  • 41. Data: 2009-11-24 17:44:12
    Temat: Re: czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 24 Lis, 00:56, z...@o...pl wrote:
    > Biorąc pod uwagę, że nigdy nie twierdziłem jakobym zjadł wszystkie rozumy,
    > być może ktoś przekona mnie że poniższy wywód zawiera jakieś błędy...
    >
    > brakuje mi słowa które precyzyjnie oddałoby moją reakcję emocjonalną
    > więc napiszę jestem mocno *negatywnie zdziwiony* oraz *zdegustowany*
    > nie tyle reklamami co samym istnieniem technologii zbliżeniowej.
    > Zastanawiam się jaka z niej korzyść dla klienta? Nie widzę ŻADNEJ,
    Są maniacy którzy zachwycają się szybkością transakcji - widać takich
    choćby na forum mBanku. Na tym te "zalety" chyba się kończą.
    Ciekawią mnie w tym całym marketingowym bełkocie 2 rzeczy: najpierw
    wprowadza się karty chipowe - bo to takie bezpieczne, są tak super-
    bezpieczne, że nawet kosmici ich nie zeskanują, no a PIN daje nam
    niespotykany nigdzie poziom zabezpieczeń - jakby PINu nie było to
    Sodomia i Gomoria naraz. Po czym oferuje się dokładnie również kartę
    chipową ale już z pp i teraz jakimś cudem okazuje się, że PIN [dla
    małych kwot] to przeżytek.
    Po 2.: dlaczego z uporem maniaka wciska się nam drogą technologię
    (czyli za to zapłacimy my) skoro identyczny efekt można uzyskać na
    kartach bez pp ? Tego już kompletnie nie rozumiem.

  • 42. Data: 2009-11-24 17:57:29
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Lis, 07:02, BK <b...@g...com> wrote:

    > Limit jest po to zeby karta byla bezpieczna. Nikomu nie bedzie sie
    > oplacac krasc 50 zl.

    Będzie. Choćby dlatego, że w Kraju MIłości do 200 PLN jest to
    wykroczenie.

  • 43. Data: 2009-11-24 19:26:52
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    Użytkownik "maruda" <r...@n...com> napisał w wiadomości
    z...@o...pl pisze:

    > Zakładam, że regulaminy przeczytałeś dokładnie. Ja czytałem pobieżnie i
    > jakoś umknął mi fakt, ze w ogóle jest możliwa transakcja bez jakiejkolwiek
    > autoryzacji. Włos się jeży!
    > Toż-to jak złodziej kieszonkowy! Przechodzisz koło niego, pieniądze
    > znikają, a Ty nawet nic o tym nie wiesz.

    Tak naprawde wszystko zalezy od tego jak bank w praktyce bedzie
    ropzatrywal reklamacje gdy zdarza sie takie zakupy. Idealnie by
    bylo, ze dzwonimy, skladamy reklamacje i od razu pieniadze
    wracaja na nasze konto. A bank niech sobie wyjasnia
    co chce, ewentualnie pozniej podesle jakies pismo
    czy formularz do wypelnienia. Znajac jednak
    podejscie do reklamacji np. w mBanku to obawiam
    sie, ze to bedzie wygladoalo inaczej.

    Sam nie zamierzam brac zadnej karty zblizeniowej
    tak dlugo jak sie da.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 44. Data: 2009-11-24 22:10:26
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Clegan pisze:

    > Po 2.: dlaczego z uporem maniaka wciska się nam drogą technologię
    > (czyli za to zapłacimy my) skoro identyczny efekt można uzyskać na
    > kartach bez pp ? Tego już kompletnie nie rozumiem.

    I dlaczego nie ma mozliwosci wylacznia transakcji bezstykowych na
    posiadanej karcie, jesli klient sobie nie zyczy takiej funkcjonalnosci?

  • 45. Data: 2009-11-25 00:28:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z...@o...pl writes:

    > Do tej pory, złodziej karty nie znając PIN był bezradny,
    > a podrabianiem podpisu ryzykował sprawę karną,

    Nie przesadzajmy.

    > poza tym
    > nie wiedział (zgadywał) ile akurat jest dostępne na karcie.

    Zgaduje ze 50 zl zwykle jest.

    Problemy sa powazniejsze, ale inne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 46. Data: 2009-11-25 00:35:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > Nie sadze zeby grozil nam nagle jakis wysyp kardziezy "pay pass" -
    > tymbardziej, ze kraje zachodnie znacznie bardziej zaawansowane we
    > wprowadzaniu tej technologi nie zantotowaly zjawiska. Nie rozumiem
    > wiec czemu u nas mialoby byc inaczej.

    Tez watpie, biorac pod uwage fakt, ze nie ma zadnych powodow, by takich
    kart uzywac na wieksza skale.

    Ale gdyby jednak byly tak uzywane, to sprawa sie komplikuje.

    > Natomiast ryzyko, ze ktos "zmontuje" sobie urzedzenie i bedzie czyscil
    > nam paypassy jest bliskie zero. Teoretycznie jest to oczywiscie
    > wykonalne ale koszty takiej operacji nie bilansuja sie z zyskami.

    Bez przesady, koszty nie sa wcale takie duze. Jasne ze ja tu mam duzo
    rozmaitego sprzetu, ktorego nie ma kazdy Kowalski, ale pewnie bylbym
    w stanie zlozyc z niego odpowiedni zestaw.

    > Wszyscy doskonale wiecie jak odbywa sie rozliczanie transakcji
    > kartowych - ile waszym zdaniem taki "cwany gapa" skanujacy paypassy w
    > autobusie bylby w stanie skosic kasy?

    Na piwo i bulke wystarczy. Przekretu na miliony to sie tak nie zrobi,
    ale od "zwyklej" karty to sie tak bardzo nie rozni przeciez.
    Jacys bezdomni itd. mogliby tego uzywac skutecznie.

    > I ile z tej kasy mozna spokojnie
    > zatrzymac na etapie rozliczania/KIR itp :)

    Zero.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 47. Data: 2009-11-25 00:36:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin" <n...@n...de> writes:

    > Tak naprawde wszystko zalezy od tego jak bank w praktyce bedzie
    > ropzatrywal reklamacje gdy zdarza sie takie zakupy. Idealnie by
    > bylo, ze dzwonimy, skladamy reklamacje i

    ... bank od razu mowi: pocalujcie nas w d4, transakcja elektroniczna
    z obecnoscia karty, brak mozliwosci reklamowania u sprzedawcy, mala
    szkodliwosc spoleczna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 48. Data: 2009-11-25 00:37:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "LadyRoot" <l...@a...pl> writes:

    > To są limity okreslane przez Mastercard, nie przez bank indywidualnie.

    Przy kartach chipowych bank prawie wszystko moze sam ustalic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2009-11-25 00:39:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Do momentu, az pojawi sie prosba o PIN. Moze sprawe zalatwic w jednym
    > monopolowym - "pani kasuje co 49 zl" :)

    Terminal powinien chciec PIN, chip zreszta tez.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 50. Data: 2009-11-25 00:41:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Przy okazji, ciekawe podejscie do ochrony transakcji zblizeniowych z
    > ubezpieczenia do Mastercard w mbanku
    >
    > ,,PAKIET BEZPIECZNY MASTERCARD"

    > 8) operacje dokonane przez nieuprawniona osob´
    > przy u˝yciu Karty ze skopiowanymi danymi pochodzacymi
    > z Karty, za pomoca specjalnych czytników
    > (tzw. skimming).

    Fakt, kazdy by pomyslal ze za to bank nie ma prawa obciazac klienta,
    a tu takie "kwiatki".
    --
    Krzysztof Halasa