  • 11. Data: 2009-11-24 06:02:37
    Temat: Re: czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Lis, 01:47, "Stiwi" <s...@g...pl> wrote:

    > Nie tylko Ty. Te karty to bzdura totalna. Do 49,90pln zapłacisz pay-pass, ale
    50,90pln już nie. Głupota
    > banków nie zna granic. Gdyby ta technologia była super bezpieczna, to nie byłoby
    takich limitów.

    > --

    Czyli gdyby jazda samochodem byla super bezpieczna nie byloby
    ograniczen predkosci?

    Limit jest po to zeby karta byla bezpieczna. Nikomu nie bedzie sie
    oplacac krasc 50 zl.

  • 12. Data: 2009-11-24 06:05:17
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Lis, 00:56, z...@o...pl wrote:
> [...]
    > producent zamków do drzwi i alarmów, reklamował sie że w razie włamania
    > krótszego niż minuta, żadne zabezpieczenie alarmowe nie działa. Bez sensu!
    >
    > Małe kwoty mogą być wydawane (albo kradzione) z karty bez pinu,
    > bez podpisu, bez niczego. I ja mam jako klient to akceptować?!
    >
    > A może jeszcze (podobnie jak dziś trudno zdobyć kredytówkę bez czipa)
    > za rok albo cztery już nie będzie kart bez "cudownej" funkcji zbliżeniowej?
    >
    > Czy w powyższym krytycznym wobec lansowanej przez banki technologii
    > rozumowaniu tkwi jakiś błąd? A jeśli tak, to jaki?

    Korzysc jest taka zeby przyspieszcy platnosckarta przy drobnych
    zakupach. Czemu ludzie nie lubia placic karta? Bo to trwa. Jak lecisz
    po zestaw poranny np. fajki i gazeta to lepiej dac kioskarce 20 zl niz
    placic karta. A tak pik i po sprawie.

    Jest ryzyko ze zul ukradnie Ci karte i bedzie chcial zaplacic za 0,7 -
    ale zawsze mozesz karte zablokowac :) A, ze mozesz ja zgubic? 50 zl
    tez mozna zgubic.

  • 13. Data: 2009-11-24 06:33:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    BK <b...@g...com> writes:

    [...]
    > Jest ryzyko ze zul ukradnie Ci karte i bedzie chcial zaplacic za 0,7 -
    > ale zawsze mozesz karte zablokowac :) A, ze mozesz ja zgubic? 50 zl
    > tez mozna zgubic.

    Popraw mnie: limit *pojedynczej* transakcji taką kartą to 50PLN, czyli
    nasz żul może oblecieć kilka monopolek i polecimy na powiedzmy 400 PLN?
    KJ

    --
    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 14. Data: 2009-11-24 08:03:32
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Lis, 00:56, z...@o...pl wrote:

    > Zastanawiam się jaka z niej korzyść dla klienta? Nie widzę ŻADNEJ,
    Być może w karty bezstykowe będą bardziej trwałe bo nie ma styków
    które mogą się uszkodzić?
    Z drugiej strony pewnie są droższe.

    Wszystkie inne funkcje karty bezstykowej można zrealizować w oparciu o
    kartę z mikroprocesorem ale bez technologii zbliżeniowej.
    Czas przykładania karty do czytnika/umieszczania w czytniku stykowym
    jest całkiem podobny różnica jest znacznie mniejsza niż wyjmowanie
    karty z portfela.

  • 15. Data: 2009-11-24 08:03:51
    Od: "m1ch4l.j" <m...@g...com>

    On 24 Lis, 03:51, z...@o...pl wrote:

    > Do tej pory, złodziej karty nie znając PIN był bezradny,
    > a podrabianiem podpisu ryzykował sprawę karną, poza tym
    > nie wiedział (zgadywał) ile akurat jest dostępne na karcie.
    >
    > A teraz będzie znał  złodziejski bezstresowy limit i w tesco
    > kupi sobie butelkę 0,7l plus zagrychę.
    >
    > Gdzie w powyższym opisie tkwi błąd?!

    W tym, że korzystając z kradzionej karty też ryzykuje sprawę karną.

  • 16. Data: 2009-11-24 08:05:52
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 24 Lis, 07:05, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    > zakupach. Czemu ludzie nie lubia placic karta? Bo to trwa. Jak lecisz
    > po zestaw poranny np. fajki i gazeta to lepiej dac kioskarce 20 zl niz

    To nie jest kwestia karty bezstykowej tylko autoryzacji off-line i nie
    podawania kodu PIN.
    To samo można by zrobić z kartą "stykową".

  • 17. Data: 2009-11-24 08:09:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lis, 07:33, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
> [...]
    >
    > Popraw mnie: limit *pojedynczej* transakcji taką kartą to 50PLN, czyli
    > nasz żul może oblecieć kilka monopolek i polecimy na powiedzmy 400 PLN?

    Dokladnie.
    Do momentu, az pojawi sie prosba o PIN. Moze sprawe zalatwic w jednym
    monopolowym - "pani kasuje co 49 zl" :)

    Moj "limit bezpieczenstwa" bylby, gdybym mogl osobiscie personalizowac
    w dol limity ilosciowe i kwotowe - np. transakcja do 20 zl i do 3
    transakcji dziennie.

    Reklamuja toto, ze ma byc do zaplaty za gazete i papierosy - to akurat
    by starczylo..

    Produkt bardzo niebezpieczny i wymarzony np. dla systematycznych
    "podbieraczy" w domu czy w pracy lub szkole, "pozyczajacych " karte i
    odkladajacych na miejsce po zakupie.

  • 18. Data: 2009-11-24 08:11:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 24, 7:33 am, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
> [...]
    > KJ
    >
    > --
    > "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

    I tak - i nie. System wymusza autoryzacje PIN "co jakis czas" :)

  • 19. Data: 2009-11-24 08:13:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 24, 9:05 am, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    > To nie jest kwestia karty bezstykowej tylko autoryzacji off-line i nie
    > podawania kodu PIN.
    > To samo można by zrobić z kartą "stykową".

    A to zasadniczo prawda.

  • 20. Data: 2009-11-24 08:14:40
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 24, 9:09 am, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Produkt bardzo niebezpieczny i wymarzony np. dla systematycznych
    > "podbieraczy" w domu czy w pracy lub szkole, "pozyczajacych " karte i
    > odkladajacych na miejsce po zakupie.

    To samo mozna zrobic tez z kredytowka i zakupami on-line. Dzieciak
    spisze nr karty i cvv rodzica - i nawet karty nie musi ruszac, a moze
    ladowac komorke i placic za jakies gry on-line :)