  • 61. Data: 2007-06-29 17:18:34
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Nic podobnego. Sprzedawca umieszczając logo kart płatniczych
    > zaoferował na dzień dobry, że można płacić kartą.

    Interesujaca interpretacja. Szkoda ze calkowicie bledna.

    > Koniec bajki. Mam umówiony sposób płatności, mam cenę. Umów nalezy
    > dotrzymywać.

    Bajka to jest to co wypisujesz :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 62. Data: 2007-06-29 17:21:04
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A jak będę płacił jednogroszówkami? Też dopłata, bo wymiana tego na
    > "grubsze" kosztuje choćby fatygę? Albo jak właśnie zapłacę stówą za
    > drobną rzecz?

    Polskie pieniadze (banknoty i monety) sprzedawca ma obowiazek przyjac.

    > CENA Z PÓŁKI OBOWIĄZUJE

    No i nadal obowiazuje. To co placisz dodatkowo to nie jest cena za towar
    tylko oplata za uzycie niestandardowego srodka platnosci.

    > Niezależnie od formy płatności - czek, przelew, karta, gotówka lokalna,
    > waluta... Jeśli tylko sprzedawca zadeklaruje, że daną formę płatności
    > przyjmuje - nie ma możliwości odmówić sprzedaży ani podwyższać ceny "bo
    > mu niewygodnie".

    A skad wiesz ze sprzedawca zadeklarowal ? Sama naleka na szybie to zadna
    deklaracja.

    > Jeśli sprzedawca odmówi mi sprzedaży za cenę z półki, ja mogę np. wezwać
    > policję (w celu wystawienia sprzedawcy mandatu karnego, który będzie go
    > sporo więcej kosztować, niż transakcja kartą).

    Ale sprzedawca nic nie odmawia. On sprzedaje po cenie z polki. Dodatkowa
    oplata jest za platnosc karta, a karta obowiazujacym srodkiem platniczym
    w naszym kraju poki co nie jest.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 63. Data: 2007-06-29 17:44:59
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > A gdyby uznac to za wyoutsourcowana czynnosc bankowa? Hm... mozna byloby
    > naslac na nich GINB ;)

    A gdzie tam, to zwyczajne udostępnienie narzędzia (terminal)
    wraz z fachową obsługą (sprzedawca) :)

  • 64. Data: 2007-06-29 17:45:20
    Od: Morph <m...@g...com>

    On 29 Cze, 18:43, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie ma chyba wielkiego sensu chodzic "innymi" tokami myslenia,
    > wystarczy ze naklejenie naklejek + napisanie ceny na towarze jest
    > traktowane jako oferta przez rozne PIHy i inne UOKIKi. Generalnie
    > to powinno interesowac sprzedawcow, a nie ranking opinii w sieci.

    Przyjmowanie "płatności kartą kredytową" sprzedawca może uznać za
    usługę, za którą się płaci i która jest na paragonie jako odrębna
    pozycja.

    A tak znowu z innej beczki to pamiętam jak byłem w pradze w
    restauracji na paragonie miałem pozycję napiwek dla kelnera, choć go
    wcale nie zamawiałem :)

    > Widziales kiedys taka oferte bez podanego kursu albo sposobu jego
    > uzyskania? Bo ja sobie nie przypominam. Ale gdyby taka byla,
    > nalezaloby wezwac sprzedawce do uzupelnienia oferty. W przypadku
    > oferty z KK niczego nie brakuje.

    nie za bardzo rozumiem, tzn. że na towarze powinna widnieć cena w
    każdej obcej walucie ?

    > Nie wiem o jakich kosztach piszesz, ale z pewnoscia klienta nie
    > interesuja koszty przyjecia przelewu przez bank sprzedawcy.

    Mówię o kosztach po stronie klienta, robisz przelew z mbanku, płacisz
    0,5zł za przelew. Czyli odliczasz od 100zł te 50gr i płacisz
    sprzedawcy 99,50zł, bo przecież jak twierdzisz reszta Cie nie
    obchodzi?
    Bo niby skoro sprzedawca zaoferował Ci towar po danej cenie i oferuje
    usługę "płatne przelewem", to tyle masz zapłacić, bez ponoszenia
    żadnych dodatkowych kosztów 100zł, niezależnie od formy płatności :)

    Pozdrawiam
    Michał Michno

  • 65. Data: 2007-06-29 17:52:51
    Od: Morph <m...@g...com>

    > wiesz co? w taki razie sprzedawca ma rowniez prawo uznac, ze bedzie
    > przyjmowal wylacznie przedplaty przelewem na konto.
    > w koncu przyjmowanie gotowki to tez problem, trzeba miec kase, kwestie
    > ochrony i transportu do banku tez kosztuja..
    > wiec za platnosc gotowka moze doliczac np. +50%, a dowiesz sie o tym
    > fakcie przy okazji placenia rachunku ;-)

    i jak chce niech tak robi, tylko kto kupi co cokolwiek w takim
    sklepie ?
    długo nie po handluje.

    Pozdrawiam
    Michał Michno

  • 66. Data: 2007-06-29 18:44:12
    Od: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 19:18:34 +0200, Mithos napisał(a):

    > Interesujaca interpretacja. Szkoda ze calkowicie bledna.

    Jesteś tego pewny?
    Too co powiesz/napiszesz na to?

    Art. 11 ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych:
    "Akceptant oznacza miejsce, w którym prowadzi działalność, w sposób
    umożliwiający jednoznaczne określenie, przy użyciu jakich elektronicznych
    instrumentów płatniczych można dokonywać u niego operacji."

    --
    JotBe

  • 67. Data: 2007-06-29 18:50:34
    Od: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 19:21:04 +0200, Mithos napisał(a):

    > No i nadal obowiazuje. To co placisz dodatkowo to nie jest cena za towar
    > tylko oplata za uzycie niestandardowego srodka platnosci.

    Sposób jet określony ustawowo (elektroniczny instrument płatniczy), więc
    chyba standardowy.

    > A skad wiesz ze sprzedawca zadeklarowal ? Sama naleka na szybie to zadna
    > deklaracja.

    Z ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych:
> [...]
    >
    > Ale sprzedawca nic nie odmawia. On sprzedaje po cenie z polki. Dodatkowa
    > oplata jest za platnosc karta, a karta obowiazujacym srodkiem platniczym

    Jest. Tzn, nie karta, tylko płatność kartą jako elektronicznym instrumentem
    płatniczym

    --
    JotBe

  • 68. Data: 2007-06-29 18:51:58
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > waluta... Jeśli tylko sprzedawca zadeklaruje, że daną formę płatności
    > przyjmuje - nie ma możliwości odmówić sprzedaży ani podwyższać ceny "bo

    Rozumiem, że nalepka z logiem VISA/MC to jest deklaracja? Według czego
    lub może kogo? Ciebie???
    A jak nakleję sobie na sklepie "monitoring" to znaczy, że mam kamery czy
    mam może atrapy?

    > Jeśli sprzedawca odmówi mi sprzedaży za cenę z półki, ja mogę np. wezwać
    > policję (w celu wystawienia sprzedawcy mandatu karnego, który będzie go
    > sporo więcej kosztować, niż transakcja kartą).

    A jeżeli nalepka została po poprzednim właścicielu a ja jeszcze nie
    zdążyłem jej ściągnąć albo nie mam ochoty bo porysuję szybę - to co?
    Wezwiesz CBA, CBŚ i AT, bo w sklepie nie ma terminala a jest na drzwiach
    nalepka? Nie ośmieszaj się!

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 69. Data: 2007-06-29 18:56:29
    Od: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 20:51:58 +0200, Bartosz 'xbartx' Nowakowski
    napisał(a):

    > Rozumiem, że nalepka z logiem VISA/MC to jest deklaracja? Według czego
    > lub może kogo?

    Tak
    Wg ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych.

> [...]
    > zdążyłem jej ściągnąć albo nie mam ochoty bo porysuję szybę - to co?
    > Wezwiesz CBA, CBŚ i AT, bo w sklepie nie ma terminala a jest na drzwiach

    Jest to naruszenie ustawy, z tym że nie ma za to żadnych sankcji :)

    --
    JotBe

  • 70. Data: 2007-06-29 18:56:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 20:44:12 +0200,
    osoba podpisana: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > umożliwiający jednoznaczne określenie, przy użyciu jakich elektronicznych
    > instrumentów płatniczych można dokonywać u niego operacji."

    No i jest tam napisane, że za darmo ?
    KJ

    GNU is Not Unix