  • 121. Data: 2007-06-30 17:09:36
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    C...@g...com napisał(a):
    > Znaczy: w Polsce tylko gotówka jest obowiązującym środkiem
    > płatniczym ?

    Banknoty i monety emitowane przez NBP sa prawnym srodkiem platniczym w
    Polsce. I powyzsze sprzedawca MUSI przyjac. To czy przyjme karte, czek
    czy cos innego zalezy juz tylko od jego dobrej woli bo NIC go nie
    obliguje do udostepnienia takiej formy platnosci. Moze to zrobic jesli
    chce, moze to zrobic na okreslonych przez siebie warunkach (pod
    warunkiem, iz sa one znane czyli wszelkiego rodzaju "platnosc powyzej XX
    PLN" itp.), a moze tego w ogole nie robic i stac na stanowisku "cash only".

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 122. Data: 2007-06-30 17:12:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    C...@g...com napisał(a):
    > Obowiązującym środkiem płatniczym jest pieniądz, a nie gotówka - ona
    > jest fizycznym przejawem pieniądza [sama gotówka to jest kawałek
    > papieru].

    Obowiazujacym srodkiem platniczym sa banknoty i monety NBP.

    > Zarówno kiedy płacisz gotówką jak i karta to płacisz
    > pieniędzmi.

    Moze z Twojego punktu widzenia tak jest. A ze masz bledny punkt widzenia
    to coz :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 123. Data: 2007-06-30 17:35:52
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <f663ba$7la$1@news.onet.pl>, f...@a...pl says...

> [...]
    > PLN" itp.), a moze tego w ogole nie robic i stac na stanowisku "cash only".

    Fakt czy sprzedawca bedzie akceptowal zaplate INNYM srodkiem niz
    banknoty i monety zalezy od sprzedacy ALE od momentu podpisania umowy o
    akceptowaniu kart platniczych, sprzedawce takze obowiazuje ta umowa,
    wiec jesli w umowie jest napisane (nie wiem, nie widzialem takich umow)
    ze WSZYSTKI tranzakcje musza byc przez sprzedawce akceptowane, to
    sytuacja, w ktorej sprzedawca ustanowi jakis limit ponizej ktorego nie
    bedzie akceptowal platnosci bedzie naruszeniem tej umowy.

    AP

  • 124. Data: 2007-06-30 18:34:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    AP napisał(a):
> [...]
    > sytuacja, w ktorej sprzedawca ustanowi jakis limit ponizej ktorego nie
    > bedzie akceptowal platnosci bedzie naruszeniem tej umowy.

    Ale czy to jest umowa miedzy sprzedawca, a konsumentem czy tez miedzy
    sprzedawca, a firma obslugujaca platnosci ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 125. Data: 2007-06-30 19:03:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > Wybacz, że nie będę z Tobą dyskutował, ale żeby się zniżyć do Twojego
    > poziomu musiałbym położyć się na podłodze a pisanie w takiej pozycji
    > wydaje się być mało komfortowe, dlatego raczej nie skorzystam.

    Skoro instalujesz sobie terminal "bo modny" i dopiero potem się
    zastanawiasz nad ekonomicznym problemem, to cóż - twój poziom już DAWNO
    jest na poziomie pokładów węgla kamiennego.

  • 126. Data: 2007-06-30 19:04:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Tak to wlasnie jest z wami - laikami, nie dosyc ze nie macie o czyms
    > pojecia, a pomimo to dacie sie za swoje poglady pokroic to jeszcze nie
    > potraficie nawet prawidlowo i w pelni zacytowac przepisu prawa na ktory
    > sie powolujecie.

    Dlaczego piszesz o sobie w drugiej osobie liczby mnogiej?

  • 127. Data: 2007-06-30 19:05:35
    Od: C...@g...com

    On 30 Cze, 19:12, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Obowiazujacym srodkiem platniczym sa banknoty i monety NBP.
    I z tego wynika że tylko one są pieniądzem ?

    > Moze z Twojego punktu widzenia tak jest. A ze masz bledny punkt widzenia
    > to coz :)
    Z punktu widzenia tej nauki która o tym mówi - coś tam o tym się
    uczyłem. Jeśli Ty masz zdanie odmienne to nie zmienia to faktu że jest
    ono błędne.

  • 128. Data: 2007-06-30 19:08:24
    Od: C...@g...com

    On 30 Cze, 18:34, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 30 Jun 2007 09:26:21 -0700,
    > osoba podpisana: C...@g...com <C...@g...com>
    > napisała:
    > [...]
    >
    > Dajesz mu do ręki dokument, na podstawie którego może domagać się
    > pieniędzy od CA z którym ma umowę.
    Mylisz sposób zapłaty z tym co jest pieniądzem. W końcu płatność mogę
    dokonać przelewem a gotówki sprzedawca też może na oczy nie widzieć.
    To jest sposób uiszczenia ceny zakupu i nic więcej.

  • 129. Data: 2007-06-30 19:12:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Zagadnienie jest takie, ze nadal nikt nie wskazal, iz karta platnicza
    > jest w Polsce obowiazujacym srodkiem platniczym.

    Ogólnie? Nie. Ale i nikt nie próbował.

    Tam, gdzie sprzedawca zadeklarował ich przyjmowanie? Oczywiście, że
    zostało to wykazane.

    > A co wybiorczej pamieci : polowa osob tu wypisuje rozne bzdury, ktorych
    > lepiej nawet nie pamietac. Jak dla mnie to EOT.

    I znowu jakąś schizę robisz...

  • 130. Data: 2007-06-30 19:14:03
    Od: C...@g...com

    On 30 Cze, 19:09, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Banknoty i monety emitowane przez NBP sa prawnym srodkiem platniczym w
    > Polsce. I powyzsze sprzedawca MUSI przyjac.
    Znaczy się jak sklep internetowy nie ma możliwości płatności przy
    odbiorze towaru to jest to nielegalne ? :)))
    > To czy przyjme karte, czek
    > czy cos innego zalezy juz tylko od jego dobrej woli bo NIC go nie
    > obliguje do udostepnienia takiej formy platnosci.
    I tu napisałeś słusznie - to jest forma płatności, którą sprzedawca
    może wprowadzić. Ale może też wprowadzić obowiązek płatności tylko
    kartą - i żadnego praw anie łamie.