Polbanku to nawet to potrafią :)

  • 4. Data: 2008-04-16 11:04:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    quwert <q...@x...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > (nawet na KK), oscylator w dobie elixiru i sorbnetu nie jest chyba możliwy
    > chociaż w Polbanku to nawet to potrafią :)

    Nie wydaje mi sie by byla taka regula, wiele bankow liczy odsetki
    z data obciazenia. Problem raczej w wysokosci limitow i oplat, a takze
    w tym, ze nie da sie tego zrobic "automatycznie", zas ludzie beda sie
    zastanawiac i cos moga wymyslic. Poza tym problemem jest gotowka, to
    zupelnie inna sprawa niz np. czek lub przelew.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2008-04-16 11:58:06
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Nie wydaje mi sie by byla taka regula, wiele bankow liczy odsetki
    > z data obciazenia.

    tak było kiedyś, teraz mogły zostać najwyżej jakieś niedobitki...
    a może wiesz, które pod uwagę biorą datę księgowania a nie datę operacji?
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-04-16 12:32:46
    Temat: Re: czy mo?na "cudownie pomno?y?" odsetki na ROR?
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    RobertS wrote:

    > tak by^(3)o kiedy?, teraz mog^(3)y zosta? najwy?ej jakie? niedobitki...
    > a mo?e wiesz, które pod uwage^ bior? date^ ksie^gowania a nie date^ operacji?

    PKO BP czyli np Inteligo

    Taki numer u nich dziala, problemem sa tylko limity wyplat z
    bankomatu/limit dzienny

  • 7. Data: 2008-04-16 13:59:37
    Od: k...@o...pl

    > PKO BP czyli np Inteligo
    >
    > Taki numer u nich dziala, problemem sa tylko limity wyplat z
    > bankomatu/limit dzienny

    a inne banki poza PKO BP? Bo niestety Inteligo co prawda pozwala ustawić
    wysoki limit wypłat kartą, ale niestety daje żałośnie niskie procenty...

  • 8. Data: 2008-04-16 18:34:46
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "quwert" <q...@x...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > (nawet na KK), oscylator w dobie elixiru i sorbnetu nie jest chyba możliwy
    > chociaż w Polbanku to nawet to potrafią :)

    Czesc bankow za date waluty w przypadku wyplat z bankomatu przyjmuje date
    ksiegowania. Tak oscylator jest mozliwy, ale trzeba pamietac, ze mozesz
    wyplacic maksymalnie okreslona kwote i w ramach tego robic ten oscylator.
    Jezeli oprocentowanie jest niewysokie, to trzeba sie sporo nawyplacac i
    wplacac zeby zarobic. Ksieguje tak np. Lukas, dawniej jak pamietam pare lat
    temu robil tak i Kredyt Bank (teraz nie mam konta to nie wiem). Dawniej jak
    oprocentowanie rorow bylo np. 10% to mozna bylo sie silic na taki oscylator,
    ale teraz zbyt uciazliwe.

  • 9. Data: 2008-04-17 00:16:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    kredytywkarpaczu 7...@n...onet.pl

    > - daje w miarę przyzwoite odsetki na koncie osobistym
    > - nie pobiera prowizji za wypłatę z bankomatu
    > - odnotowuje od razu każdą wpłatę na konto (gotówkową w okienku)
    > - odnotowuje wypłatę z bankomatu dopiero po 3 dniach

    Polbank. Inteligo nie daje %%. :)

    --