  • 1. Data: 2009-12-25 15:44:51
    Temat: czy mozna aktem notarialnym zrzec się w prosty sposób prawa do lokalu na rzecz innego współwłaściciela?
    Od: "gabory" <g...@t...pl>

    witam
    ponieważ za mało zarabiam i muszę wziąć kredyt hipoteczny na zakup
    mieszkania "na dokładkę" z bratem i jego żoną - czyli będzie 3
    kredytobiorców i właścicieli (tak się domyślam) to mam pytanie czy po jakimś
    czasie (np, 3 latach) będzie mozna znieść współwłasność lokalu mojego brata
    i jego żony, tak że w efekcie to ja będę jedynym właścicielem lokalu?
    czy takie zrzekanie się własności na rzecz innego współwłaściciela niesie ze
    sobą jakieś zobowiązania podatkowe?

    pozdrawiam
    Jasio

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4716 (20091225) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-12-25 18:17:51
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Gru, 16:44, "gabory" <g...@t...pl> wrote:
> [...]
    > czy takie zrzekanie się własności na rzecz innego współwłaściciela niesie ze

    1. Można będzie znieść współwłasność.
    2. Zniesienie współwlasności pomiedzy osobami z I grupy podatkwej nie
    podlega opodatkowaniu.
    3. Po zniesieniu brat i jego żona w dalszym ciągu pozostaną dłużnikami
    banku.

  • 3. Data: 2009-12-25 18:24:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

[...]

    A po co w ogole ma byc ta wspolwlasnosc? Nie wystarczy przystapienie do
    dlugu?

    MK

  • 4. Data: 2009-12-25 19:45:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 25 Dec 2009 16:44:51 +0100, gabory napisał(a):

> [...]
    > czy takie zrzekanie się własności na rzecz innego współwłaściciela niesie ze

    Nie zrzeczenie się, a podarowanie Ci ich udziałów. O ile pamietam w tak
    bliskiej rodzinie zwolnione to będzie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2009-12-25 20:42:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "gabory" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokalu?
    > czy takie zrzekanie się własności na rzecz innego współwłaściciela niesie
    kredyt bedzie na trzy osoby. Ale mieszkanie kupujesz Ty i tylko ty bedziesz
    jego wlascicielem
    To dwie rózne sprawy

    Kris

  • 6. Data: 2009-12-25 23:05:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Nie zrzeczenie się, a podarowanie Ci ich udziałów. O ile pamietam w tak
    > bliskiej rodzinie zwolnione to będzie.

    nie będzie.