  • 111. Data: 2007-06-30 13:28:15
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 15:10:23 +0200, Mithos napisał(a):

    > Zagadnienie jest takie, ze nadal nikt nie wskazal, iz karta platnicza
    > jest w Polsce obowiazujacym srodkiem platniczym.

    Trudno, żeby była. Środkiem płatniczym jest pieniądz, pieniądz jest "na
    karcie". Pod tym względem karta niczym nie różni się od portfela.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 112. Data: 2007-06-30 13:29:59
    Od: C...@g...com

    On 30 Cze, 15:10, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Zagadnienie jest takie, ze nadal nikt nie wskazal, iz karta platnicza
    > jest w Polsce obowiazujacym srodkiem platniczym.
    Ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz ? [bo się chyba pogubiłem].
    Znaczy: w Polsce tylko gotówka jest obowiązującym środkiem
    płatniczym ?

  • 113. Data: 2007-06-30 13:35:35
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 06:29:59 -0700,
    osoba podpisana: C...@g...com <C...@g...com>
    napisała:
    [...
    > Ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz ? [bo się chyba pogubiłem].
    > Znaczy: w Polsce tylko gotówka jest obowiązującym środkiem
    > płatniczym ?

    O ile mi wiadomo to tak.

    KJ

    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 114. Data: 2007-06-30 15:05:08
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 30 Jun 2007 13:35:35 +0000 (UTC), Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >O ile mi wiadomo to tak.

    no to przelewy sa juz nielegalne ;-)
    bo nie sa srodkiem platniczym w polsce ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 115. Data: 2007-06-30 15:38:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 17:05:08 +0200,
    osoba podpisana: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    napisała:

    > no to przelewy sa juz nielegalne ;-)
    > bo nie sa srodkiem platniczym w polsce ;-)

    Nie. Gotówkę sprzedawca *musi* przyjąc (chyba, że jest to ograniczone
    innymi ustawami.)
    Karty, weksle, czeki, sztabki złota, akcje, obligacje - niekoniecznie.

    Tylko tyle i aż tyle.

    KJ
    PS. Ty trollujesz czy naprawdę tego nie rozumiesz?

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 116. Data: 2007-06-30 15:41:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    napisała:

    > no to przelewy sa juz nielegalne ;-)
    > bo nie sa srodkiem platniczym w polsce ;-)

    Nie. Gotówkę sprzedawca *musi* przyjąc (chyba, że jest to ograniczone
    innymi ustawami.)
    Karty, weksle,przelewy, czeki, sztabki złota, akcje, obligacje - niekoniecznie.

  • 117. Data: 2007-06-30 16:26:21
    Od: C...@g...com

    On 30 Cze, 15:35, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 30 Jun 2007 06:29:59 -0700,
    > osoba podpisana: C...@g...com <C...@g...com>
    > napisała:
    > [...

    > O ile mi wiadomo to tak.
    :)) Dobre
    Obowiązującym środkiem płatniczym jest pieniądz, a nie gotówka - ona
    jest fizycznym przejawem pieniądza [sama gotówka to jest kawałek
    papieru].Zarówno kiedy płacisz gotówką jak i karta to płacisz
    pieniędzmi. W końcu czym płacisz kiedy dajesz sprzedawcy kartę do
    ręki: dobrym wrażeniem ? Intrygująca czernią paska magnetycznego ?

  • 118. Data: 2007-06-30 16:27:50
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Oczywiscie moga byc jakies specyficzne przypadki (podobno w sklepach
    > komputerowych marze sa male), wtedy po prostu sklep nie akceptuje
    > kart, albo wywiesza obok naklejek dokladna informacje o warunkach
    > zaplaty.
    >
    > Proste, nie?

    Ale przecież od początku dyskusji o to idzie. Ja nie neguje i też
    uważam, że zasady powinny być jasno określone, tak żeby kupujący przed
    wejściem do sklepu albo chociaż przy kasie widział jasno czarno na
    białym. Tak jak prędzej napisałem spotkałem się już w kilku sklepach z
    odpowiedzią na moje pytanie czy można płacić kartą? "Nie bo się nam nie
    opłaca" i po prostu nie biorą terminala. Jak widać są też tacy, którzy
    biorą go tylko po to żeby sobie dodatkowej roboty i kłopotów dołożyć.

    Nie oszukujmy się bezapelacyjną podstawą jest aktualnie gotówka coś jak
    Windows wśród systemów na desktop - owszem są inne MacOS (karty), Linux
    (przelewy), Solaris/*BSD (czeki), ale to jest nisza, która jeżeli
    sięgnie wyniku kilku lub raczej kilkunastu % będzie dopiero coś znaczyć
    i wtedy będzie mogła zacząć stawiać warunki ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 119. Data: 2007-06-30 16:34:13
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 09:26:21 -0700,
    osoba podpisana: C...@g...com <C...@g...com>
    napisała:
    [...]
    > pieniędzmi. W końcu czym płacisz kiedy dajesz sprzedawcy kartę do
    > ręki: dobrym wrażeniem ? Intrygująca czernią paska magnetycznego ?

    Dajesz mu do ręki dokument, na podstawie którego może domagać się
    pieniędzy od CA z którym ma umowę.

    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 120. Data: 2007-06-30 16:44:16
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Andrzej Lawa pisze:

    > I tu nagle się zgubiłeś...
    >
    > Skoro nie opłaca ci się przyjmowanie kart, to ich w ogóle nie przyjmuj.
    >
    > Najwyraźniej jesteś taki głupi, żeby sobie zafundować terminal bo jest
    > "dżezi i trendi" - bez żadnej kalkulacji ekonomicznej.

    Wybacz, że nie będę z Tobą dyskutował, ale żeby się zniżyć do Twojego
    poziomu musiałbym położyć się na podłodze a pisanie w takiej pozycji
    wydaje się być mało komfortowe, dlatego raczej nie skorzystam.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski